fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

Audyt SEO

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego jedna firma skrupulatnie zwiększa widoczność w sieci a inna stoi w miejscu? Odpowiedź uzyskasz poniżej

Czym jest audyt SEO?

Każdy sportowiec, który planuje wziąć udział w maratonie, musi najpierw oszacować swoje możliwości, zbudować kondycję i wypracować optymalny plan treningowy. Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania strony internetowej! Ją również należy odpowiednio przygotować na wysiłek, wyzwania i finalny sukces – z tym że w przypadku maratonu SEO celem jest TOP10 w rankingu wyszukiwarki Google.

Aktualnie Audyt SEO to absolutna podstawa, aby Twoja witryna biznesowa mogła skutecznie pozyskiwać wartościowy ruch z internetu. Dzielimy go na audyt fraz, audyt konkurencji, audyt techniczny oraz audyt treści. W ramach audytu ustalamy które elementy strony trzeba zoptymalizować, a audyt konkurencji pozwala przygotować optymalny indywidualny plan pozycjonowania.

Dlaczego audyt SEO jest konieczny dla skutecznego pozycjonowania?

Audyt pozwala na samym starcie uniknąć błędów technicznych, a co za tym idzie – zbędnych kosztów dalszych działań z zakresu SEO. Pozwala zebrać wszystkie niezbędne dane i informacje, aby móc z możliwie największą dozą prawdopodobieństwa oszacować skuteczność dalszego pozycjonowania.

Audyt strony internetowej to rozsądna inwestycja, gwarantująca bezpieczeństwo późniejszych prac z zakresu SEO. Pozwól, że zostaniemy Twoim indywidualnym SEO-trenerem – całkowicie na wyłączność! Konsekwentnie i gruntownie przygotujemy Twoją stronę internetową do maratonu Google TOP10 i będziemy towarzyszyć Ci na każdym jego etapie.

W sytuacji, gdy planujesz stworzyć nową stronę www, skonsultuj jej projekt ze specjalistą SEO. Audyt przeprowadzony już na etapie tworzenia witryny pozwala ustrzec się przed wieloma błędami, które mogą w przyszłości utrudnić pozycjonowanie. Wskazuje również dodatkowe możliwości usprawnienia strony internetowej, dzięki którym szybciej dobiegnie ona do mety – Google TOP10!

Nie zapominaj o audycie również w sytuacji przebudowy lub odświeżenia swojej dotychczasowej witryny. Wówczas dowiesz się, jak przeprowadzone zmiany wpłynęły na stronę, jak można ją lepiej rozbudować i jakie dobrać optymalne słowa kluczowe, a także, w jaki sposób uniknąć przy tym błędów.

Markowe buty czy odzież sportowa premium na pewno mają niebagatelny wpływ na komfort maratończyka. Cóż jednak z tego, gdy bez odpowiedniej kondycji skręci kostkę – nawet w najdroższym obuwiu? Podobnie rzecz ma się ze sklepami internetowymi – nawet najlepszy asortyment nie obroni się, gdy sklep będzie słabo przystosowany do potrzeb konsumentów. Zatem wkraczamy do akcji!

Sklep internetowy wymaga nieco innej i bardziej złożonej strategii pozycjonowania niż standardowa witryna internetowa. Domyślasz się zatem, że audyt SEO sklepu internetowego jest automatycznie bardziej skomplikowany. Jednak warto go wykonać, żeby uniknąć późniejszych, prawdziwych komplikacji (które bez wątpienia nie przyczyniłyby się do zwiększenia przychodów Twojej firmy…).

Trzeba namierzyć i wyeliminować problemy, które obniżają wydajność Twojego sklepu internetowego – zarówno w oczach użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. W ramach audytu sklepu internetowego skupiamy się zwykle na opisach poszczególnych produktów pod kątem zduplikowanych treści (jakże nielubianych przez Google!), a także jakości poszczególnych grafik (zapikselowane zdjęcie produktu mało kogo zachęci do zakupu), liczbie słów kluczowych (powinna być optymalna dla optymalnych efektów), jak również na wyjątkowo istotnej kwestii: mobilnej wersji sklepu internetowego. Współcześni konsumenci coraz chętniej dokonują zakupów za pomocą np. smartfona. Warto dostosować funkcjonalności sklepu internetowego do małych ekranów urządzeń mobilnych, aby zapewnić użytkownikom komfort zakupów. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo sklepu internetowego! Zapewne sam nie chciałbyś paść ofiarą kradzieży danych… Zadbaj zatem o wirtualne bezpieczeństwo swoich klientów! Wówczas oni zadbają o przychody Twojej firmy ;)

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

W jakich sytuacjach warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego?

Każdy moment jest dobry na przeprowadzenie audytu sklepu internetowego! A już zwłaszcza przed uruchomieniem sklepu. Po co kontynuować działania, które na starcie będą sabotowane przez niewykryte błędy… Każda świadoma, współczesna marka powinna uwzględnić audyt sklepu internetowego w swojej wirtualnej strategii marketingowej. Dzięki temu nie tylko uniknie problemów z pozycjonowaniem, ale również wzmocni autorytet firmowej witryny e-commerce. I oczywiście zanotuje wyższe przychody!

Kompleksowy audyt sklepu internetowego daje pewność, że wszystkie elementy zostały należycie zoptymalizowane pod kątem SEO. Ponadto umożliwia wgląd w strukturę sklepu, a co za tym idzie – dostosowanie jej do potrzeb pożądanej grupy konsumentów. Wolne ładowanie się podstron z produktami, brak spójności wizualnej… Dla porównania: kto chciałby kupować w zaniedbanym sklepie stacjonarnym z niewykwalifikowaną obsługą…?

O audycie sklepu internetowego warto pomyśleć również w sytuacji zaobserwowania spadków w wynikach wyszukiwania. Wówczas dokładna analiza struktury witryny e-commerce pozwoli namierzyć źródło problemu. Mamy na to swoje sposoby i niezawodnych sprzymierzeńców, m.in. specjalistyczne narzędzie Google Search Console. Bez trudu namierzymy „kontuzję”.

Jeszcze jedną okazją, kiedy warto rozważyć audyt sklepu internetowego, jest moment, w którym chcemy wprowadzić zmiany w sklepie. Dzięki temu precyzyjnie zaplanujemy tylko takie działania, które namacalnie przełożą się na sukces Twojej witryny e-commerce. Audyt sklepu internetowego to inwestycja, która się zwraca!

Jakie elementy sklepu internetowego bada audyt seo?

Sklep internetowy to bardziej złożony „organizm” i wymaga wytrenowania nieco innej grupy „mięśni”, niż jest to konieczne w przypadku klasycznej strony internetowej. Przede wszystkim trzeba zbudować mu „kondycję” w obszarach funkcjonalności. To właśnie audyt pozwala precyzyjnie namierzyć owe obszary, a w efekcie zmaksymalizować wydajność sklepu internetowego i jego szanse na podium w maratonie Google TOP10!

Techniczna struktura sklepu internetowego

Jest to obszar, który ma niebagatelny wpływ na współczynnik konwersji, a co za tym idzie – na realne przychody Twojej firmy. Trzeba skupić się na zbadaniu szybkości ładowania się sklepu internetowego, jak również na intuicyjnym układzie treści. Zaliczenie kontuzji w tych obszarach może być wyjątkowo bolesne!

Wrażenia użytkowników

Czy nawigacja sklepu internetowego jest czytelna i intuicyjna? Czy grafiki są zoptymalizowanie? Jak bardzo zawartość sklepu jest spójna? Tylko audyt może dać precyzyjne odpowiedzi. Dzięki temu będziemy mogli sprostać oczekiwaniom użytkowników i sprawić, że zakupy w twoim sklepie internetowym będą czystą przyjemnością.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem seo

W tej części audytu badamy takie elementy jak linkowanie wewnętrzne, frazy kluczowe, adresy URL czy jakość zamieszczonych treści. To one w dużej mierze wpływają na widoczność Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Im bardziej zoptymalizowane, tym wyższa pozycja w rankingu Google!

Bezpieczeństwo sklepu internetowego

Wspominaliśmy już o niebezpieczeństwie kradzieży danych – niestety, cyberprzestępcy nie śpią i w każdym momencie mogą zaatakować również Twój sklep internetowy. A co za tym idzie – dane Twoich klientów. Nie możemy do tego dopuścić! Trzeba zadbać o należyte zabezpieczenie Twojego sklepu internetowego, co przełoży się na zaufanie konsumentów.

Analiza konkurencji

Zapewne masz na oku kilku rywali, których chciałbyś nie tyle doścignąć, ile prześcignąć w maratonie do Google TOP10. Prześledźmy zatem ich poczynania i zastanówmy się, jak osiągnęli sukces! Przy okazji wychwycimy te elementy ich strategii pozycjonowania, które są mniej efektywne. To pozwoli nam zyskać przewagę dla Twojego sklepu internetowego i dodatkowe punkty w rankingu wyszukiwarki.

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Audyt SEO to lista wytycznych opisująca każdy problem znaleziony na stronie internetowej i, co najważniejsze, zawierająca szczegółowe wskazówki, jak rozwiązać napotkane błędy. W naszym modelu działania audyt SEO dzielimy na:

- audyt fraz, a więc dobór najlepiej konwertujących słów kluczowych;

- audyt konkurencji, czyli zbadanie mocnych i słabych punktów Twoich rywali, a także sprawdzenie jak Twoja witryna wypada na tle branżowych konkurentów;

- audyt techniczny obejmujący m.in. analizę Twojej domeny internetowej, weryfikację szybkości ładowania się witryny, sprawdzenie poprawności struktury strony, jak również jej dostępności dla robotów wyszukiwarek internetowych;

- audyt treści polegający na analizie contentu Twojej witryny, a w razie potrzeby – uzupełnienia jej zawartości angażującymi i jakościowymi treściami.

Profesjonalny i szczegółowy audyt SEO to recepta na nienaganną kondycję Twojej strony internetowej. Nasi eksperci od pozycjonowania „wytrenowali” niejedną witrynę, więc doskonale wiedzą, jak zinterpretować dane pozyskane w trakcie badań nad stroną i jak wdrożyć niezbędne rekomendacje. Audyt SEO to właśnie ten pierwszy, najważniejszy krok, jaki należy wykonać w maratonie do Google TOP10. Dowiedz się więcej!

Audyt fraz

To nasza rozgrzewka. W tej części przygotowań sprawdzamy, jakie słowa kluczowe najlepiej konwertują (czyli generują ruch na Twojej stronie internetowej). Dzięki temu w przyszłości nie będziemy rozpraszać uwagi na frazy z mniejszym potencjałem. Następnie sprawdzamy tzw. quick wins, żeby dowiedzieć się, czy Twoja witryna rankuje na popularne słowa kluczowe (od 8 do 15 pozycji). Podejrzymy także Twoją konkurencję. Zbadamy, jak bardzo macie zbliżone zbiory fraz kluczowych. Zlustrujemy również branżę, w której działasz pod kątem spójności dobranych słów kluczowych. W końcu przeanalizujemy, jakie strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania na wybrane przez nas frazy (w tym podwójne frazy: porównywarki oraz „zwykła” konkurencja).

a). lista fraz

Otrzymasz od nas listę słów kluczowych, które uznamy za najlepsze do przyciągnięcia użytkowników na Twoją stronę internetową i przekształcenia ich w aktywnych klientów. Wykorzystamy w tym celu specjalistyczne narzędzia tj. Google Ads, Semstorm, Senuto czy Google Search Console. Pozyskane w ten sposób słowa kluczowe będą najlepiej pracowały na sukces Twojej witryny, generując ok. 90% ruchu.

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

Audyt konkurencji

W trakcie przygotowań do SEO-maratonu warto podejrzeć poczynania najbliższych rywali. Jakie działania podejmują? Co jest ich mocną stroną? Co nie działa? To świetna recepta na budowanie przewagi naszej strategii SEO. Wszelkie dane na temat Twojej branżowej konkurencji pomogą nam stworzyć dedykowaną ofertę, dzięki której najszybciej dobiegniesz do mety w wyszukiwarce Google!

a). wytypowanie konkurencji

Szczegółowo przeanalizujemy kilku najsilniejszych rywali w Twojej branży, którzy najlepiej pozycjonują się na pożądane frazy kluczowe. Wytypujemy konkurentów na podstawie dostarczonej przez Ciebie listy, ale także posiłkując się wynikami wyszukiwania na słowo kluczowe, które najtrafniej oddaje Twój profil działalności (np. kurs angielskiego Poznań).

b). analiza widoczności

Na tym etapie niezawodne będzie wsparcie specjalistycznego narzędzia Senuto. To dzięki niemu wyraźnie zobaczymy, ile i jakie frazy znajdują się w TOP10 oraz w TOP50. Narzędzie to pozwoli wytypować głównie te słowa kluczowe, które internauci wpisują w wyszukiwarce minimum 10 razy miesięcznie. Celujemy przede wszystkim w okolice 50 najsilniejszych lokalnych fraz, nie zapominając, że największy ruch na stronie internetowej generują pierwsze trzy wyniki wyszukiwania.

c). analiza linków zewnętrznych

Tutaj do akcji wkracza profesjonalne narzędzie Majestic SEO. Ponownie weźmiemy pod lupę Twoich branżowych rywali. Namierzymy linki, które prowadzą do ich stron firmowych. Dlaczego jest to ważne? Otóż algorytmy Google lepiej oceniają te witryny, do których prowadzi (i regularnie przybywa) najwięcej wirtualnych dróg. To świadczy o tym, że strona rozwija się w internecie i jest godna zaufania. W tym celu zadbamy o bezbłędny profil linkowania Twojej witryny, pozyskując odnośniki z artykułów sponsorowanych.

d). wytypowanie miejsc do pozyskania linków

Po szczegółowej analizie linków prowadzących do stron Twojej konkurencji przygotujemy listę tematycznych blogów, for, katalogów i serwisów branżowych. Wybierzemy je na podstawie największego potencjału pozyskania odnośników kierujących internautów bezpośrednio do wirtualnej siedziby Twojej firmy. W tym celu doskonale sprawdzą się artykuły sponsorowane oraz wpisy blogowe. Ponownie wesprzemy się niezawodnym narzędziem Senuto, jak również ręcznie przeanalizujemy blogosferę w Twojej branży. Uzyskane w ten sposób dane posłużą nam do stworzenia przykładowej listy tematów do wpisów na firmowego bloga, a zarazem do wzbogacenia treści na stronie. Rozwój witryny, budowanie autorytetu domeny, wartościowe informacje dla potencjalnych klientów… Google nie pozostanie obojętny. Wynagrodzi regularną aktywność, windując Twoją stronę internetową w branżowych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

Audyt techniczny strony

a). analiza domeny internetowej

Google zazwyczaj docenia długi staż w wirtualnej przestrzeni biznesowej. Im starsza domena, tym bardziej ją ceni. Podobnie sprawa ma się z ilością zaindeksowanych podstron: im jest ich więcej, tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli dopiero zaczynasz swoje internetowe podboje, to nadal masz szanse wkupić się w łaski wyszukiwarki. Blog stanowi idealne miejsce do tworzenia nowych podstron i wartościowych treści, które Google ubóstwia (pamiętaj, że jest wyszukiwarką tekstową!). Ponadto merytoryczne wpisy generują wartościowy ruch na stronie, dzięki czemu szybciej pnie się ona w rankingu. Ważne, aby witryna była wyposażona w narzędzie Google Analytics (najbardziej wiarygodne w mierzeniu ruchu na stronie) oraz Search Console (niezbędne do rozwoju głębszej analityki internetowej).

b). szybkość ładowania się strony

To bardzo ważny parametr wpływający na pozycję Twojej firmowej strony www. Witryna, która wolno się ładuje, jest niczym maratończyk bez kondycji. Wówczas nie ma nawet mowy o podium. Zadbamy, aby internautów nie zniechęcało powolne wczytywanie się witryny (każde jej opuszczenie skutkuje wyższym współczynnikiem odrzuceń, a bezwzględny sędzia Google automatycznie odejmuje za to punkty). Narzędzie Google PageSpeed Insights pomoże nam zweryfikować szybkość działania strony na komputerach stacjonarnych, a przede wszystkim na coraz popularniejszych urządzeniach mobilnych. Ponadto „odchudzimy” graficznie Twoją firmową stronę internetową – im mniejsza waga plików, tym szybsze działanie.

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

Nie Zapomnimy o Linkowaniu Wewnętrznym

Linki wewnętrzne to takie, które łączą poszczególne podstrony w obrębie sklepu online. To niejako mediatorzy, którzy wspierają pozycjonowanie e-commerce. Dzięki nim roboty Google rozumieją, które podstrony są dla nas najważniejsze, a także na których frazach kluczowych najbardziej nam zależy. Zadbamy o odpowiednią nawigację w Twoim sklepie internetowym, a w przypadku prowadzenia bloga, podlinkujemy adekwatne strony produktów lub kategorii z poziomu treści.

"Przyśpieszymy" Twój Sklep Internetowy

W dobie coraz powszechniejszego światłowodu powolne ładowanie sklepu internetowego zwykle skazuje go na użycie przez internautę przycisku „wstecz”. Musisz dotrzymać tempa konkurencji, a najlepiej być o parę kroków przed nią! Przyjrzymy się dokładnie strukturze Twojego sklepu online i wyeliminujemy te czynniki, które go spowalniają. Prostszy kod, mniej zewnętrznych skryptów, wydajny serwer, a także kompresja obrazów zdecydowanie podniosą UX oraz skutecznie sprowokują użytkowników do dokonywania częstszych zakupów w Twoim sklepie internetowym.

Wzbogacimy Wyniki Wyszukiwania

Wyszukiwarka Google daje parę możliwości, aby wyróżnić się na tle innych wyników wyszukiwania. Pozwala na korzystanie z tzw. rich snippets. Są to dodatkowe elementy informacyjne, które zwracają uwagę internautów, nawet jeśli link do Twojego sklepu online nie znajduje się na samym szczycie listy. Można je stosować w sytuacji, gdy chcemy poinformować o dostępności produktu w magazynie, ocenach użytkowników, liczbie recenzji lub atrakcyjnej cenie danego towaru.

Utworzymy Mapę XML

Mapa XML to nic innego jak wirtualna mapa Twojego sklepu online. W przypadku małych witryn firmowych nie ma konieczności jej tworzenia, jednak sklep internetowy powinien takową mieć, aby nie pogubić się w tysiącach podstron produktów. Zgłoszenie mapy XML w Google dodatkowo ułatwi pracę robotom indeksującym, a nam da możliwość lepszej analizy, które zasoby najczęściej zwracają ich uwagę.

Zaktualizujemy Adresy URL

Adresy URL poszczególnych stron i podstron Twojego sklepu internetowego powinny być maksymalnie czytelne i krótkie oraz dawać najlepszy obraz tego, jaki produkt się pod nimi skrywa. Niezrozumiałe ciągi cyfr i liter odchodzą do lamusa… Nie pozwolimy, aby pociągnęły za sobą cały sklep! Dlatego tak ważne jest aby uczynić adresy aktualnymi i przejrzystymi zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących wyszukiwarki. Lepiej nie dopuścić do sytuacji, w której przestarzały adres wygeneruje błąd 404 na Twojej stronie e-commerce i wypłoszy potencjalnego klienta!

Zoptymalizujemy Tagi Tytułowe

Utworzenie unikalnych tytułów podstron to punkt obowiązkowy na liście naszych działań z zakresu pozycjonowania e-commerce. Podobnie jak w przypadku adresów URL również one powinny być krótkie i czytelne. Warto zdefiniować je w oparciu o określony wzór i stosować się do niego w przyszłości. Przede wszystkim w tytule powinny na starcie pojawić się najistotniejsze frazy kluczowe dla Twojego sklepu online. Dzięki nim użytkownik od razu trafi na interesujący go artykuł, a obserwujące to roboty Google’a zaczną darzyć Twoją witrynę e-commerce większym zaufaniem.

Dlaczego my? Sprawdź nasze Case Study!

Gotowy na e-sukces?

Nieważne, czy prowadzisz duży sklep internetowy, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży e-commerce. W internecie jest miejsce dla każdego, nawet najbardziej niszowego sprzedawcy! Grunt to wsparcie fachowej ekipy SEO, która przeprowadzi skuteczne pozycjonowanie Twojego sklepu online. Zmobilizujemy nasze zasoby, aby zagwarantować Ci widoczność i stabilną pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie!

Co prawda istnieje kilka form promocji sklepu internetowego w sieci, jednak pozycjonowanie jest najefektywniejszą z nich. Dzięki niemu sklep online ma szansę dobiec na sam szczyt wyników wyszukiwania Google, a z podium widok na nowych klientów jest niezwykle obiecujący! Ponadto pozycjonowanie e-commerce pomaga zdobyć znaczącą przewagę nad konkurencją z branży i zapewnia wzrost rozpoznawalności marki.

Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie sklepu internetowego daje długofalowe korzyści. Musisz jednak pamiętać o tym, że spektakularne efekty „w jedną noc” są w branży SEO najzwyczajniej niemożliwe (ciała atlety też nie zbudujesz po jednorazowym wypadzie na siłownię). Masz za to gwarancję, że po drodze zarobisz pieniądze i nie zaliczysz kontuzji, a co gorsza – dyskwalifikacji Twojego sklepu online przez surowego sędziego Google!

Profesjonalne pozycjonowanie e-commerce umożliwia osiągnięcie mierzalnego sukcesu. Co więcej: dzięki tej formie sprzedaży zarówno Ciebie, jak i Twoich klientów nie ogranicza czas i miejsce. Pozycjonowanie sklepu internetowego to nowoczesna i sprawdzona odmiana reklamy, która umożliwia ciągłe pozyskiwanie nowych klientów i budowanie silnej pozycji w branży e-commerce.

Nie wahaj się! Czym prędzej rozpoczynajmy treningi i wykorzystajmy potencjał pozycjonowania sklepów internetowych. Oprócz namacalnych efektów w branży e-commerce gwarantujemy sympatyczną atmosferę współpracy, dzięki której nie tylko cel maratonu SEO będzie dla Ciebie satysfakcjonujący. Kierunek Google TOP10 – do biegu, gotowi, start!

>

Zamów konsultację

Jeżeli chcesz się dowiedzieć w jakiej kwocie zrealizujemy Twoje cele biznesowe , to wypełnij poniższy formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 48h w celu ich poznania i przedstawienia najlepszej możliwej opcji ich realizacji.

    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl