fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

Opublikował użytkownik: Bartosz

jak pozyskiwac leady sprzedażowe

Metod i form pozyskiwania wartościowych leadów, czyli potencjalnych klientów w dobie rozwoju internetu mamy coraz więcej.

Mając wypracowane swoje metody gromadzenia listy potencjalnych klientów, możemy prowadzić wciąż nieśmiertelny i we właściwych okolicznościach wciąż najskuteczniejszy sposób zamienia leadów na końcowego klienta, czyli e-mailing.

Nie ma aktualnie skuteczniejszej formy budowania świadomości i zaangażowania wokół marki oraz wsparcia dla innych tradycyjnych kanałów sprzedażowych.

Oczywiście osiągnięcie wysokiej skuteczności tych działań nieodłącznie wiąże się z projektem graficznym, treścią wiadomości, czasem ich wysyłania, ale przede wszystkim z odbiorcami, do których daną wiadomość adresujemy, czyli wspomnianą listą wyselekcjonowanych leadów.

Baza klientów jest fundamentalnym czynnikiem decydującym o efektach tych działań. Bez odpowiedniej grupy odbiorców najlepsze kreacje i oferty nie przyniosą nam oczekiwanych zysków.
W tej sytuacji warto się zatrzymać i dokonać głębszej refleksji, jak pozyskiwać wartościowe leady do naszej bazy dalszych działań?

Według najnowszych badań w ciągu ostatnich 10 lat, aż 3 krotnie zwiększył się globalny ruch na stronach internetowych. Jest to z pewnością znaczne ułatwienie przy pozyskiwaniu wartościowych leadów, jednak zjawisko to nie występuje w próżni. Mianowicie, ma ono miejsce w sytuacji znacznego przyrostu samych stron internetowych, który szacuje się na 15 krotny progres. Taka liczba i sytuacja pociąga automatycznie za sobą znaczny wzrost konkurencji w większości rynków i branż.
Kolejnym zjawiskiem, który należy uwzględnić przy opisie tych okoliczności jest malejąca cierpliwość użytkowników stron, którzy coraz mniej czasu przeznaczają na aktywność podczas odwiedzin danej strony. Zachowanie to nieodłącznie wiąże się szybkością ładowania witryny, która na dziś ma kolosalne znaczenie na końcową konwersję.

Całość tych okoliczności wpływa na zwiększenie wartości ruchu, jaki generuje nasza strona. Celem każdej firmy jest dokładanie wszelkich starań, aby sprowadzać użytkowników na stronę i zachęcać ich do jak najdłuższego przebywania na naszej witrynie. Aby generować te parametry musimy siłą rzeczy zadbać o jakość pozyskiwanych leadów.

4 najbardziej skuteczne metody budowania wartościowej bazy kontaktów:

1. formularz zapisu online
Użytkownicy, którzy wstępnie myślą o zakupie naszego produktu, ale aktualnie nie są jeszcze na to gotowi, prawdopodobnie chętnie zapiszą się do naszej listy e-mail. W następnym kroku odpowiednią komunikacją e-mail będziemy w stanie zamienić ich w realnych klientów. Formularz obowiązkowo musi zawierać call to action, czyli wezwanie do działania.

2. wykorzystaj reklamy na Facebook do przyciągnięcia ruchu
Dokonaj analizy zachowań i ulubionych czynności swojej grupy docelowej, a następnie dobierz takie słowa kluczowe, które przyciągną ich na stronę. Wybierając grono odbiorców oprócz pożądanych zainteresowań mamy do dyspozycji dane demograficzne tj wiek, płeć czy lokalizacje.
Dobrze jest podczas tych działań nie kierować użytkowników bezpośrednio na stronę główną ( chyba, że jest zoptymalizowana pod konwersje ), ale na dedykowany landing page z odpowiednią ofertą i formularzem zapisu.

3. zorganizuj konkurs na Facebook
Idealna grupa docelowa to ci użytkownicy, którzy polubi nasz firmowy profil. Zniżka czy nagroda adresowana właśnie do tej grupy znacznie zwiększa szansę zamienienia ich w końcowego klienta.
W tym obszarze możemy zorganizować konkurs lub loterię, a chętnych do wzięcia udziału poprosić o zostawienie swojego adresu e-mail lub zapisanie się do listy subskrybentów.

4. zachęć do zapisu
Tutaj najskuteczniej działają klasyczne kupony rabatowe dla użytkowników, którzy zapiszą się do twojej listy. Warto postawić na unikalne kody, dzięki czemu będziemy w stanie na późniejszym etapie określić grupę osób, które zapisały się, aby je otrzymać.
Gdy oferujemy usługi lub produkty informatyczne, możemy zaoferować darmowe raporty, poradniki czy ikongrafiki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tel: +48 736 769 550
biuro@studiolokomotywa.pl