fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

58% wzrost wejść
na stronę internetową

Działająca od 25 lat na poznańskim rynku firma Proderma to jedna z najstarszych klinik dermatologii estetycznej i laserowej w stolicy Wielkopolski.

Opis Case Study

Wyzwanie

Podejmując współpracę z firmą Proderma, postawiliśmy przed sobą dwa strategiczne cele do realizacji.

  • Po pierwsze, klientowi zależało, aby zwiększyła się liczba zapytań na zabiegi z zakresu dermatologii (głównej specjalizacji firmy).
  • Drugim założeniem, na jakim opiera się zaprojektowana i wdrożona kampania SEO, był wzrost widoczności marki na mocno konkurencyjnym, poznańskim rynku.

W jakiej sytuacji był klient?

Gdy podjęliśmy się stworzenia i przeprowadzenia kampanii SEO ukierunkowanej na realizację biznesowych celów klienta – w sierpniu 2022 roku – stan wyjściowy przedstawiał się następująco:

strona klienta wyświetlała się w TOP10 na 46 fraz kluczowych

strona klienta wyświetlała się w TOP50 na 165 fraz kluczowych

Czego zabrakło?

Dla przykładu, przed wdrożeniem indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO, strona klienta nie wyświetlała się użytkownikom szukającym takich usług jak:

  • depilacja laserowa poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 1.6K);
  • usuwanie blizn poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 110);
  • laserowe zamykanie naczynek poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70);
  • usuwanie rozstępów poznań (średnia miesięczna liczba wyszukiwań: 70).

W efekcie mniejsza liczba odbiorców miała szansę w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, a strona traciła wartościowy ruch, który mogłaby przekuć w lojalnych klientów.

Efektywna strategia SEO dla marki Proderma

Wiedząc, jakie są założenia biznesowe i cele do realizacji wyznaczone przez markę, podjęliśmy kroki skupiające się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny internetowej. W tym celu opracowaliśmy kompleksowy plan działania – EFEKTYWNĄ STRATEGIĘ SEO DLA MARKI PRODERMA.

Audyt SEO

W ramach audytu sprawdziliśmy zarówno poprawność struktury strony, jak i to, jak szybko witryna się ładuje – ma to niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta. Im wolniej ładuje się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, zanim zdąży zapoznać się z ofertą.

Przeprowadziliśmy także ogólną analizę treści oraz analizę konkretnych podstron.

Aby zaprojektować STRATEGIĘ SEO uwzględniającą zarówno potrzeby marki Proderma, jak i wyznaczone cele biznesowe, wykonaliśmy audyt fraz. Sprawdziliśmy, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona.

Przeanalizowaliśmy także konkurencję oraz jej działania, dzięki czemu wytypowaliśmy miejsca, z których warto pozyskiwać linki prowadzące do serwisu.

Na etapie przeprowadzania audytu, a także podczas planowania i wdrażania kolejnych działań w ramach STRATEGII SEO, korzystaliśmy z takich narzędzi jak:

  • SENUTO – pomocne m.in. w przeprowadzeniu analizy widoczności serwisu;
  • SURFER SEO – z jego pomocą zadbaliśmy m.in. o optymalizację warstwy tekstowej i optymalne nasycenie kluczowymi frazami;
  • Ahrefs – nieoceniona pomoc przy analizowaniu profilu linkowania;
  • Screaming Frog – crawler stron internetowych, dzięki któremu efektywniejsza staje się analiza czynników on-site.

Pełna OPTYMALIZACJA TECHNICZNA i TEKSTOWA serwisu klienta

Optymalizacja techniczna serwisu klienta

Po analizie wyników audytu i zaplanowaniu kolejnych kroków przystąpiliśmy do wdrażania STRATEGII SEO. W pierwszej kolejności zoptymalizowaliśmy serwis klienta pod kątem technicznym. Zdiagnozowaliśmy wszelkie nieprawidłowości i zadbaliśmy o to, aby wyeliminować błędy, które mogłyby przełożyć się na zmniejszenie efektywności dalszych działań podejmowanych w ramach kampanii SEO.

Optymalizacja tekstowa strony klienta

Poprawa widoczności serwisu na frazy kluczowe powiązane z działalnością klienta nie byłaby możliwa bez solidnej rozbudowy warstwy tekstowej strony internetowej. W ramach realizacji STRATEGII SEO zoptymalizowaliśmy istniejące teksty, nasyciliśmy je frazami kluczowymi – zadbaliśmy przy tym o to, aby były one zarówno przyjazne dla wyszukiwarki, jak i interesujące dla użytkownika.

Budowa zdywersyfikowanego PROFILU LINKÓW

Kolejnym wyzwaniem w ramach kampanii SEO była budowa dobrego profilu linkowania. W tym zakresie m.in. zweryfikowaliśmy działania konkurencji i sprawdziliśmy, z jakich serwisów warto pozyskiwać linki. Stopniowo, krok po kroku – mając na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint – realizowaliśmy założenia zaprojektowanej strategii w kontekście budowy zdywersyfikowanego profilu linków

Efekty współpracy

Podjęte działania okazały się skuteczne. Udało się nie tylko zwiększyć liczbę fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 100 i miesięczną liczbę wejść na stronę, lecz także wprowadzić do wyników wyszukiwania słowa kluczowe, na które wcześniej witryna nie wyświetlała się użytkownikom.

❌ BYŁO✓ JEST
FRAZY W TOP 10❌ 46✓ 180 - wzrost o 291%
FRAZY W TOP 50❌ 161✓ 666 - wzrost o 313%
MIESIĘCZNA LICZBA WEJŚĆ❌ 774✓ 1222 - wzrost o 58%

Opinia klienta

Opinie naszych klientów


Jakub Koralewski
Jakub Koralewski
2024-03-05
Solidna firma, nie zawiodłem się. Doskonały kontakt i owocna współpraca.
O.C. Oftal Koralewscy
O.C. Oftal Koralewscy
2024-03-05
Bardzo dobra i owocna współpraca - doskonały kontakt, treści przygotowane bardzo dobrze pod względem merytorycznym, a do tego satysfakcjonujące efekty. Współpracujemy kilka lat i z naszej strony nie mogę powiedzieć złego słowa o Studiu Lokomotywa.
Maciej Sasin
Maciej Sasin
2024-03-01
Współpracuję ze studio lokomotywa od 2 lat i efekty są mocno widoczne. kluczowe dla nas frazy z dalekich pozycji weszły do top 3-10. POlecam serdecznie, bardzo dobra współpraca.
Paulina Podolak
Paulina Podolak
2024-02-05
Współpracujemy z firmą Lokomotywa już kilka lat i jesteśmy zadowoleni z współpracy jak i wyników. Dbają o klienta, bardzo dobry kontakt telefoniczny i mailowy, odpowiadają na każde pytania, bardzo pomocni. Proces pozycjonowania jest złożony i długi ale zmieniać firmy nie zamierzamy. Polecam firmę z czystym sumieniem.
Rafał Starczewski
Rafał Starczewski
2024-01-26
Polecam
Małgorzata Pągowska
Małgorzata Pągowska
2024-01-24
Nasza firma współpracuje ze Studiem Lokomotywa od kilku lat. Jesteśmy zadowoleni z efektów działania reklamy i kontaktu z firmą.
Gab Now
Gab Now
2024-01-18
jestem zadowolona, już drugi raz podjęłam współpracę z tą firmą i efekty mnie zadawalają, widać że firma dba o jakość usług
Wojciech Stawowski
Wojciech Stawowski
2024-01-17
Po kilku latach współpracy jestem w stanie w 100% polecić wszystkim firmę Lokomotywa. Regularny kontakt z klientem, sprawozdania, analizy, pomoc techniczna, pełen profesjonalizm.
PIT LA
PIT LA
2024-01-03
Pozycjonowanie to długotrwały proces ale z LOKOMOTYWĄ efekty są widoczne.
Grzegorz Kurowski
Grzegorz Kurowski
2023-12-14
Za nami ponad rok współpracy. I wygląda na to, że będziemy współpracować dłużej niż zaplanowaliśmy. Dobry kontakt, profesjonalizm, raportowanie - to to, co warto podkreślić. Do polecenia.