Data publikacji: 6 lutego 2018
Wraz z końcem listopada ubiegłego roku firma Google wprowadziła zmiany do algorytmu wyszukiwarki, które wydłużają ilość wyświetlanych znaków meta description w wynikach wyszukiwania. Obecnie możemy zamieścić tam nawet do około 320 znaków, gdzie przed aktualizacją wyświetlane było maksymalnie 160.
Są to duże zmiany, które właściciele serwisów internetowych powinni wziąć pod uwagę i opracować odpowiednią strategię, wyciągając z nich jak najwięcej korzyści. Przypomnijmy sobie więc zasady poprawnie zbudowanego meta description, a następnie zastanówmy się jak dopasować je do panujących obecnie trendów.
Zanim przejdziemy do konkretnych zasad pisania, odpowiedzmy na pytanie, jaka jest funkcja i struktura tego tagu html.
<meta name=”description” content=”Tu znajduje się meta description dla danej postrony.”/>
Istotą pisania meta description jest zachęcenie użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia w naszą stronę internetową. Jako, że mamy do dyspozycji blisko 320 znaków, daje nam to większe możliwości przyciągnięcia uwagi do naszej strony. Nie oznacza to jednak, że zawsze należy wykorzystywać dostępną przestrzeń.
Po aktualizacji wydłużającej ilość znaków, wydawać by się mogło, że potrzebna będzie całkowita reoptymalizacja meta description na wszystkich podstronach.
Przy niewielkich stronach firmowych nie stanowi to problemu i jest warte poświęcenia chwili czasu. Natomiast, jeżeli chodzi o rozbudowane serwisy internetowe to tutaj już nie pójdzie tak gładko.
Zmuszenie do poświęcenia cennych godzin pracy na zmianę tych opisów nie jest jednak zamierzeniem Google. Według ich wskazówek wystarczy skupić się na najważniejszych podstronach, a resztę zostawić robotom wyszukiwarki, aby automatycznie poszerzyły meta opisy.
Powszechnie wiadome jest, że algortym Google nie uwzględnia meta description jako czynnika rankującego. Dlaczego więc jest to tak ważny aspekt optymalizacji pod kątem SEO?
Pomimo braku bezpośredniego wpływu na pozycję strony, ma on wpływ na współczynnik CTR (Click-through-rate). Ten z kolei, jest pewnego rodzaju oceną dla Google, na ile trafna jest dana strona dla wyszukiwanej frazy. Im lepsze CTR – tym wyżej zostanie umieszczona dana strona na liście wyników wyszukań.
Innymi słowy, im więcej osób kliknie w Twoją stronę, tym wyższą pozycję powinna zajmować, gdyż jest to bardziej trafny wynik dla użytkowników. Dlatego też, optymalizacja meta description jest tak ważna w pozycjonowaniu, szczególnie teraz po znacznym zwiększeniu ilości wyświetlanych znaków.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.