Data publikacji: 8 sierpnia 2016
Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce oznacza promowanie fraz kluczowych z przypisaną lokalizacją (miasto, dzielnica, ulica). W obrębie tych miejsc użytkownicy szukają danej usługi bądź produktu. Celem Google jest jak najtrafniej zasugerować wyniki wyszukiwania, by odpowiadać za zapotrzebowanie internauty. Natomiast zadaniem agencji SEO jest obranie strategii, nakierowującej pozycjonowanie na określony obszar geograficzny. Prowadzisz salon fryzjerski lu kwiaciarnię? Dowiedz się, jak prezentować swoją firmę większej liczbie potencjalnych klientów.
Specyfika pozycjonowania lokalnego
W pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważnym parametrem jest geolokalizacja. Sprawia, że internaucie zostają wyświetlone indywidualne wyniki dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje, bez zaznaczania miejsca we wpisanej do wyszukiwarki frazie. Jest to atrakcyjna forma reklamy zarówno dla firm, jak i odbiorców. Zdecydowana większość użytkowników internetu szuka głównie firm i usług lokalnych, dlatego tak duży potencjał tkwi w tej metodzie SEO.
Warto skupić się na frazach, które w anchorach mają nazwę miasta np.: kwiaciarnia Rzeszów, niż na ogólnych np. kwiaciarnia. Dobrym rozwiązaniem może okazać się także dodanie do grupy fraz kolejnego miasta, znajdującego się niedaleko. Wszystko zależy od charakteru działalności pozycjonowanej firmy i konkurencji. Algorytmy Google wciąż wprowadzają zmiany, sprawiające, że po wpisaniu ogólnych fraz kluczowych, potencjalni klienci otrzymują wyniki, uzależnione od miasta, w którym przebywają. Wyszukiwarka umożliwia dzięki temu skuteczne pozycjonowanie niewielkim firmom, startującym dopiero na rynku.
Kluczowe działania w ramach lokalnego SEO
a) Optymalizacja
W zakresie pozycjonowania lokalnego kluczowa jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Trzeba zwrócić większą uwagę na kilka elementów. Po pierwsze witryna musi mieć zakładkę ,,kontakt” z aktualnymi i pełnymi danymi. Można dodać także inne informacje, np. NIP czy REGON. W tejże podstronie zaprocentuje również mapka Google ze znacznikiem. Po drugie musowo trzeba uzupełnić stopkę strony o docelowe miasto. Na koniec należy zadbać o meta dane np. title oprócz nazwy firmy, powinien zawierać lokalizacje:
Meta title: kwiaciarnia Bydgoszcz – (Nazwa firmy)
b) Wizytówka Google Moja Firma
Google Moja Firma to usługa amerykańskiej wyszukiwarki umożliwiająca tworzenie lokalnej wizytówki własnej firmy. Powiązanie jej ze stroną internetową jest mocnym atutem podczas pozycjonowania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po tym zabiegu lokalne frazy kluczowe Twojej firmy wskoczą wysoko wraz z danymi teleadresowymi. Należy pamiętac jednak o tym, iż dzięki dodaniu strony do map uzyskujemy możliwość pojawienia się na mapach Google, ale często nie ma nas w wynikach organicznych na pierwszej stronie.
c) Branżowe katalogi teleadresowe
W pozycjonowaniu lokalnym warto, by dane Twojej strony internetowej widniały w dobrych katalogach. Spisy firm i fachowców w danej branży będą adekwatnymi miejscami. Im więcej tego typu odnośników, tym lepiej dla pozycjonowanej witryny. Należy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich rubryk. Więcej tekstu na stronie z Twoim linkiem – więcej korzyści w SEO.
Przykłady:
Wysokiej jakości odnośniki prowadzące do Twojej strony nadal są kluczowym elementem SEO, również lokalnego. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, najlepiej będzie zdobyć linki ze stron lokalnych (np. serwis z wiadomościami z danego miasta, strona tematyczna powiązana z lokalizacją, portal ogłoszeniowy). Często można uzupełnić odnośniki ręcznie, w niektórych przypadkach trzeba poprosić redaktora strony o dodanie naszej strony www.
Wskazówka -> Warto nastawić się na anchory z nazwami miast.
e) Social media
W ostatnich latach ważną częścią budowania znaczenia witryny w pozycjonowaniu lokalnym jest korzystanie z social media. Facebook, Twitter czy LinkedIn to świetne źródła ruchu do strony internetowej, w których można wprowadzać wysokiej jakości content, tak istotny przecież dla wyszukiwarek. Nie zapominaj również o Google+. Pomimo iż wielu uważa ten portal za ,,martwy”, opłaca się go prowadzić, gdyż wpisy są automatycznie indeksowane przez roboty Google. Pamiętaj o pełnym wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych. Wypełnij wszystkie pola teleadresowe i zacznij działać!
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.