Medycyna estetyczna
Działająca od 25 lat na poznańskim rynku firma Proderma to jedna z najstarszych klinik dermatologii estetycznej i laserowej w stolicy Wielkopolski.
Podejmując współpracę z firmą Proderma, postawiliśmy przed sobą dwa strategiczne cele do realizacji.
Gdy podjęliśmy się stworzenia i przeprowadzenia kampanii SEO ukierunkowanej na realizację biznesowych celów klienta – w sierpniu 2022 roku – stan wyjściowy przedstawiał się następująco:
Strona klienta wyświetlała się w TOP10 na 45 fraz kluczowych
Strona klienta wyświetlała się w TOP50 na 165 fraz kluczowych
Dla przykładu, przed wdrożeniem indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO, strona klienta nie wyświetlała się użytkownikom szukającym takich usług jak:
W efekcie mniejsza liczba odbiorców miała szansę w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, a strona traciła wartościowy ruch, który mogłaby przekuć w lojalnych klientów.
Wiedząc, jakie są założenia biznesowe i cele do realizacji wyznaczone przez markę, podjęliśmy kroki skupiające się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny internetowej. W tym celu opracowaliśmy kompleksowy plan działania – EFEKTYWNĄ STRATEGIĘ SEO DLA MARKI PRODERMA.
W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron. Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.
Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.
W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron. Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.
Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.
Na etapie przeprowadzania audytu, a także podczas planowania i wdrażania kolejnych działań w ramach STRATEGII SEO, korzystaliśmy z takich narzędzi jak:
Po analizie wyników audytu i zaplanowaniu kolejnych kroków przystąpiliśmy do wdrażania STRATEGII SEO. W pierwszej kolejności zoptymalizowaliśmy serwis klienta pod kątem technicznym. Zdiagnozowaliśmy wszelkie nieprawidłowości i zadbaliśmy o to, aby wyeliminować błędy, które mogłyby przełożyć się na zmniejszenie efektywności dalszych działań podejmowanych w ramach kampanii SEO.
Poprawa widoczności serwisu na frazy kluczowe powiązane z działalnością klienta nie byłaby możliwa bez solidnej rozbudowy warstwy tekstowej strony internetowej. W ramach realizacji STRATEGII SEO zoptymalizowaliśmy istniejące teksty, nasyciliśmy je frazami kluczowymi – zadbaliśmy przy tym o to, aby były one zarówno przyjazne dla wyszukiwarki, jak i interesujące dla użytkownika.
Kolejnym wyzwaniem w ramach kampanii SEO była budowa dobrego profilu linkowania. W tym zakresie m.in. zweryfikowaliśmy działania konkurencji i sprawdziliśmy, z jakich serwisów warto pozyskiwać linki. Stopniowo, krok po kroku – mając na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint – realizowaliśmy założenia zaprojektowanej strategii w kontekście budowy zdywersyfikowanego profilu linków
Podjęte działania okazały się skuteczne. Udało się nie tylko zwiększyć liczbę fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 100 i miesięczną liczbę wejść na stronę, lecz także wprowadzić do wyników wyszukiwania słowa kluczowe, na które wcześniej witryna nie wyświetlała się użytkownikom.
Widoczność serwisu w TOP10
Widoczność serwisu w TOP50
BYŁO | JEST | |
---|---|---|
FRAZY W TOP 10 | 45 | 109 - wzrost o 142% |
FRAZY W TOP 50 | 165 | 635 - wzrost o 284% |
Warto z nami współpracować
Firmę Studio Lokomotywa polecił mi znajomy korzystający z ich usług pozycjonowania od dłuższego czasu. Faktycznie nasza firma jest bardzo zadowolona, obsługa klienta na wysokim poziomie. Współpraca układa się na tyle dobrze, że zdecydowaliśmy się na przedłużenie umowy. Serdecznie polecam
Umów się na bezpłatną konsultację, na której wyjaśnimy ile kosztuje wypozycjonowanie Twojej strony internetowej.