Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych na platformach: Woocommerce, Prestashop, Shoper, Skyshop, Shopgold. Zobacz w czym możemy pomóc Twojej marce już dziś!
Gotowy na wyzwanie? Stawy rozgrzane? Pora więc opowiedzieć nieco więcej o treningach czekających Twój sklep online i korzyściach wynikających z konsekwentnych przygotowań do sukcesu w branży e-commerce. Przybliżmy zatem temat pozycjonowania sklepów internetowych!
Tendencje zakupowe na całym świecie są spójne: współczesny handel nadzwyczaj dobrze dogaduje się z internetem. Wygoda, szybkość, brak ograniczeń terytorialnych i czasowych, a niejednokrotnie niższe ceny towarów w sklepach online przyciągają coraz to nowych e-klientów. Skoro rozważasz udział w maratonie SEO, to ośmielimy się przyjąć za pewnik, że co najmniej raz zrobiłeś zakupy przez internet!
Branża e-commerce kwitnie. Większość internautów wyszukuje produktów i usług za pomocą wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych polega więc na podjęciu wszelkich działań marketingowych i optymalizacyjnych, które wywindują Twój sklep internetowy na słowa kluczowe związane z oferowanym przez Ciebie asortymentem.
Optymalizacja kodu strony internetowej i jej treści, a także zdobywanie cennych linków to warunek pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży online. To także zadanie, które powinieneś powierzyć ekspertom od pozycjonowania. No, chyba że doskonale znasz się na obsłudze danej platformy e-commerce i posiadasz specjalistyczną wiedzę z zakresu programowania ;)
Dzięki naszemu wsparciu cały proces pozycjonowania Twojego sklepu internetowego przebiegnie znacznie sprawniej i szybciej. W dłuższej perspektywie zapewni Ci również niemałe oszczędności. Nakład finansowy poniesiony na usługę pozycjonowania sklepu internetowego zwrócą z nawiązką Twoi nowi klienci!
Zanim jednak na dobre przystąpimy do treningów SEO, musisz mieć świadomość złożoności procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu online. Znacznie różni się on od działań SEO podejmowanych w obrębie klasycznej strony internetowej. Sklep online to zdecydowanie bardziej rozbudowany organizm, nie raz wymagający pozycjonowania setek, a nawet tysięcy pojedynczych adresów stron! Ponadto, trzeba wiedzieć, jak rozmawiać z algorytmami Google’a, aby dopiąć swego ;)
Pora, aby przybliżyć Ci poszczególne etapy naszego wspólnego maratonu SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga opracowania konkretnej strategii - pozostaw to zadanie doświadczonym trenerom z naszej agencji SEO. Niezwykle istotną kwestią jest zdobywanie wysokich pozycji na szereg słów kluczowych związanych z asortymentem Twojego sklepu online lub jego kategoriami. Fachowo określa się to jako pozycjonowanie long-tail (czyli długi ogon) lub pozycjonowanie szerokie. W branży e-commerce trzeba nieustannie trzymać rękę na pulsie i na bieżąco dobierać takie frazy kluczowe, które systematycznie powiększą zasięg sklepu internetowego. Jednak po kolei:
Na początku należy określić, które strony Twojego sklepu online generują największy ruch. To one będą naszym punktem rozbiegowym. Na Twoje życzenie możemy dodatkowo skupić się na konkretnych produktach lub kategoriach, co niewątpliwie przyspieszy cały proces pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.
Dobór fraz kluczowych, optymalizacja stron, meta opisy, content marketing – to tylko część działań które należy podjąć, aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy. Ponadto każde z nich ma specyficzne wymagania i musi być przeprowadzone z uwzględnieniem odpowiedniej kolejności, aby zapewnić Ci sukces w branży e-commerce. Rozumiesz zatem, jak ważne jest opracowanie indywidualnego planu treningowego dla Twojego sklepu online.
Oczywiście masz świadomość, że nie tylko Ty bierzesz udział w maratonie SEO. Twoi rywale również rozgrzewają stawy i mięśnie! Sprawdźmy więc, jak budują żelazną kondycję, co decyduje o ich sukcesie w branży e-commerce, a co można by ulepszyć. Bogatsi o te dane będziemy mogli należycie skonstruować strategię pozycjonowania Twojego sklepu online. Wówczas dogonisz silnych rywali, a dotychczasowych pozostawisz na szarym końcu.
Klucz całego przedsięwzięcia! Słowa kluczowe są tak ważne dla Twojego sklepu online, jak istotne jest białko dla silnych mięśni. Wnikliwie przyjrzymy się opisom produktów i kategorii w Twoim sklepie internetowym, a frazy kluczowe dobierzemy tak, aby odpowiadały na potrzeby e-konsumentów. Musimy niejako wejść w ich skórę i zastanowić się, co by wpisali w poszukiwaniu właśnie Twojego produktu. Ważne jest stworzenie wyczerpujących i unikatowych opisów dla każdego z dostępnych u Ciebie towarów.
To taki odpowiednik remontu Twojego sklepu internetowego. Słyszałeś o User Experience, w skrócie UX? To wrażenia, jakich doświadczają użytkownicy poruszający się po stronie. Oczywiście dążymy do tego, aby były nietuzinkowe. Popracujemy nad architekturą Twojego sklepu online, aby błędy techniczne nie odbierały Ci klientów.
Optymalizacja zwiększa także widoczność sklepu internetowego w rankingu wyszukiwarki Google. A gdy już staniesz się bardziej rozpoznawalny w branży e-commerce, wypada się należycie zaprezentować. W związku z tym nasi eksperci SEO zaktualizują meta opisy i meta tagi, a także dopracują dane strukturalne Twojego sklepu internetowego.
Po raz kolejny posłużymy się metaforą, aby przybliżyć Ci znaczenie tego pojęcia. Link building można przyrównać do plakatów albo ulotek reklamowych sklepu umieszczanych w dowolnych miejscach przestrzeni publicznej. A najlepiej tych, w których najczęściej bywają potencjalni klienci.
Internet znacznie ułatwia sprawę. Zamiast rozklejać plakaty i roznosić ulotki, umieścimy linki do Twojego sklepu online na odpowiednich portalach internetowych. Co istotne – stosujemy wyłącznie uczciwe praktyki pozyskiwania jakościowego ruchu na stronie (tzw. White Hat SEO), gdyż tylko one pozwalają uniknąć kary od Google. A przede wszystkim budują autorytet Twojego sklepu internetowego w branży e-commerce i dają długoterminowe efekty!
Marketing treści to naturalne uzupełnienie strategii pozycjonowania sklepów internetowych. Ponadto – wybitnie skuteczne w branży e-commerce! Treść nie zamierza schodzić z tronu, a Google nawet nie myśli, aby ją z niego strącić. Dzięki niej możemy zbudować Twój wizerunek jako eksperta w branży (przy pomocy artykułów sponsorowanych bądź specjalistycznych). To również niezawodne narzędzie w tworzeniu długofalowych relacji z odbiorcami, którzy np. będą śledzić Twojego bloga z wartościowymi poradami, a co za tym idzie regularnie dokonywać zakupów w sklepie internetowym.
Skuteczna kampania SEO nie może obyć się bez odpowiednio przeprowadzonej analizy Twojego sklepu internetowego. Dzięki niej nasi wyspecjalizowani eksperci od pozycjonowania uzbroją się w wartościowe dane, z których będą mogli wyciągnąć konstruktywne wnioski i ustalić konkretną taktykę. W przeciwnym razie wiele czynności z zakresu SEO byłoby przeprowadzanych niejako po omacku.
W ramach ubezpieczenia zdrowotnego na wypadek ewentualnej kontuzji w trakcie maratonu SEO zapewnimy Ci transparentność. Regularnie dostarczymy szczegółowe raporty z działań, abyś wiedział, które z nich przynoszą najlepsze efekty dla Twojego sklepu online. Pomogą Ci lepiej zrozumieć, na czym polega i jak przebiega proces pozycjonowania sklepu internetowego. Będą także drogowskazem dla przyszłych aktywności z zakresu SEO podejmowanych w celu zwiększenia Twojej sprzedaży w branży e-commerce.
Korzyści są obopólne. Zyskuje zarówno klient, jak i sprzedający. Zacznijmy od Ciebie!
- nie musisz posiadać fizycznej siedziby sklepu – Twoja działalność jest prowadzona całkowicie w wirtualnej przestrzeni. Odpadają koszty wynajmu lokalu i magazynowania towaru. Poza tym, działając w branży e-commerce, nie musisz obawiać się huraganów, pożarów lub epidemii ;)
- brak ograniczeń czasowych i terytorialnych – Twój sklep internetowy może migrować wszędzie tam, gdzie internet zawczasu utorował drogę. E-commerce nie musi mieć paszportu. Dodatkowo sklep online nie zna pojęcia czasu – działa nawet wówczas, gdy spokojnie śpisz w nocy!
- mierzalne formy reklamowe – wszelkie działania promocyjne podejmowane w trakcie pozycjonowania Twojego sklepu internetowego można dokładnie zbadać i przedstawić w formie przejrzystego raportu. Pozwala to również na wyciąganie wniosków i wprowadzanie ulepszeń, dzięki którym sprzedaż online rośnie.
Pora na benefity dla Twoich klientów! Z roku na rok coraz więcej konsumentów ceni sobie zakupy online. Badania i obserwacje branży e-commerce nie pozostawiają złudzeń: ponad 50% sprzedaży jest generowanych z ruchu organicznego! Zakupy online przez wyszukiwarkę Google (w tym wypadku „Centrum Handlowe Google”) zdobywają przychylność kupujących dzięki:
- wygodzie – wystarczy usiąść przed komputerem czy laptopem albo wziąć do ręki smartfona lub tablet. Pora i miejsce nie mają znaczenia. Kilka klików/dotknięć i gotowe!
- bogatemu asortymentowi – wiele produktów oferowanych online często bywa niedostępnych w tradycyjnych sklepach. Ponadto internetowe ceny produktów są z reguły niższe od tych, które spotkamy stacjonarnie.
- oszczędności czasu – nie każdy lubuje się w spacerach po sklepach lub galeriach handlowych. Niejednokrotnie z tych długich wędrówek nic nie wynika. Sklepy internetowe mają tę przewagę, że wyszukiwanie pożądanych produktów odbywa się w parę sekund!
Tutaj sprawa ma się podobnie jak przy wycenie usługi SEO. Okres, po jakim zauważysz pierwsze efekty, jest uzależniony od paru czynników. Jeśli prowadzisz mały sklep internetowy i chcesz pozycjonować się w konkurencyjnej branży na konkurencyjne słowa kluczowe, a przy tym masz mało treści zoptymalizowanej pod SEO, czas ten wyniesie minimum 2 miesiące. Dopiero wówczas zarejestrujesz wzrost ruchu, a Twój sklep internetowy zacznie piąć się w rankingu Google.
A co w przypadku, gdy prowadzisz duży sklep online i chcesz pozycjonować się na wysoce konkurencyjne frazy? Treści już zapewne masz, być może jednak nieodpowiednio zoptymalizowane. Prawdopodobnie sam sklep internetowy również wymaga niezbędnych usprawnień. W takiej sytuacji cały proces pozycjonowania potrwa dłużej – po około 4 miesiącach możesz spodziewać się pierwszych efektów.
Pamiętaj! Współczesna branża e-commerce jest bardzo wymagająca. Pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to nie sprint! Aby osiągnąć optymalne i długofalowe korzyści, trzeba liczyć się z rozbudowanym maratonem SEO. Wprowadzenie najważniejszych zmian optymalizacyjnych w obrębie Twojego sklepu internetowego, praca nad treściami, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne nie należą do działań, które da się ukończyć w jedną noc. Bądź cierpliwy na starcie, aby cierpliwie liczyć zyski u celu!
Pozycjonowanie sklepu internetowego to czynność, którą można z mniejszym bądź większym powodzeniem przeprowadzić samemu. Jednak największe szanse na sukces mamy wówczas, gdy zdamy się na specjalistów w dziedzinie pozycjonowania. Nasi eksperci SEO „wytrenowali” niejeden sklep internetowy, dzięki czemu bez zadyszki dobiegł do mety – Google TOP10!
Linki napędzają branżę SEO. Odpowiednio skonstruowane odnośniki polecające, ugruntują pozycję Twojego sklepu internetowego w Google. Niezmiernie ważne jest, aby umieszczać je na stronach, które posiadają mocny profil linków, a ponadto są wiarygodne, merytoryczne i poczytne. To właśnie tam bywają Twoi potencjalni klienci! Zwłaszcza jeśli tematyka witryny jest zbieżna z asortymentem sklepu online, którym władasz. Nasi eksperci od pozycjonowania zadbają, aby cały proces linkowania przeprowadzić bezpiecznie i uniknąć kontroli, a co gorsza - nieprzychylności wyszukiwarki.
Wiesz już, jak olbrzymią renomą w internecie cieszy się content. Treści to podstawa, jeśli chcesz odnieść sukces w branży e-commerce. Muszą być jednak tworzone z myślą o użytkownikach – Twoich potencjalnych klientach, a nie stanowić wyłącznie miejsce upychania fraz kluczowych. W ramach czynności z zakresu pozycjonowania warto prowadzić bloga, który w wyczerpujący sposób odpowie na problemy internautów potencjalnie zainteresowanych asortymentem Twojego sklepu online. Wielu z nich zadaje pytania, szuka opinii lub porady. Wykorzystaj to i zdobądź ich zaufanie! Istnieje olbrzymia szansa, że dokonają zakupu w Twoim sklepie internetowym nie tylko jednorazowo. Możecie wypracować długofalową, wirtualną relację. Zatem nasi wykwalifikowani copywriterzy SEO stworzą dla Ciebie unikalne, dodatkowe treści - nie tylko te w obrębie sklepu. Dzięki nim możliwe będzie pozyskanie wartościowego ruchu z tzw. long tail (długiego ogona).
Linki wewnętrzne to takie, które łączą poszczególne podstrony w obrębie sklepu online. To niejako mediatorzy, którzy wspierają pozycjonowanie e-commerce. Dzięki nim roboty Google rozumieją, które podstrony są dla nas najważniejsze, a także na których frazach kluczowych najbardziej nam zależy. Zadbamy o odpowiednią nawigację w Twoim sklepie internetowym, a w przypadku prowadzenia bloga, podlinkujemy adekwatne strony produktów lub kategorii z poziomu treści.
W dobie coraz powszechniejszego światłowodu powolne ładowanie sklepu internetowego zwykle skazuje go na użycie przez internautę przycisku „wstecz”. Musisz dotrzymać tempa konkurencji, a najlepiej być o parę kroków przed nią! Przyjrzymy się dokładnie strukturze Twojego sklepu online i wyeliminujemy te czynniki, które go spowalniają. Prostszy kod, mniej zewnętrznych skryptów, wydajny serwer, a także kompresja obrazów zdecydowanie podniosą UX oraz skutecznie sprowokują użytkowników do dokonywania częstszych zakupów w Twoim sklepie internetowym.
Wyszukiwarka Google daje parę możliwości, aby wyróżnić się na tle innych wyników wyszukiwania. Pozwala na korzystanie z tzw. rich snippets. Są to dodatkowe elementy informacyjne, które zwracają uwagę internautów, nawet jeśli link do Twojego sklepu online nie znajduje się na samym szczycie listy. Można je stosować w sytuacji, gdy chcemy poinformować o dostępności produktu w magazynie, ocenach użytkowników, liczbie recenzji lub atrakcyjnej cenie danego towaru.
Mapa XML to nic innego jak wirtualna mapa Twojego sklepu online. W przypadku małych witryn firmowych nie ma konieczności jej tworzenia, jednak sklep internetowy powinien takową mieć, aby nie pogubić się w tysiącach podstron produktów. Zgłoszenie mapy XML w Google dodatkowo ułatwi pracę robotom indeksującym, a nam da możliwość lepszej analizy, które zasoby najczęściej zwracają ich uwagę.
Adresy URL poszczególnych stron i podstron Twojego sklepu internetowego powinny być maksymalnie czytelne i krótkie oraz dawać najlepszy obraz tego, jaki produkt się pod nimi skrywa. Niezrozumiałe ciągi cyfr i liter odchodzą do lamusa… Nie pozwolimy, aby pociągnęły za sobą cały sklep! Dlatego tak ważne jest aby uczynić adresy aktualnymi i przejrzystymi zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących wyszukiwarki. Lepiej nie dopuścić do sytuacji, w której przestarzały adres wygeneruje błąd 404 na Twojej stronie e-commerce i wypłoszy potencjalnego klienta!
Utworzenie unikalnych tytułów podstron to punkt obowiązkowy na liście naszych działań z zakresu pozycjonowania e-commerce. Podobnie jak w przypadku adresów URL również one powinny być krótkie i czytelne. Warto zdefiniować je w oparciu o określony wzór i stosować się do niego w przyszłości. Przede wszystkim w tytule powinny na starcie pojawić się najistotniejsze frazy kluczowe dla Twojego sklepu online. Dzięki nim użytkownik od razu trafi na interesujący go artykuł, a obserwujące to roboty Google’a zaczną darzyć Twoją witrynę e-commerce większym zaufaniem.
Nieważne, czy prowadzisz duży sklep internetowy, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży e-commerce. W internecie jest miejsce dla każdego, nawet najbardziej niszowego sprzedawcy! Grunt to wsparcie fachowej ekipy SEO, która przeprowadzi skuteczne pozycjonowanie Twojego sklepu online. Zmobilizujemy nasze zasoby, aby zagwarantować Ci widoczność i stabilną pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie!
Co prawda istnieje kilka form promocji sklepu internetowego w sieci, jednak pozycjonowanie jest najefektywniejszą z nich. Dzięki niemu sklep online ma szansę dobiec na sam szczyt wyników wyszukiwania Google, a z podium widok na nowych klientów jest niezwykle obiecujący! Ponadto pozycjonowanie e-commerce pomaga zdobyć znaczącą przewagę nad konkurencją z branży i zapewnia wzrost rozpoznawalności marki.
Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie sklepu internetowego daje długofalowe korzyści. Musisz jednak pamiętać o tym, że spektakularne efekty „w jedną noc” są w branży SEO najzwyczajniej niemożliwe (ciała atlety też nie zbudujesz po jednorazowym wypadzie na siłownię). Masz za to gwarancję, że po drodze zarobisz pieniądze i nie zaliczysz kontuzji, a co gorsza – dyskwalifikacji Twojego sklepu online przez surowego sędziego Google!
Profesjonalne pozycjonowanie e-commerce umożliwia osiągnięcie mierzalnego sukcesu. Co więcej: dzięki tej formie sprzedaży zarówno Ciebie, jak i Twoich klientów nie ogranicza czas i miejsce. Pozycjonowanie sklepu internetowego to nowoczesna i sprawdzona odmiana reklamy, która umożliwia ciągłe pozyskiwanie nowych klientów i budowanie silnej pozycji w branży e-commerce.
Nie wahaj się! Czym prędzej rozpoczynajmy treningi i wykorzystajmy potencjał pozycjonowania sklepów internetowych. Oprócz namacalnych efektów w branży e-commerce gwarantujemy sympatyczną atmosferę współpracy, dzięki której nie tylko cel maratonu SEO będzie dla Ciebie satysfakcjonujący. Kierunek Google TOP10 – do biegu, gotowi, start!
Jeżeli chcesz się dowiedzieć w jakiej kwocie zrealizujemy Twoje cele biznesowe , to wypełnij poniższy formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 48h w celu ich poznania i przedstawienia najlepszej możliwej opcji ich realizacji.