Data publikacji: 12 czerwca 2017
W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na odwieczne pytanie wybrzmiewające w branży marketingu internetowego – ile kosztuje pozycjonowanie?
Nie jest tajemnicą, że odpowiedź nie należy do najprostszych. Tekst będzie miał jednak za zadanie maksymalnie przybliżyć potencjalnym klientom ilości pracy i zadań, jakie składają się na skuteczne pozycjonowanie strony, które jest procesem.
Biorą pod uwagę aurę tajemniczości, która owija branże pozycjonowania, takie spojrzenie na zagadnienie dla osób postronnych będzie z pewnością cenną i wzbogacająca perspektywą.
Dla wielu klientów regularne płacenie za usługę, której nie widzą, jet sporym wyzwaniem i kredytem zaufania względem wybranego usługodawcy.
Zaczynając od początku, przygotowanie samej rzetelnej oferty wymaga odpowiedniego czasu, narzędzi i branżowej wiedzy. Dobór słów kluczowych, sprawdzenie historii domeny, analiza obecnych linków czy oszacowanie ilości prac optymalizacyjnych to już spory nakład pracy, który obowiązkowo musimy wdrożyć w życie, aby dalsza ewentualna współpraca miała jak największe szanse powodzenia.
Zakładamy wariant, że nasza oferta plus profesjonalne podejście spotkały się z Twoją aprobatą i postanowiłeś oddać w nasze ręce swoją bezcenną internetową „twarz firmy”.
Wraz z zielonym światłem z Twojej strony przekazujesz nam dane dostępowe do serwera oraz panelu CMS, które są dla nas niezbędne, aby zajrzeć do środka witryny. Mając wgląd w wewnętrzną strukturę strony, możemy zaplanować pierwsze pracę usprawniające jej atrakcyjność w oczach wyszukiwarki.
W sukurs przychodzą nam profesjonalne narzędzia dla webmasterów i za pomocą Search Console, sprawdzamy jej stan bieżący w Google, podejmując kolejne ewentualne korekty.
Pod lupę bierzemy meta dane, teksty umieszczone na stronie i opisy zdjęć. Wykonujemy przy tym linkowanie wewnętrzne, a często zmuszeni jesteśmy do rozbudowania strony o dodatkowe podstrony (aby spełnić coraz bardziej wygórowane potrzeby Google).
Poziom trudności tych prac wynika dodatkowo z faktu, iż potrzeby Google nie mogą stać w opozycji z potrzebami użytkowników strony. Tak więc wszystkie zarekomendowane korekty muszą z jednej strony być przyjazne dla wyszukiwarki, ale równocześnie muszą wpływać na przejrzystość, funkcjonalność i skuteczność serwisu.
Dokonując pierwszych działań z zakresu optymalizacji, jednocześnie odbywają się pracę związane z pozyskiwaniem linków do strony. Mimo ciągłych zmian w Google ten aspekt wciąż pozostaje najważniejszym „paliwem” dla wyszukiwarki. Jego priorytet powoduje, że nie mogą to być „przypadkowe” linki. Im więcej czasu, środków i naszej uwagi poświęcimy na tę czasochłonną część działań, tym większa szansa na końcowy sukces. Z drugiej strony niedbalstwo i „zła” robota w tym obszarze to najlepszy przepis na karę od Google (i konieczność zmierzenia się z filtrem lub banem nałożonym na stronę www).
Dlatego tak cenne jest tutaj doświadczenie, rzetelność i możliwość poświęcenia się na rzecz danego zlecenia.
Niezwykle istotne w całej układance są źródła, z których pozyskujemy linki do Twojej strony. Mamy tutaj do dyspozycji odpowiednie fora tematyczne, katalogi branżowe czy też portale dedykowane dla danych branż. Cała sztuka polega na namierzeniu i odnalezieniu w „gąszczu” internetu najbardziej wartościowych i cennych, a to już często żmudna i bardzo czasochłonna praca.
Po namierzeniu odpowiedniego adresu pozostanie nam jeszcze napisanie dedykowanego tekstu na konkretną ilość znaków, który wraz z linkiem umieścimy w danym miejscu. Pamiętając o tym, że Google jest wyszukiwarką tekstową, nie możemy więc ograniczać się do kilku zdań stworzonych między kolejnymi kawami.
Są miejsca dla linków o bardzo dużej mocy, jak również miejsca bardziej szkodzące niż przynoszące korzyści. Są miejsca darmowe, ale również takie, które za pozostawienie linka oczekują kwot idących nawet w okolice 100 zł.
Wyraźnie widać, że tylko mając czas i odpowiednie środki możemy bezpiecznie i skutecznie pracować nad wysokimi pozycjami Państwa strony.
Gdy dziś na etapie negocjacji słyszymy od klienta stwierdzenie, że nasza oferta jest droga, a konkurencja zrobi to samo za „200 zł netto”, wywieszamy białą flagę. Życzymy także powodzenia w dalszych internetowych wojażach.
Reasumując i odpowiadając na pytanie z tytułu. Ile kosztuje pozycjonowanie? Musimy uwzględnić wiedzę, doświadczenie i bezcenny czas, który będzie konieczny do pracy z daną stroną. Suma tych elementów to oczywiście konkurencyjność branży, w jakiej przyjdzie nam pozycjonować daną stronę. Należy tez pamiętać, że na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba zawsze poczekać kilka miesięcy.
Jakkolwiek, droga na skróty, czyli szybkie wyniki za „200 zł”, to najlepszy przepis na internetową katastrofę.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.