Data publikacji: 11 maja 2018
Jeżeli chcesz bardziej wyeksponować swoją firmę w sieci, warto byś poznał marker danych. To narzędzie, które skierowane jest do osób administrujących stroną oraz do twórców witryn internetowych. Pozwala na wskazanie Google, które informacje roboty wyszukiwarki mają definiować jako dane strukturalne, czyli nierozerwalne z witryną, zarówno w wyszukiwarce, jak i w grafach wiedzy.Dzięki wykorzystaniu markera danych możesz wyróżnić niektóre elementy przy linku do Twojej strony za pomocą rich snippets, czyli fragmentów rozszerzonych. To one w dużej mierze zwiększają CTR, czyli współczynnik klikalności. Dlaczego? Ponieważ są ciekawsze niż tytuł strony (meta title) oraz zawierają wyróżniające się na tle innych dane. Jakie? O tym poniżej.
Przykład 1. Informacje o wydarzeniach
Gdy na Twojej stronie często umieszczasz informacje o wydarzeniach, możesz je wyeksponować, wykorzystując marker danych. Dodaj tagi w Google Search Console do powiązanych z nimi danych (daty, lokalizacje etc.). Po kolejnym wejściu robotów na Twoją stronę, informacje zostaną zaktualizowane i pojawią się w wynikach organicznych, jak na screenie powyżej.
Wykorzystując marker danych, wskażesz Google poniższe typy rozszerzeń na stronie:
Jak widzisz, tagi w markerze danych są ważne dla SEO, a tym samym dla całego procesu pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim Google lepiej rozumie Twoją domenę oraz jej treść. Zabiegi je pozwalają na osiągnięcie lepszych pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce.
Przykład 2. Opinie/Stany magazynowe
Na powyższym screenie widać dane rozszerzone w postaci opinii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz podawać na przykład stany magazynowe.
Zalety:
Wady:
Weź pod uwagę walory i wady tego narzędzia i zdecyduj, czy warto inwestować w niego czasu. Uważam, iż jest niezwykle wartościowe i ma duży potencjał, ale nie w przypadku wszystkich branż. Zdecydowanie bardziej przyda się sklepowi internetowemu niż hydraulikowi.
Przykład 3. Ważne podstrony/produkty
Marker danych umożliwia dodatkową ekspozycje ważnych podstron. Jest to o tyle istotne, iż zwiększa się szansa na to, iż użytkownik skorzysta z wiedzy na Twojej stronie.
Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, hotel czy też salon fryzjerski, warto, byś rozważył użycie narzędzia – marker danych. Odpowiednia optymalizacja tagów strukturalnych pozwoli Ci osiągnąć wyższe pozycje w Google oraz zwiększyć współczynnik konwersji. A to przecież najważniejsze elementy prowadzenia biznesu. Jeżeli dbasz o treści, UX strony, jej szybkość, mobilność i linki, to nie znaczy, że nie warto działać na innych płaszczyznach. Marker danych ma wielki potencjał, który warto sprawdzić!
Do dzisiaj nie wiedziałem, że istnieje coś takiego, jak marker danych. Bardzo dobry tekst.
Używam od dobrych kilku lat w recenzjach produktów i autorskich recenzjach np. filmów. Moim zdaniem lepiej się klika tekst z gwiazdkami.