Data publikacji: 7 grudnia 2017
„Bez względu na to, czy zatrudniasz tysiące ludzi, czy pracujesz sam, przez cały czas prowadzisz BezMarketing. Chodzi o to, co się dzieje naturalnie, do czego nie zmuszasz się wbrew swojej woli. BezMarketing jest autentyczny, osobisty i stanowi sposób na pozyskiwanie wiernych fanów i budowanie relacji z klientami (…) BezMarketing to bowiem każda sytuacja, w której ktoś mówi o Twojej firmie. Ludzie mówią sami z siebie. Ty musisz jedynie zdecydować, czy chcesz dołączyć do tej rozmowy (…) Jeżeli uważasz, że biznes polega na budowaniu relacji, temu właśnie powinieneś się poświęcić w swojej działalności”.
Właśnie o tym jest ta książka. O sile budowania autentycznych relacji z klientem. Jeśli chcesz coś sprzedać, nie nakłaniaj, nie zachęcaj, nie kuś. Daj się poznać i bądź przy tym autentyczny. Wsłuchaj się w potrzeby. Komunikuj się z wykorzystaniem narzędzi, jakie masz na wyciągnięcie ręki. Oczywiste?
Stratten zmusza czytelnika do refleksji, podkreślając siłę mediów społecznościowych. „Czy kiedy ktoś pyta o tego rodzaju rekomendację w Twojej branży, Twoja firma jako pierwsza przychodzi ludziom na myśl?”
Autor podkreśla również jak ważne jest bycie ekspertem w swojej dziedzinie. To właśnie wtedy ludzie sami upominają się o korzystanie z Twoich usług. Co więcej, według autora powinieneś osiągnąć ten poziom po to, by ofiarować bezwarunkową pomoc i wsparcie innym. Za cel powinieneś zawsze stawiać sobie budowanie relacji, a nie zawieranie transakcji.
Jeśli takie podejście jest tobie bliskie, polecam Ci lekturę.
Autentyczność. Uczciwa wymiana. Niezmienność ludzkiej natury.
Te hasła przeplatają się przez książkę pełną żywych przykładów na to, jak budować trwałe relacje oparte o wdzięczność i sympatię, a przede wszystkim bezinteresowność.
Jak wskazuje autor tej obowiązkowej pozycji „żyjemy w sferze, którą nazywam ekonomią wdzięczności, ponieważ tylko firmy, które zrozumieją, jak należy zachowywać się właściwie w bardzo tradycyjnym znaczeniu tego słowa — i będą w tym autentyczne — otrzymają szansę na bycie konkurencyjnymi.” Wkroczyliśmy w nową erę, w której rozwijanie silnych relacji z klientami ma kluczowe znaczenie dla sukcesu marki czy przedsiębiorstwa.
„(…) tak jak otwarta i szczera komunikacja jest kluczem do dobrych relacji interpersonalnych, podobnie kluczowe znaczenie ma dla kontaktów marki czy firmy z klientami”.
Prawdziwa, wnikliwa, skłaniająca do refleksji i motywująca do działania.
‘przeczytajcie tę książkę, jesteście to sobie winni’ – Tony Hsieh, dyrektor generalny Zappos.com.
Philipa Kotlera nie trzeba przedstawiać. Ten profesor marketingu jest autorem ponad pięćdziesięciu książek. Powszechnie znany z biblii „Marketing” – światowego bestsellera, wydanego już 15 razy! Wraz Z Hermawanem Kartaja (założycielem Mark Plus, Inc – obecnie największej firmy działającej w obszarze konsultingu markegingowego w Indonezji), oraz Iwanem Setiawanem (dyrektorem operacyjnym Mark Plus Inc.) dzielą się instrukcjami wpływania na konsumentów w podróży zakupowej.
W Marketingu 4.0 obrazują proces przekształcania klienta w ambasadora marki – orędownika. Dotychczasowa droga kierująca do zakupu (zaistnienie w świadomości, przyciągnięcie uwagi, precyzowanie pytaniami i działanie), poszerzona została o element orędownictwa (nie odkryjemy Ameryki mówiąc o tym, że na opiniach naszych bliskich bazujemy dokonując decyzji o zakupie).
Zrozumiesz czym jest marketing humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz na czym polegają strategie wielokanałowe.
Przystępna forma, pozwala na szybkie zastosowanie opisanych metod. A podsumowanie każdego rozdziału zawiera skrót najważniejszych tematów, by jeszcze łatwiej wchłonąć nową wiedzę. Informatyzacja świata głęboko wpłynęła na współczesne problemy sfery marketingu. A powyższa pozycja uzmysławia jak powinien wyglądać marketing naszej ery.