Medycyna estetyczna

58% wzrost wejść
 na stronę internetową

Działająca od 25 lat na poznańskim rynku firma Proderma to jedna z najstarszych klinik dermatologii estetycznej i laserowej w stolicy Wielkopolski.

Zobacz case study

Wyzwania i cele

Podejmując współpracę z firmą Proderma, postawiliśmy przed sobą dwa strategiczne cele do realizacji.

  • Po pierwsze, klientowi zależało, aby zwiększyła się liczba zapytań na zabiegi z zakresu dermatologii (głównej specjalizacji firmy).
  • Drugim założeniem, na jakim opiera się zaprojektowana i wdrożona kampania SEO, był wzrost widoczności marki na mocno konkurencyjnym, poznańskim rynku.

W jakiej sytuacji był klient?

Gdy podjęliśmy się stworzenia i przeprowadzenia kampanii SEO ukierunkowanej na realizację biznesowych celów klienta – w sierpniu 2022 roku – stan wyjściowy przedstawiał się następująco:

Strona klienta wyświetlała się w TOP10 na 45 fraz kluczowych

Strona klienta wyświetlała się w TOP50 na 165 fraz kluczowych

Czego zabrakło?

Dla przykładu, przed wdrożeniem indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO, strona klienta nie wyświetlała się użytkownikom szukającym takich usług jak:

  • depilacja laserowa poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 1.6K);
  • usuwanie blizn poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 110);
  • laserowe zamykanie naczynek poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70);
  • usuwanie rozstępów poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70).

W efekcie mniejsza liczba odbiorców miała szansę w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, a strona traciła wartościowy ruch, który mogłaby przekuć w lojalnych klientów.

01

Efektywna strategia SEO
dla marki Proderma

Wiedząc, jakie są założenia biznesowe i cele do realizacji wyznaczone przez markę, podjęliśmy kroki skupiające się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny internetowej. W tym celu opracowaliśmy kompleksowy plan działania – EFEKTYWNĄ STRATEGIĘ SEO DLA MARKI PRODERMA.

W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron. Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.

Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.

W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron. Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.

Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.

  • SENUTO – pomocne m.in. w przeprowadzeniu analizy widoczności serwisu;
  • SURFER SEO – z jego pomocą zadbaliśmy m.in. o optymalizację warstwy tekstowej i optymalne nasycenie kluczowymi frazami;
  • Ahrefs – nieoceniona pomoc przy analizowaniu profilu linkowania;
  • Screaming Frog – crawler stron internetowych, dzięki któremu efektywniejsza staje się analiza czynników on-site.
02

Pełna optymalizacja techniczna
i tekstowa serwisu klienta

Optymalizacja techniczna serwisu klienta

Po analizie wyników audytu i zaplanowaniu kolejnych kroków przystąpiliśmy do wdrażania STRATEGII SEO. W pierwszej kolejności zoptymalizowaliśmy serwis klienta pod kątem technicznym. Zdiagnozowaliśmy wszelkie nieprawidłowości i zadbaliśmy o to, aby wyeliminować błędy, które mogłyby przełożyć się na zmniejszenie efektywności dalszych działań podejmowanych w ramach kampanii SEO.

Optymalizacja tekstowa strony klienta

Poprawa widoczności serwisu na frazy kluczowe powiązane z działalnością klienta nie byłaby możliwa bez solidnej rozbudowy warstwy tekstowej strony internetowej. W ramach realizacji STRATEGII SEO zoptymalizowaliśmy istniejące teksty, nasyciliśmy je frazami kluczowymi – zadbaliśmy przy tym o to, aby były one zarówno przyjazne dla wyszukiwarki, jak i interesujące dla użytkownika.

Budowa zdywersyfikowanego profilu linków

Kolejnym wyzwaniem w ramach kampanii SEO była budowa dobrego profilu linkowania. W tym zakresie m.in. zweryfikowaliśmy działania konkurencji i sprawdziliśmy, z jakich serwisów warto pozyskiwać linki. Stopniowo, krok po kroku – mając na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint – realizowaliśmy założenia zaprojektowanej strategii w kontekście budowy zdywersyfikowanego profilu linków

03

Efekt współpracy

Podjęte działania okazały się skuteczne. Udało się nie tylko zwiększyć liczbę fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 100 i miesięczną liczbę wejść na stronę, lecz także wprowadzić do wyników wyszukiwania słowa kluczowe, na które wcześniej witryna nie wyświetlała się użytkownikom.

Widoczność serwisu w TOP10

Widoczność serwisu w TOP50

BYŁOJEST
FRAZY W TOP 1045109 - wzrost o 142%
FRAZY W TOP 50165635 - wzrost o 284%

Warto z nami współpracować

Poznaj opinię
klienta

Zobacz wszystkie opinie

Ocena gwiazdkowa

Firmę Studio Lokomotywa polecił mi znajomy korzystający z ich usług pozycjonowania od dłuższego czasu. Faktycznie nasza firma jest bardzo zadowolona, obsługa klienta na wysokim poziomie. Współpraca układa się na tyle dobrze, że zdecydowaliśmy się na przedłużenie umowy. Serdecznie polecam

Grafika opinii

Mariola Piekarczyk
Menadżer

Grafika opinii

Zobacz, także

Oklejanie pojazdów

Bear-wrap - wzrost liczby fraz - 174 frazy w TOP 10

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Wózki widłowe

NIKO ALEX - wzrost liczby fraz w TOP10 o 300%

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Fizjoterapia

Fizjobalance - 31 fraz w TOP 3 dzięki strategi SEO

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Wyburzenia i rozbiórki

EkoGrand - z Top50 do Top5

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Prawnik

Mzawiejska-adwokat - 32 frazy w TOP 3 dzięki strategi SEO

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Wystrój wnętrz

STYL STUDIO - od 0 do 787 wejść kwartalnie

Pisanie o efektywności SEO może być jak żonglowanie: trzeba utrzymać w powietrzu wiele różnych elementów, ale z odpowiednim podejściem

Uzyskaj darmową wycenę pozycjonowania strony internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację, na której wyjaśnimy ile kosztuje wypozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Przejdź do kontaktu