Autor: Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski

Blog firmowy – 5 powodów, dla których warto go prowadzić

3 minuty czytania

Pisanie bloga po pierwsze buduje wizerunek firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Możne przynieść takie korzyści jak:

1. Prowadzenie dialogu z klientami

Blog firmowy nawiązuje relacje najlepiej ze wszystkich narzędzi w internecie. Odwiedzający czytają artykuły, komentują i wyrażają własne zdania. Dyskusje umacniają więzi. Komunikacja jest dwustronna. Informacje zwrotne, jakie otrzymujemy, dają nam dane o nastrojach odbiorców, o tym, co lubią czytać i czego chcieliby się jeszcze dowiedzieć. Jest to ważny element, którego brakuje na statycznych stronach. Autorzy mają prawo do moderacji komentarzy, a wręcz powinni to robić. Konstruktywna krytyka tak, ale wulgaryzmy i spam – stanowcze NIE.

2. Opisywanie produktów oraz propozycje ich zastosowania

Fantastyczne narzędzie, które szczególnie sprawdza się w sklepach internetowych. Recenzje produktów oraz przykłady zastosowania bywają niezwykle przydatne. Pomysły wykorzystania produktów mają swoją dodatkową wartość. Można podpowiadać, jak korzystać z oferowanych produktów zgodnie z naszym zamierzeniem, co może też np. zmniejszyć liczbę reklamacji.

3. Umieszczanie zdjęć, które same w sobie są dużą wartością

Fotografie i grafika sama w sobie są miłe dla oka, powodują przyjemniejsze czytanie i pozwalają lepiej zapamiętać tekst. Prawdopodobnie każdy woli surowy tekst wzbogacony o zdjęcia. Chyba że ktoś ma talent i pisze bloga jak książkę. Pamiętajmy jednak, że bez powodu nazywa się „wyszukiwarką” narzędzie, z którego korzystamy do szukania informacji.

4. Możliwość wykorzystania treści na blogu w strategii pozycjonerskiej

Blog firmowy jest idealnym miejscem, aby w tekstach umieszczać słowa kluczowe, które na stronie czasami trudno ulokować ze względu na ograniczoną ilość tekstu. Aby pozycjonowanie było skuteczne, prowadzenie bloga jest w dzisiejszych czasach koniecznością.

5. Status ekperta

Blogi mają przede wszystkim dwie role. Pierwsza z nich to docieranie do osób (miłośników) określonego zagadnienia np. kulinaria, finanse, sport itd. Druga grupa to osoby, które jednorazowo szukają w internecie specjalistycznej porady. Tutaj możemy pochwalić się i zaszaleć ze swoją wiedzą. Pamiętaj, aby to ludzie sami doszli do wniosku, że jesteś ekpertem zamiast być samozwańczym specem. O korzyściach z tego statusu chyba nie musimy pisać. Cenne informacje i rozwiązania powszechnych problemów w danej branży to cały sens bloga.

Na koniec przytoczę pewną powszechną prawdę.
„Ludzie kupują tylko od tych, których znają, których lubią i którym ufają.”

O autorze

Łukasz Kowalski

Specjalista SEO