Data publikacji: 19 czerwca 2017
Słyszałeś wiele razy to hasło, ale wciąż nie do końca wiesz jak wykorzystać to narzędzie w swoim biznesie? Poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć to zjawisko i wskaże podstawowe działania, które możesz podjąć już dziś.
Content marketing to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Można spotkać się z opinią, że zaczyna wyprzedzać standardowe techniki wpływu na klienta, takie jak perswazja czy promocja.
To tworzenie i publikacja treści, angażowanie użytkownika historią, edukowanie, inspirowanie, ale również dostarczanie rozrywki, a wszystko po to by osiągać cele biznesowe.
Ponieważ dotychczasowe narzędzia generowania sprzedaży tracą na sile. Operowanie ceną, promocją i technikami sprzedaży nakłaniającymi do zakupu, nie przynosi już takich efektów jak dawniej.
Jak w takim razie zadbać o sprzedaż? Jak pozyskać zainteresowanie i zaufanie potencjalnego klienta? Kluczowe jest zrozumienie i rozpoznanie potrzeb odbiorcy. Warto przeprowadzić analizę behawioralną i sprawdzić jakich treści szuka twoja grupa docelowa.
Internet pełen jest informacji. Aby się wyróżnić, zadbaj o to, by twoje publikacje stanowiły rzeczywistą wartość dla czytelnika. Zadbaj o różnorodność twojej strony www. Zamieszczaj treści, infografiki, ebooki, analizy, klipy wideo, e-booki.
Pamiętaj o działaniach w mediach społecznościowych. Tu szybko można zdobyć rozgłos, ale równie łatwo o negatywne komentarze. Oprócz merytorycznej zawartości tekstu, ważna jest również jego forma. Ciekawy przekaz jest chętniej udostępniany, gdy warstwa wizualna cieszy oko.
Warto pamiętać by publikacje były personalizowane, staraj się tak dobierać treści by trafiać precyzyjnie w oczekiwania odbiorcy. Jak to zrobić?
Ustal na czym zależy twojemu klientowi. Informuj go, edukuj, inspiruj. Pokaż jakie otrzyma korzyści. Pomóż mu zrozumieć twój biznes, produkt i usługę. Prowadź regularnie bloga. Przygotuj webinarium. Ale przede wszystkim, postaw na jakość!
Znajdź pytania, na które rzadko znajduje się odpowiedź – bądź prekursorem, twórz unikalny content. Bez względu na dziedzinę, w której działasz, jesteś specjalistą. To okazja do stworzenia serwisu eksperckiego. Podziel się wiedzą, udziel porad i inspiruj. Pokaż klientowi jak wykorzystać optymalnie twój produkt czy usługę. Dzięki temu skierujesz ruch z przeglądarki Google, wprost na twoją stronę www.
Wyciągaj wnioski! Na podstawie danych z takich narzędzi jak Google Analytics możesz zweryfikować jakie treści były chętnie czytane i poznać preferencje użytkowników.
Na koniec – pamiętaj, że zawartość Twojej strony to najwydajniejsze narzędzie SEO i stanowi ona ogromną wartość pozycjonerską.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.