Data publikacji: 26 marca 2018
Pozycjonowanie stron internetowych z każdym rokiem staje się coraz trudniejsze. Z biegiem czasu dochodzą nowe płaszczyzny, które trzeba dobrze zagospodarować, by cały proces promowania witryny był skuteczny. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, które elementy SEO są w 2018 roku ważne, a których nie należy stosować. Zapraszamy!
… i wiele, wiele innych. Jak widać, pozycjonowanie to złożony proces, który wymaga wiele nakładów pracy. Ponadto trzeba trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić zmiany w algorytmach, ponieważ ciągłe przetasowania to chleb powszedni w SEO.
1. Treści
Teksty zamieszczane na stronie internetowej to jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla Google. Dziś już nie warto upychać słów kluczowych. Liczy się użyteczność witryny dla odbiorców, jego zachowania na stronie oraz spędzony czas na niej. Dlatego też musem jest publikowanie użytecznych, poradnikowych, rozbudowanych treści, które zaspokoją odbiorców pod względem kompleksowego rozwiązania problemu.
2. UX
UX, czyli projektowanie doświadczeń odbiorców, aby był jak najbardziej zadowolony. Optymalizując stronę internetową, trzeba zadbać o intuicyjną nawigację, odpowiednie linkowanie wewnętrzne np. breadcrumbs, a także formatowanie treści: nagłówki oraz wypunktowania. Należy minimalizować reklamy, a maksymalizować ekspozycję wysokiej jakości contentu.
3. Mobilność
W 2018 roku, według Google, 54% (za Sprawny.marketing) wejść na strony internetowe w USA pochodzi z urządzeń mobilnych. Nie trzeba więc długo tłumaczyć, jak ważne jest posiadanie mobilnej wersji strony. Dodatkowo należy zadbać o jej optymalizację pod względem szybkości strony (w kierunku AMP), odpowiedni układ strony, pozwalający użytkownikom szybko otrzymać najważniejsze informacje.
4. Szybkość strony
Szybki czas ładowania się strony jest ważnym czynnikiem rankingowym. Bezpośrednio przekłada się na poziom satysfakcji użytkownika (UX). Jeżeli strona często jest nieosiągalna dla odbiorców, długo się ląduje, to użytkownik z niej ucieka. Zwiększa się współczynnik odrzuceń w Google Analytics, dla Google jest to sygnał, że ta strona nie spełnia oczekiwań użytkowników. Może to za sobą nieść spadki w pozycjach.
5. Linki
Link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych, jest nadal bardzo ważnym elementem pozycjonowania. Dobre linki świadczą o poziomie zaufania witryny. Należy pamiętać, aby zdobywać linki z witryn, które mają zbliżoną treść, z domen o wysokim autorytecie np. Trust Flow wg. Majestic SEO, a także, by linki były spójne z kontekstem. Linki wewnętrzne natomiast, dzięki którym dzielisz moc artykułów na stronie, powinny być związane tematycznie z domeną, do której linkują, mieć anchor jako słowo kluczowe, a także atrybut dofollow. Warto także tutaj wspomnieć o pozycjonowaniu lokalnym. Gdy strona ma czysto lokalny charakter, wtedy bardzo dużą moc mają linki pochodzące ze stron lokalnych, gdzie można podać dane teleadresowe. Dodatkowo należy dbać o profil Google Maps, który generuje większość wejść.
6. Bezpieczeństwo
Roboty Google coraz większą uwagę zwracają na to, czy strona jest bezpieczna dla użytkownika, tzn., czy wejście na nią nie skończy się dla niego złymi odczuciami bądź ściągniętym wirusem na komputer. Strona musi być zabezpieczona przed atakami hakerów bądź spamu, a także posiadać SSL – certyfikat bezpieczeństwa, jeżeli pobiera dane użytkowników poprzez np. formularz.
7. Czas spędzony na stronie i klikalność
Czas spędzony na witrynie jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym dla Google. Jest to racjonalne. Jeżeli witryna generuje ruch, a ludzie przebywają na niej od kilku do kilkunastu minut podczas jednej sesji, to dla Google sygnał, że warto taką stronę przedstawiać szerszemu gronu, aby i ono skorzystało z jej treści. Klikalność, czyli CTR, to współczynnik pokazujący, ile było wejść na stronę po wpisaniu określonej frazy. Im większy ctr, tym lepsze pozycje. Pośrednio wpływa na ten współczynnik meta description oraz meta title, którymi to można zachęcić odbiorcę do odwiedzenia strony.
8. Reputacja
Na reputację strony internetowej składa się w dużej mierze ruch brandowy. Dla Google to informacja, że firma ma zaufanie odbiorców. Dlatego też należy promować stronę w internecie, nie tylko na frazy kluczowe, ale także PR, poprzez rozprzestrzenianie informacji o firmie (informacje prasowe, wzmianki, certyfikaty).
1. Ilościowe pozyskiwanie linków
Masowe pozyskiwanie backlinków jest jednym z najczęstszych powodów kar nałożonych na stronę. Należy z tego typu działań zrezygnować na rzecz jakościowego zdobywania odnośników zewnętrznych. Dlaczego? Niemal całkowicie spada znaczenie linków pozyskanych katalogów bądź z SWL. Google obojętnie traktuje linki, które są słabe, dlatego nie przekazują choćby grama mocy. Należy postawić na zdobywanie linków tematycznych z dobrze dopasowanych treściami miejsc.
2. Linkowanie na anchor
Jeszce kilka lat temu niezwykle skuteczne było linkowanie na anchor extach match, czyli dopasowane słowo kluczowe. Aktualnie takie działanie może przynieść karę na stronę za nieetyczne zagranie. O ile wewnątrz strony Google pozytywnie patrzy na linkowanie na frazę, tak poza własną witryną dużo się ryzykuje.
3. Keyword stuffing
To tzn. upychanie fraz kluczowych w tekście oraz kodzie. Polega na zbyt częstym używaniu fraz kluczowych. Skutkuje to przeoptymalizowaniem witryny. Google interpretuje wtedy ją jako przygotowaną pod roboty, a nie użytkownika. W dobie Rank Brain zdecydowanie warto postawić na używanie wyrazów i fraz bliskoznacznych, ponieważ Google je dobrze wiąże, a dodatkowo można przyciągnąć ruch na długi ogon.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.