StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twój Biznes!

Audyt fraz

To nasza rozgrzewka. W tej części przygotowań sprawdzamy, jakie słowa kluczowe najlepiej konwertują (czyli generują ruch na Twojej stronie). Dzięki temu w przyszłości nie będziemy rozpraszać uwagi na frazy z mniejszym potencjałem. Następnie sprawdzamy tzw. quick wins, żeby dowiedzieć się, czy Twoja witryna rankuje na popularne słowa kluczowe (od 8 do 15 pozycji). Podejrzymy także Twoją konkurencję. Zbadamy, jak bardzo macie zbliżone zbiory fraz kluczowych. Zlustrujemy również branżę, w której działasz pod kątem spójności dobranych słów kluczowych. W końcu przeanalizujemy, jakie strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania na wybrane przez nas frazy (w tym podwójne frazy: porównywarki oraz „zwykła” konkurencja).

a). lista fraz
Otrzymasz od nas listę słów kluczowych, które uznamy za najlepsze do przyciągnięcia użytkowników na Twoją stronę i przekształcenia ich w aktywnych klientów. Wykorzystamy w tym celu specjalistyczne narzędzia tj. Google Ads, Semstorm, Senuto czy Google Search Console. Pozyskane w ten sposób słowa kluczowe będą najlepiej pracowały na sukces Twojej witryny, generując ok. 90% ruchu.

Audyt konkurencji

W trakcie przygotowań do SEO-maratonu warto podejrzeć poczynania najbliższych rywali. Jakie działania podejmują? Co jest ich mocną stroną? Co nie działa? To świetna recepta na budowanie przewagi naszej strategii SEO. Wszelkie dane na temat Twojej branżowej konkurencji pomogą nam stworzyć dedykowaną ofertę, dzięki której najszybciej dobiegniesz do mety w wyszukiwarce Google!

a). wytypowanie konkurencji
Szczegółowo przeanalizujemy kilku najsilniejszych rywali w Twojej branży, którzy najlepiej pozycjonują się na pożądane frazy kluczowe. Wytypujemy konkurentów na podstawie dostarczonej przez Ciebie listy, ale także posiłkując się wynikami wyszukiwania na słowo kluczowe, które najtrafniej oddaje Twój profil działalności (np. kurs angielskiego Poznań).

b). analiza widoczności
Na tym etapie niezawodne będzie wsparcie specjalistycznego narzędzia Senuto. To dzięki niemu wyraźnie zobaczymy, ile i jakie frazy znajdują się w TOP10 oraz w TOP50. Narzędzie to pozwoli wytypować głównie te słowa kluczowe, które internauci wpisują w wyszukiwarce minimum 10 razy miesięcznie. Celujemy przede wszystkim w okolice 50 najsilniejszych lokalnych fraz, nie zapominając, że największy ruch na stronie generują pierwsze trzy wyniki wyszukiwania.

c). analiza linków zewnętrznych
Tutaj do akcji wkracza profesjonalne narzędzie Majestic SEO. Ponownie weźmiemy pod lupę Twoich branżowych rywali. Namierzymy linki, które prowadzą do ich stron firmowych. Dlaczego jest to ważne? Otóż algorytmy Google lepiej oceniają te witryny, do których prowadzi (i regularnie przybywa) najwięcej wirtualnych dróg. To świadczy o tym, że strona rozwija się w internecie i jest godna zaufania. W tym celu zadbamy o bezbłędny profil linkowania Twojej witryny, pozyskując odnośniki z artykułów sponsorowanych.

d). wytypowanie miejsc do pozyskania linków
Po szczegółowej analizie linków prowadzących do stron Twojej konkurencji przygotujemy listę tematycznych blogów, for, katalogów i serwisów branżowych. Wybierzemy je na podstawie największego potencjału pozyskania odnośników kierujących internautów bezpośrednio do wirtualnej siedziby Twojej firmy. W tym celu doskonale sprawdzą się artykuły sponsorowane oraz wpisy blogowe. Ponownie wesprzemy się niezawodnym narzędziem Senuto, jak również ręcznie przeanalizujemy blogosferę w Twojej branży. Uzyskane w ten sposób dane posłużą nam do stworzenia przykładowej listy tematów do wpisów na firmowego bloga, a zarazem do wzbogacenia treści na stronie. Rozwój witryny, budowanie autorytetu domeny, wartościowe informacje dla potencjalnych klientów… Google nie pozostanie obojętny. Wynagrodzi regularną aktywność, windując Twoją stronę w branżowych wynikach wyszukiwania.

a). analiza domeny internetowej
Google zazwyczaj docenia długi staż w wirtualnej przestrzeni biznesowej. Im starsza domena, tym bardziej ją ceni. Podobnie sprawa ma się z ilością zaindeksowanych podstron: im jest ich więcej, tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli dopiero zaczynasz swoje internetowe podboje, to nadal masz szanse wkupić się w łaski wyszukiwarki. Blog stanowi idealne miejsce do tworzenia nowych podstron i wartościowych treści, które Google ubóstwia (pamiętaj, że jest wyszukiwarką tekstową!). Ponadto merytoryczne wpisy generują wartościowy ruch na stronie, dzięki czemu szybciej pnie się ona w rankingu. Ważne, aby witryna była wyposażona w narzędzie Google Analytics (najbardziej wiarygodne w mierzeniu ruchu na stronie) oraz Search Console (niezbędne do rozwoju głębszej analityki internetowej).

b). szybkość ładowania się strony
To bardzo ważny parametr wpływający na pozycję Twojej firmowej strony www. Witryna, która wolno się ładuje, jest niczym maratończyk bez kondycji. Wówczas nie ma nawet mowy o podium. Zadbamy, aby internautów nie zniechęcało powolne wczytywanie się witryny (każde jej opuszczenie skutkuje wyższym współczynnikiem odrzuceń, a bezwzględny sędzia Google automatycznie odejmuje za to punkty). Narzędzie Google PageSpeed Insights pomoże nam zweryfikować szybkość działania strony na komputerach stacjonarnych, a przede wszystkim na coraz popularniejszych urządzeniach mobilnych. Ponadto „odchudzimy” graficznie Twoją firmową stronę – im mniejsza waga plików, tym szybsze działanie.

c). dostępność strony dla robotów wyszukiwarek internetowych
Tutaj skupimy się na poprawności pliku robots.txt oraz sprawdzimy, czy strona (wraz z podstronami) nie jest blokowana z poziomu meta Robots i Search Console. Twoja witryna musi być dobrze widoczna dla robotów Google, bo to one decydują o jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce (indeksują tylko te strony i podstrony, które są dla nich łatwo dostępne).

d). certyfikat SSL
Zapewne zdarzyło Ci się trafić na stronę z komunikatem o braku zabezpieczeń. Zapewne też nie skusiło Cię to do przeglądania jej zawartości. Nie możemy zatem dopuścić, aby Twoja witryna była równie zniechęcająca (i to na samym starcie). Odpowiednio wdrożymy certyfikat SSL i zweryfikujemy jego aktualność. To zagwarantuje większą przychylność wyszukiwarki, a także szybsze ładowanie się Twojej strony www.

e). przyjazne adresy URL
W tej części audytu skupimy się na odpowiedniej konstrukcji adresów URL. Im będą krótsze, tym bardziej czytelne dla robotów wyszukiwarki (a to oznacza, że chętniej wejdą one na Twoją stronę i pokażą ją wyżej w rankingu). Ponadto poprawne adresy URL nie mogą zawierać takich znaków, jak „_”, ponieważ nie spełniają one funkcji rozdzielenia wyrazów i algorytmy traktują je na równi z literą lub cyfrą (czyli z lekceważeniem). Na pewno do tego nie dopuścimy!

f). poprawność struktury strony
Dobrze przemyślana i należycie skonstruowana strona główna Twojej firmowej witryny www to absolutna podstawa. Musi być ona czytelna i atrakcyjna zarówno dla internautów, jak i dla robotów Google. Maksymalnie wykorzystamy jej potencjał: zadbamy o widoczność kluczowych podstron oraz intuicyjną i wygodną nawigację. Internauci oraz Google bez wątpienia to docenią.

g). mapa strony
Na początku tego etapu zweryfikujemy, czy strona w ogóle ma wdrożoną mapę, czyli plik sitemap.xml. Następnie sprawdzimy, czy mapa witryny zawiera wszystkie podstrony, które powinny się indeksować w wyszukiwarce. Nawigacja musi być czytelna i prosta, bo tylko wówczas roboty Google będą chętniej odwiedzać Twoją wirtualną siedzibę i oczywiście – windować ją w wynikach wyszukiwania.

h). błędy 404
Błędy 404 to ślepe zaułki w rozwiniętej sieci wirtualnych dróg. Kierują do nieistniejących lub nieaktualnych stron/podstron. Nie zapomnimy zatem wdrożyć poprawnej obsługi błędów 404 i zbadamy, czy Twoja witryna ma odnośniki, które prowadzą donikąd. To bardzo ważne, bo w przeciwnym razie jakość strony automatycznie się obniży, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania niestety spadnie.

i). dostępność na urządzeniach mobilnych
Możliwe, że właśnie czytasz ten tekst na urządzeniu mobilnym. To trend zyskujący na popularności i nic nie wskazuje na to, żeby wyhamował. Wprost przeciwnie! Coraz więcej internautów wędruje po sieci, używając smartfonów lub tabletów. Ułatwimy im zatem poruszanie się po Twojej witrynie. Strony, które zostały lepiej przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych, są – jak zapewne już się domyślasz – atrakcyjniejsze dla Google’a.

j). meta znaczniki (TITLE i Description)
Znacznik TITLE to pierwszy drogowskaz, który przekazuje robotom Google podstawowe informacje o zawartości strony www. Na tej podstawie algorytmy decydują, pod jakimi frazami kluczowymi umieszczą witrynę w wynikach wyszukiwania. Trzeba skrupulatnie i rozsądnie wykorzystać znacznik TITLE, gdyż niewiele danych można w nim umieścić. Wszak nasza w tym głowa! Sprawdzimy, czy Twoja strona ma wszędzie uzupełnione meta znaczniki. Zadbamy również o dobór najkorzystniejszych fraz kluczowych.

k). znaczniki <hX> i ich rozmieszczenie
Spójrz przez chwilę na swoją witrynę jak na książkę. Ma ona tytuł, nazwy rozdziałów itd. Teraz przełóżmy to na język robotów Google. Tajemniczy znacznik <h1> to tytuł witryny, a znacznik <h2> określa nazwy podstron. Zatem poprawna struktura strony powinna zawierać tylko jeden znacznik <h1>, natomiast znaczniki <h2> mogą występować w dowolnej liczbie. Ważne jest, aby były należycie wykorzystane pod względem pozycjonowania. Muszą precyzyjnie informować algorytmy Google o tym, co znajduje się na Twojej firmowej stronie i na jakie frazy ma być wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

l). teksty alternatywne przy obrazkach (ALT)
Google jest wyszukiwarką tekstową. Wydawałoby się więc, że pliki graficzne na stronach internetowych nie mają dla niej większego znaczenia. Otóż niekoniecznie! Obrazy umieszczone w witrynie również mogą przysłużyć się w procesie pozycjonowania. Wszystko za sprawą znacznika ALT, który opisuje to, co znajduje się na danym obrazku. Warto zatem umieścić tam konkretną informację o profilu działalności Twojej firmy. Kolejnych kilka punktów w rankingu!

ł). odnośniki do stron zewnętrznych
Strony zawarte w wyszukiwarce tworzą wirtualną sieć powiązań, podobnie jak członkowie realnej społeczności. Im więcej „znajomości”, tym większe poważanie w „oczach” Google. Warto dzielić się treścią firmowej strony www za pomocą odnośników do witryn zewnętrznych. Wszak, aby roboty Google poprawnie odczytały nasze intencje, musimy owe linki opatrzyć atrybutem nofollow. Wówczas zatrzymamy algorytmy na stronie i zwiększymy moc zewnętrznych odnośników. Tym samym przekonamy Google do wywindowania Twojej firmowej witryny w wynikach wyszukiwania.

m). Polityka Prywatności
Ostatni element technicznego audytu strony. Polityka Prywatności jest podstroną niepowiązaną tematycznie z zakresem usług Twojej firmy, a więc także z ogólną treścią biznesowej witryny. Zawiera zwykle uniwersalne zapisy prawne, które mogą powielać się na wielu innych stronach (a zapewne pamiętasz, że Google nie lubi duplikowania treści…). Wkroczymy zatem do akcji, jeśli Polityka Prywatności nie została prawidłowo wdrożona. Zbadamy, czy wyświetla się pasek do jej akceptacji, czy jest wyłączona z indeksowania w wyszukiwarce, a odnośniki do niej prowadzące mają przypisany atrybut nofollow.

Audyt strony - treści

a). ogólna analiza treści
Być może zetknąłeś się z powiedzeniem „content is king”. Jest ono jak najbardziej słuszne i niezmiennie aktualne w świecie SEO. Treści umieszczone w witrynie mają olbrzymi wpływ na pozycję strony w rankingu Google. Jest jednak pewne „ale”. Treści muszą być jakościowe i odpowiednio skonstruowane. Z jednej strony mają przyciągać uwagę internautów i zatrzymywać ich na dłużej. Z drugiej natomiast muszą być odpowiednio długie i zgrabnie nasycone frazami kluczowymi, aby spodobały się algorytmom wyszukiwarki. I tym się zajmiemy! Sprawdzimy, czy Twoja wirtualna wizytówka ma odpowiednią ilość podstron, które w razie konieczności uzupełnimy wysokojakościowymi treściami.

b). analiza konkretnych podstron pod względem treści
Na tym etapie weźmiemy pod lupę liczbę znaków na poszczególnych podstronach Twojej biznesowej witryny. Ową lupą będzie narzędzie Surfer SEO, które poda nam konkretne dane. Oprócz ilości znaków zweryfikujemy, jakie jest nasycenie zawartości strony głównymi frazami kluczowymi. W razie odstępstw od wzorcowych wyników konkurencyjnych witryn w Google TOP10 skorygujemy ewentualne braki Twojej firmowej www.

Strategia

a). wdrożenie audytu – oferta
Wiesz już, na czym polega kompleksowy audyt strony www. Chcesz zatem wiedzieć, jak wypada Twoja witryna po szczegółowej analizie? W ramach audytu ustalimy, które elementy strony warto zoptymalizować, a w wiadomości prywatnej nakreślimy cenę i czas wdrożenia. Nie zwlekaj, konkurencja już na pewno wykonała ten krok!

b). pozycjonowanie – oferta
Sam audyt jest szalenie ważny, jednak warto poprzeć go dalszymi działaniami z zakresu SEO. Bogatsi o niezbędne dane pozyskane w trakcie badań nad kondycją strony, nakreślimy indywidualny plan pozycjonowania Twojej witryny biznesowej. Wyznaczymy również konkretny cel poczynań oraz przybliżony czas ich trwania i wstępne prognozy wyników. Wówczas nie tylko dogonisz silnych konkurentów, ale również pozostawisz daleko w tyle tych, którzy obecnie depczą Ci po piętach! Koniecznie skontaktuj się z nami bezpośrednio. Czekamy!

Zostaw wiadomość



    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl