Działająca od 25 lat na poznańskim rynku firma Proderma to jedna z najstarszych klinik dermatologii estetycznej i laserowej w stolicy Wielkopolski.
Podejmując współpracę z firmą Proderma, postawiliśmy przed sobą dwa strategiczne cele do realizacji.
Gdy podjęliśmy się stworzenia i przeprowadzenia kampanii SEO ukierunkowanej na realizację biznesowych celów klienta – w sierpniu 2022 roku – stan wyjściowy przedstawiał się następująco:
strona klienta wyświetlała się w TOP10 na 45 fraz kluczowych
strona klienta wyświetlała się w TOP50 na 165 fraz kluczowych
Dla przykładu, przed wdrożeniem indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO, strona klienta nie wyświetlała się użytkownikom szukającym takich usług jak:
W efekcie mniejsza liczba odbiorców miała szansę w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, a strona traciła wartościowy ruch, który mogłaby przekuć w lojalnych klientów.
Wiedząc, jakie są założenia biznesowe i cele do realizacji wyznaczone przez markę, podjęliśmy kroki skupiające się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny internetowej. W tym celu opracowaliśmy kompleksowy plan działania – EFEKTYWNĄ STRATEGIĘ SEO DLA MARKI PRODERMA.
W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą.
Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron.
Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.
Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.
Na etapie przeprowadzania audytu, a także podczas planowania i wdrażania kolejnych działań w ramach STRATEGII SEO, korzystaliśmy z takich narzędzi jak:
Po analizie wyników audytu i zaplanowaniu kolejnych kroków przystąpiliśmy do wdrażania STRATEGII SEO. W pierwszej kolejności zoptymalizowaliśmy serwis klienta pod kątem technicznym. Zdiagnozowaliśmy wszelkie nieprawidłowości i zadbaliśmy o to, aby wyeliminować błędy, które mogłyby przełożyć się na zmniejszenie efektywności dalszych działań podejmowanych w ramach kampanii SEO.
Poprawa widoczności serwisu na frazy kluczowe powiązane z działalnością klienta nie byłaby możliwa bez solidnej rozbudowy warstwy tekstowej strony internetowej. W ramach realizacji STRATEGII SEO zoptymalizowaliśmy istniejące teksty, nasyciliśmy je frazami kluczowymi – zadbaliśmy przy tym o to, aby były one zarówno przyjazne dla wyszukiwarki, jak i interesujące dla użytkownika.
Kolejnym wyzwaniem w ramach kampanii SEO była budowa dobrego profilu linkowania. W tym zakresie m.in. zweryfikowaliśmy działania konkurencji i sprawdziliśmy, z jakich serwisów warto pozyskiwać linki. Stopniowo, krok po kroku – mając na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint – realizowaliśmy założenia zaprojektowanej strategii w kontekście budowy zdywersyfikowanego profilu linków
Podjęte działania okazały się skuteczne. Udało się nie tylko zwiększyć liczbę fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 100 i miesięczną liczbę wejść na stronę, lecz także wprowadzić do wyników wyszukiwania słowa kluczowe, na które wcześniej witryna nie wyświetlała się użytkownikom.
Widoczność serwisu w top10
Widoczność serwisu w top50
❌ BYŁO | ✓ JEST | |
FRAZY W TOP 10 | ❌ 45 | ✓ 109 - wzrost o 142% |
FRAZY W TOP 50 | ❌ 165 | ✓ 635 - wzrost o 284% |
MIESIĘCZNA LICZBA WEJŚĆ | ❌ 774 | ✓ 1222 - wzrost o 58% |