fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

58% wzrost wejść
na stronę internetową

Działająca od 25 lat na poznańskim rynku firma Proderma to jedna z najstarszych klinik dermatologii estetycznej i laserowej w stolicy Wielkopolski.

Opis Case Study

Wyzwanie

Podejmując współpracę z firmą Proderma, postawiliśmy przed sobą dwa strategiczne cele do realizacji.

  • Po pierwsze, klientowi zależało, aby zwiększyła się liczba zapytań na zabiegi z zakresu dermatologii (głównej specjalizacji firmy).
  • Drugim założeniem, na jakim opiera się zaprojektowana i wdrożona kampania SEO, był wzrost widoczności marki na mocno konkurencyjnym, poznańskim rynku.

W jakiej sytuacji był klient?

Gdy podjęliśmy się stworzenia i przeprowadzenia kampanii SEO ukierunkowanej na realizację biznesowych celów klienta – w sierpniu 2022 roku – stan wyjściowy przedstawiał się następująco:

strona klienta wyświetlała się w TOP10 na 45 fraz kluczowych

strona klienta wyświetlała się w TOP50 na 165 fraz kluczowych

Czego zabrakło?

Dla przykładu, przed wdrożeniem indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO, strona klienta nie wyświetlała się użytkownikom szukającym takich usług jak:

  • depilacja laserowa poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 1.6K);
  • usuwanie blizn poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 110);
  • laserowe zamykanie naczynek poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70);
  • usuwanie rozstępów poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70).

W efekcie mniejsza liczba odbiorców miała szansę w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, a strona traciła wartościowy ruch, który mogłaby przekuć w lojalnych klientów.

Efektywna strategia SEO dla marki Proderma

Wiedząc, jakie są założenia biznesowe i cele do realizacji wyznaczone przez markę, podjęliśmy kroki skupiające się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny internetowej. W tym celu opracowaliśmy kompleksowy plan działania – EFEKTYWNĄ STRATEGIĘ SEO DLA MARKI PRODERMA.

Audyt SEO

W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą.

Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron.

Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.

Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.

Na etapie przeprowadzania audytu, a także podczas planowania i wdrażania kolejnych działań w ramach STRATEGII SEO, korzystaliśmy z takich narzędzi jak:

  • SENUTO – pomocne m.in. w przeprowadzeniu analizy widoczności serwisu;
  • SURFER SEO – z jego pomocą zadbaliśmy m.in. o optymalizację warstwy tekstowej i optymalne nasycenie kluczowymi frazami;
  • Ahrefs – nieoceniona pomoc przy analizowaniu profilu linkowania;
  • Screaming Frog – crawler stron internetowych, dzięki któremu efektywniejsza staje się analiza czynników on-site.

Pełna OPTYMALIZACJA TECHNICZNA i TEKSTOWA serwisu klienta

Optymalizacja techniczna serwisu klienta

Po analizie wyników audytu i zaplanowaniu kolejnych kroków przystąpiliśmy do wdrażania STRATEGII SEO. W pierwszej kolejności zoptymalizowaliśmy serwis klienta pod kątem technicznym. Zdiagnozowaliśmy wszelkie nieprawidłowości i zadbaliśmy o to, aby wyeliminować błędy, które mogłyby przełożyć się na zmniejszenie efektywności dalszych działań podejmowanych w ramach kampanii SEO.

Optymalizacja tekstowa strony klienta

Poprawa widoczności serwisu na frazy kluczowe powiązane z działalnością klienta nie byłaby możliwa bez solidnej rozbudowy warstwy tekstowej strony internetowej. W ramach realizacji STRATEGII SEO zoptymalizowaliśmy istniejące teksty, nasyciliśmy je frazami kluczowymi – zadbaliśmy przy tym o to, aby były one zarówno przyjazne dla wyszukiwarki, jak i interesujące dla użytkownika.

Budowa zdywersyfikowanego PROFILU LINKÓW

Kolejnym wyzwaniem w ramach kampanii SEO była budowa dobrego profilu linkowania. W tym zakresie m.in. zweryfikowaliśmy działania konkurencji i sprawdziliśmy, z jakich serwisów warto pozyskiwać linki. Stopniowo, krok po kroku – mając na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint – realizowaliśmy założenia zaprojektowanej strategii w kontekście budowy zdywersyfikowanego profilu linków

Efekty współpracy

Podjęte działania okazały się skuteczne. Udało się nie tylko zwiększyć liczbę fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 100 i miesięczną liczbę wejść na stronę, lecz także wprowadzić do wyników wyszukiwania słowa kluczowe, na które wcześniej witryna nie wyświetlała się użytkownikom.

Widoczność serwisu w top10

Widoczność serwisu w top50

❌ BYŁO✓ JEST
FRAZY W TOP 10❌ 45✓ 109 - wzrost o 142%
FRAZY W TOP 50❌ 165✓ 635 - wzrost o 284%
MIESIĘCZNA LICZBA WEJŚĆ❌ 774✓ 1222 - wzrost o 58%

Opinia klienta

Opinie naszych klientów


Janusz Piechowiak
Janusz Piechowiak
2024-07-29
Studio Lokomotywa zna się na swojej robocie, czyli pozycjonowaniu. Uczciwe podejście i osiągane wyniki w pełni nas satysfakcjonują. Terminowi i rzetelni. Serdecznie polecamy
Monika Zawiejska
Monika Zawiejska
2024-07-04
Bardzo profesjonalne podejście. Konkretnie i merytorycznie. Świetny kontakt, duża kultura osobista. Serdecznie polecam !
Marek Sikora
Marek Sikora
2024-06-26
Serdecznie polecam usługi studia lokomotywa, fachowa i miła obsługa, a co najważniejsze widoczne efekty w prowadzeniu firmy :)
Anna Chomicz
Anna Chomicz
2024-05-23
Wzorowa obsługa klienta. Pełen profesjonalizm! Zawsze dyspozycyjni i pomocni. Bardzo chwalimy sobie indywidualne podejście do naszego biznesu. Audyt i potem pozycjonowanie. Mają wszystko poukładane. Z czystym sumieniem polecamy usługę pozycjonowania Studio Lokomotywy.
Mariola Piekarczyk
Mariola Piekarczyk
2024-03-25
Firmę Studio Lokomotywa polecił mi znajomy korzystający z ich usług pozycjonowania od dłuższego czasu. Faktycznie nasza firma jest bardzo zadowolona, obsługa klienta na wysokim poziomie. Współpraca układa się na tyle dobrze, że zdecydowaliśmy się na przedłużenie umowy. Serdecznie polecam
Ada Rogosz
Ada Rogosz
2024-03-21
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Obsługa klienta na wysokim poziomie. Pozycjonowanie to długotrwały proces, ale postanowiliśmy zaufać Lokomotywie i widać efekty ich pracy. Polecamy
Jakub Koralewski
Jakub Koralewski
2024-03-05
Solidna firma, nie zawiodłem się. Doskonały kontakt i owocna współpraca.
O.C. Oftal Koralewscy
O.C. Oftal Koralewscy
2024-03-05
Bardzo dobra i owocna współpraca - doskonały kontakt, treści przygotowane bardzo dobrze pod względem merytorycznym, a do tego satysfakcjonujące efekty. Współpracujemy kilka lat i z naszej strony nie mogę powiedzieć złego słowa o Studiu Lokomotywa.
Maciej Sasin
Maciej Sasin
2024-03-01
Współpracuję ze studio lokomotywa od 2 lat i efekty są mocno widoczne. kluczowe dla nas frazy z dalekich pozycji weszły do top 3-10. POlecam serdecznie, bardzo dobra współpraca.
Paulina Podolak
Paulina Podolak
2024-02-05
Współpracujemy z firmą Lokomotywa już kilka lat i jesteśmy zadowoleni z współpracy jak i wyników. Dbają o klienta, bardzo dobry kontakt telefoniczny i mailowy, odpowiadają na każde pytania, bardzo pomocni. Proces pozycjonowania jest złożony i długi ale zmieniać firmy nie zamierzamy. Polecam firmę z czystym sumieniem.