Autor: Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski

Jak pozycjonować gabinet fizjoterapii?

4 minuty czytania

Wiele branż decyduje się na pozycjonowanie w ramach promocji swojego biznesu. Fizjoterapia jest na pewno jednym z nich! Nic w tym dziwnego – większość ludzi szukając zaufanego specjalisty robi to przez wyszukiwarkę internetową. Dlatego jeśli chcesz, żeby to właśnie Twój gabinet znalazł się na pierwszych wynikach Google, pozycjonowanie będzie idealnym rozwiązaniem! Jak to jednak zrobić skutecznie? Zapraszamy do lektury poniżej!

Pozycjonowanie gabinetu fizjoterapii – z czym to się wiąże?

Pozycjonowanie w znaczeniu ogólnym to optymalizacja swojej strony internetowej tak, aby była zgodna z wymaganiami robotów wyszukiwarki Google. W jej skład wchodzi szereg działań, zarówno pod względem technicznym, jak i tekstowym. Dzięki nim Twoja strona nie tylko będzie wysoko w wyszukiwaniach, ale także będzie przyjazna użytkownikom, czyli Twoim potencjalnym klientom. Z łatwością uzyskają potrzebne dla nich informacje o usługach Twojego gabinetu fizjoterapii oraz dane kontaktowe. Każdy proces pozycjonowania należy zacząć od dobrania odpowiednich słów kluczowych, na które chcesz, aby Twój gabinet fizjoterapii był widoczny. Frazy kluczowe to wyrażenia, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki. Na ich podstawie optymalizuje się treść (tzw. content) na poszczególnych podstronach, aby to właśnie one pojawiały się w wynikach na te konkretne wyrażenia.

Dobieranie fraz kluczowych dla gabinetu fizjoterapii

To jak w takim razie dobrać te najlepsze frazy kluczowe? Czym się kierować podczas ich selekcji? Ważne jest, aby to zrobić starannie, bez pośpiechu. Ponieważ na nich opiera się w zasadzie cała strategia pozycjonowania, nie chcemy, aby cała praca poszła na marne. Pozycjonowanie ma przynieść wyniki, czyli więcej telefonów od potencjalnych klientów. Tutaj nie ma czasu na półśrodki.

W przypadku gabinetu fizjoterapii najlepszą strategią będzie dobieranie fraz kluczowych na podstawie pozycjonowania lokalnego. Pozycjonowanie lokalne opiera się – zgodnie z nazwą – na frazach lokalnych, związanych z miastem lub województwem. Mieszkaniec Łodzi nie będzie szukał, ani tym bardziej jechał do gabinetu fizjoterapii w Zakopanem – będzie szukał czegoś w swoim mieście lub gdzieś w jego okolicach. W przypadku czysto lokalnych biznesów ten rodzaj pozycjonowania sprawdza się w 100%.

Do analizy fraz kluczowych należy skorzystać ze specjalistycznych narzędzi takich jak Senuto, Ahrefs czy Google Ads. One nam podpowiedzą czy mają wystarczająco dużą liczbę wyszukiwań na miesiąc. Im wyższa liczba wyszukiwań, tym lepiej – to znaczy, że ów fraza jest popularna i dużo ludzi właśnią ją wpisuje, szukając danych usług (w tym przypadku zabiegów z fizjoterapii). Powyżej znajdują się przykładowe frazy kluczowe, które wybraliśmy dla klienta FizjoBalance – gabinetu fizjoterapii i rehabilitacji w Gdyni (zobacz nasze case study!):

Techniczna optymalizacja strony internetowej

Gdy już dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe, na które chcemy by nasz gabinet fizjoterapii był widoczny w wyszukiwarkach, można zabrać się za optymalizację firmowej strony internetowej. Ma ona na celu usprawnienie witryny pod względem technicznym, aby była przyjazna dla robotów wyszukiwarki i miała większe szanse na pojawienie się wysoko w wynikach. W ramach audytu, który oferujemy w Studio Lokomotywa, przeprowadzamy dokładną analizę strony, wykorzystując odpowiednie do tego narzędzia, m.in. Screaming Frog, Google PageSpeed, GTMetrix itp. Pozwalają one na precyzyjną ocenę witryny pod względem prędkości, parametrów wydajnościowych, poziomu indeksacji itd. Prędkość ładowania strony jest szczególnie ważna, gdyż zarówno Google, jak i użytkownicy gorzej oceniają portal, który ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Pod analizę poddajemy również ogólną strukturę strony: jej menu/nawigację, odnośniki zewnętrzne i wewnętrzne, przekierowania, wygląd, meta dane, czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Wszystko to ma wpływ na jakość witryny, a co za tym idzie – na jej pozycje w wynikach wyszukiwarki.

Tekstowa optymalizacja

Równie ważna jest optymalizacja tekstowa strony. Google opiera się na treściach, dlatego szczególnie istotny jest dla niego tzw. content, czyli właśnie treść (plus grafiki, infografiki lub video – niekoniecznie obowiązkowe, ale mile widziane). Chcąc być widocznym na konkretne frazy kluczowe, należy zoptymalizować treść na stronie tak, aby ów frazy się w niej znalazły. Oczywiście nie znaczy to, że na każdej możliwej podstronie mają się znaleźć wszystkie frazy. Należy je starannie dobrać do konkretnej podstrony, aby Google miał “przejrzysty szlak”, którą frazę do której podstrony ma ją identyfikować.

Podczas pracy nad naszym klientem z branży fizjoterapii, wykonaliśmy dokładną analizę contentu na jego stronie, tak aby zwiększyć jego widoczność na najważniejsze frazy związane z jego usługami. Wykorzystujemy do tego specjalistyczne narzędzia takie jak Surfer SEO, który jest doskonałym wsparciem podczas tworzenia najbardziej zoptymalizowanego contentu pod wymagania robotów wyszukiwarki, jednocześnie nie tracąc na jego jakości.

Należy pamiętać, że optymalizacja tekstowa nie polega na nasyceniu tekstu frazami kluczowymi w co drugim zdaniu – musi być ich odpowiednia ilość, aby było to naturalne. Tak samo jak ilość znaków – nie zawsze ściana tekstu to najlepsze rozwiązanie. Trzeba się kierować zasadą “jakość, nie ilość”, czyli zapewnieniu użytkownikowi najważniejszych informacji na temat, w którym szuka odpowiedzi. W przypadku gabinetu fizjoterapii to przykładowo wyjaśnienie danego zabiegu, kiedy należy go wykonać i gdzie się skontaktować, jeśli uważa, że właśnie ten zabieg zaspokoi jego potrzeby. Google ceni sobie portale, które mają unikalną, rzetelną treść, dlatego w Studio Lokomotywa robimy wszystko, aby właśnie taki content znajdował się na witrynach naszych klientów.

Google Moja Firma – wizytówka Twojego gabinetu fizjoterapii

Oprócz optymalizacji samej strony, ważne również będzie założenie i wypełnienie informacji w wizytówce Google Moja Firma. W przypadku gabinetu fizjoterapii jest to szczególnie istotne, gdyż spora część użytkowników chętnie z nich korzysta szukając specjalistów z branż okołomedycznych. W takiej wizytówce znajdują się najważniejsze informacje o firmie, tj. adres, telefon, godziny otwarcia, odnośnik do Twojej strony, zakres usług, czy krótki opis firmy. Istotne są także opinie klientów – to one są często elementem decydującym czy dany użytkownik zadzwoni właśnie do Ciebie. Dlatego należy dbać o to, aby klienci faktycznie wystawiali dane opinie (oczywiście najlepiej tylko te pozytywne :)), a także odpowiadać na nie, dla większego zaangażowania (szczególnie na negatywne, np. w formie przeprosin lub wyjaśnienia danej sytuacji, o której pisze klient). Należy jednak pamiętać, że wizytówka nie wpływa na pozycje w Google – jest dodatkowym elementem generującym ruch, a także wpływającym na wiarygodność i profesjonalizm Twojej firmy w oczach klientów. Dlatego mocno zachęcamy, aby Twój gabinet fizjoterapii posiadał wizytówkę Google Moja Firma.

Pozycjonowanie gabinetu fizjoterapii – efekty

Na przykładzie naszego klienta możemy śmiało potwierdzić, że stworzona przez nas strategia pozycjonowania znacząco wpłynęła na widoczność i ruch strony jego gabinetu fizjoterapii. Znajdują się na szczytach wyników wyszukiwarki na najważniejsze frazy kluczowe związane z jego branżą. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo do niego dotrzeć, zapoznać się z ofertą, po czym się skontaktować. Wpłynęło to znacząco na wzrost liczby klientów, co było naszym wspólnym celem (Kliknij tutaj, aby sprawdzić referencje!).

Pozycjonując gabinet fizjoterapii w Gdyni na wyłączność, jesteśmy w stanie stworzyć strategię, która w pełni skupia się tylko i wyłącznie na kliencie – każdy inny gabinet w Gdyni jest dla nas taką samą konkurencją, co klienta. Dzięki temu nasza współpraca opiera się na stuprocentowym zaufaniu, gdyż uderzamy do tej samej bramki. Jeżeli więc prowadzisz swój gabinet fizjoterapii i myślisz o zainwestowaniu w SEO, gorąco zachęcamy do kontaktu z naszą agencją. Odpowiemy na wszystkie możliwe pytania, po czym przygotujemy indywidualnie dobraną ofertę!

O autorze

Łukasz Kowalski

Specjalista SEO