fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twój Biznes!

Opublikował użytkownik: Olga

Od momentu wejścia ustawy o ograniczaniu handlu w niedziele dużo uwagi poświęcane jest działaniom e-commarce, ale czy aby na pewno rezygnacja z tradycyjnych form sprzedaży i brnięcie w nowoczesne technologie jest opłacalna z punktu widzenia biznesowego? Efekt ROPO i w wersji tradycyjnej i odwróconej pokazuje, że potencjalny klient widzi dwie strony i chętnie angażuje się w obie możliwości. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów należałoby znaleźć złoty środek, który będzie łączył funkcję sklepów stacjonarnych i branży online.

Mimo rozwoju technicznego nie ma szans na to, by sklepy stacjonarne całkowicie przestały istnieć. Zawsze pozostaną sektory, w których klient będzie oczekiwał kontaktu z produktem i tylko zaawansowane możliwości virtual reality pozwolą sprostać realnej rzeczywistości. Z drugiej strony ponad połowa Polaków kupuje online, a wskaźnik z roku na rok rośnie.

Czy roboty zastąpią kontakt z realnym doradcą klienta?

Człowiek to istota społeczna i chcąc – nie chcąc potrzebuje kontaktu emocjonalnego z drugim człowiekiem. Być może współpraca z inteligentnym robotem i rozbudowanym systemem technologicznym byłaby korzystna pod względem oszczędności czasu i inwestycji w naukę nowego pracownika, ale kto lubi porozumiewać się z maszyną? Kontakt z drugim człowiekiem jest kluczowy, a wykorzystanie potencjału technologicznego pomoże tylko w optymalizacji konkretnych działań.

Konsument XXI wieku

Świadomy technologicznie przedsiębiorca musi dążyć do zaspokajania potrzeb konsumenta XXI roku, ale nie może robić tego po omacku.

 

Cel → strategia → plan → działanie
Niezależnie czy potencjalny klient dokona zakupu w sklepie stacjonarnym czy internetowym musi mieć zagwarantowany kontakt z konkretną firmą we wszystkich możliwie dostępnych kanałach cyfrowych. Istotne są działania w kontekście koncepcji S.M.A.R.T., bo w przeciwnym razie biznes będzie wyglądał jak „zabawa w ciuciubabkę”, a spożytkowany czas na niewłaściwie zaplanowane działania będzie generować straty. Poza tym by walczyć o klienta należy skupić się na jego potrzebach, a zbyt szeroka i niewłaściwie określona grupa odbiorców będzie obojętna na proponowane usługi. 

Connected stores – złoty środek dla przedsiębiorcy

Walka o klientów powinna łączyć koncepcje w taki sposób, by zagwarantować jak najbardziej korzystną realizacje finalizacji transakcji. Connected stores to nic innego jak połączenie sklepów czyli w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego sklep powinna zawierać elementy biznesu opartego na tradycyjnych formach sprzedaży, jak i możliwościach, które oferują działania online.

Klient zaczynając podróż z zakupową zazwyczaj nie opiera się tylko na wejściu i wyjściu ze sklepu. Proces ten jest zdecydowanie bardziej zawiły.

  • chęć posiadania produktu/usługi
  • uzyskanie informacji na temat sprzedawcy
  • dokonanie zakupu
  • satysfakcja
  • opinia na temat finalizacji transakcji

Niezależnie od tego czy decyzja zakupowa zostanie podjęta i sfinalizowana w sklepie stacjonarnym czy sklepie online klienci oczekują wyboru i możliwości, dlatego działań powinny odbywać się na dostępnych kanałach cyfrowych.

Już teraz można zaobserwować, że technologia pomaga nie tylko w sprzedaży, ale i w budowie relacji z potencjalnymi klientami.

W przyszłości dążenia te prawdopodobnie zaowocują w ulepszenie technik prezentacji i stworzeniu miejsc, które będą nawiązywały do bajkowego Disneylandu. Przykładem jest chociażby nowojorski sklep Adidasa lub Nike, które są placem zabaw dla potencjalnego klienta.

Olga Matuszak

W świece SEO i pozycjonowania od 2017r. Można powiedzieć, że content marketing mam we krwi. Gdy nie pozycjonuję w Lokomotywie zaczytuję się w komiksach i oglądam za dużo seriali animowanych :)

1 komentarz do “Jak połączyć formę sprzedaży stacjonarnej z online i zyskać więcej?

  1. Sprzężyć ze sobą efekt ROPO i Reverse-ROPO 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zostaw wiadomość



    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl