Data publikacji: 29 października 2016
Stworzenie strony www to dopiero pierwszy, choć fundamentalny krok, ku zaistnieniu w Internecie. Sama witryna nie przyciągnie jednak setek hurra nastawionych klientów. Aby wykorzystać cały potencjał sieci, należy działać na różnych płaszczyznach, używając kilku narzędzi dotarcia z ofertą do klientów. W dzisiejszym artykule przedstawiamy 5 skutecznych ścieżek promowania strony internetowej w e-biznesie.
1. Google AdWords
AdWordsy to inaczej linki sponsorowane w wyszukiwarce. Sposób ten polega na tym, iż optymalizując kampanie na koncie AdWords masz możliwość przedstawienia swojej oferty w krótkim czasie nawet na pierwszej stronie (pod wpisem ukaże się zielony napis ,,REKLAMA”), co zdecydowanie jest plusem w porównaniu do pozycjonowania organicznego, które można trwać wiele miesięcy. Ale… Nie jest tak kolorowo, jak na pierwszy rzut oka wygląda. Kampania AdWords może okazać się niezwykle kosztowna. Wszystko zależy od konkurencji, umiejętnego doboru fraz kluczowych, ustalenia stawek i wielu innych czynników. Polecamy linki sponsorowane szczególnie tym firmom, które mają duży budżet na reklamę w internecie, a zależy im na szybki zaistnieniu na rynku, w oczekiwaniu na wyniki organiczne. Bez względu na to, czy chcesz zwiększyć sprzedaż, konwersję, czy budować świadomość marki, Google AdWords może być kluczowym elementem Twojej strategii w internecie.
Więcej informacji o kampanii AdWords – https://support.google.com/adwords/answer/
2. Remarketing
To niezwykle skuteczne narzędzie w marketingu internetowym. Dlaczego? Według badań zdecydowana większość osób, które dodają produkt do koszyka, porzuca myśl o zakupie i przechodzi na inną stronę. Jednym ze sposobów na to, by ich ponownie przyciągnąć do sklepu lub na stronę jest przypomnienie o danym produkcie. Dotarcie z przekazem reklamowym do użytkowników, którzy byli na Twojej domenie, jest niezwykle praktyczne, gdyż wiele osób zapomina o tym, co chcieli kupić, Dlatego też, jeśli będą przeglądać inne strony, jak YouTube, Facebook, Olx itp., dzięki remarketingowi wyświetli się reklama, a internauta pomyśli ,,ach, rzeczywiście, miałem to kupić” i być może znów przybędzie na Twoją witrynę. Jeżeli zależy Ci na większej efektywności kampanii online oraz na dotarciu do określonej grupy osób, rozważ tę możliwość. Opcja remarketingu dostępna jest w wyżej wymienionym Google AdWords.
3. Media społecznościowe
W XXI wieku reklama w social media stała się wręcz musem. Facebook to znakomita podstawa dla wielu firm, szczególnie, gdy docierasz do użytkowników mniej więcej powyżej 25 roku życia. Dla młodszych FB to już za mało. Aby kompleksowo zaistnieć w SM, należy prowadzić konta również na Instragramie, Snapchacie, Twitterze czy też Pintereście. Jeśli zależy Ci na budowaniu relacji B2B, to optymalnym miejscem będzie LinkedIn. Nie należy rezygnować także z Google+. Choć mówi się, że to ,,trup”, to na pewno nie pod względem pozycjonowania. Pamiętajmy, że to produkt Google, czyli wyszukiwarka natychmiastowo indeksuje linki udostępniane na tej platformie. Dlaczego warto zainwestować w reklamę w mediach społecznościowych? Dla generowania ruchu i tworzenia relacji z klientami.
4. Mailing
W każdej kampanii nakierowanej na internet warto wykorzystać potencjał e-maili. Mają one wpływ na decyzje zakupowe odbiorców i pozytywne odczucia wobec firm. Przed przystąpieniem do mailingu, należy przygotować korzyści dla odbiorców: content w postaci poradników, rabaty, newslettery. Dzięki mailingowi możesz zbierać informacje o aktywności odbiorców, co umożliwi Ci odpowiednią segmentację klientów i personalizację komunikatów. Ważnym aspektem jest również niski koszt tychże działań. Na rynku jest wiele firm ułatwiających kampanie mailingowe, np.: Freshmail, Getresponse czy też Sales Manago.
5. Content marketing&SEO
„Content is king!”. To już slogan. Ale czy bez pokrycia? Najnowsze zmiany w algorytmie Google wskazują na to, iż nie. Wyszukiwarka nadal premiuje strony, na której są wartościowe treści, zarówno dotyczące działalności, jak i na blogach (porady, wskazówki, produkty). Ciekawy content związany z Twoją działalnością umożliwi Ci przywiązać klientów do Twojej marki oraz pozytywnie wpłynie na SEO, a co za tym idzie pozycje i ruch. Innym elementem contentu są projekty graficzne, np. infografiki., e-booki. Wizualny aspekt komunikatu znacznie łatwiej trafia z przekazem podprogowym do użytkowników. Dodatkowo możesz publikować swoje teksty na innych stronach, np. u blogerów, jako gość, gdzie podajesz nazwę firmy i adres witryny. Jest to niezwykle praktyczne – uzyskujesz pozycjonujący link oraz ruch, nawet z ciekawości.
Łączenie wysokiej jakości treści z poprawnie wykonaną optymalizacją oraz zdywersyfikowanymi linkami z różnych źródeł jest aktualnie podstawą pozycjonowania strony internetowej.
Dobrze napisane. Sensowne podsumowanie metod promocji. Dodałbym ulotki
Zastanawiam się ,czy mailing ma jeszcze sens , jesteśmy zalani taką ilością spamu ,że łatwiej zadrażnić potencjalnych odbiorców niż ich zdobyć.
Fajne informacje. O to mi chodziło