LinkedIn to obecnie największa platforma do kontaktów biznesowych. Obecnie na portalu zarejestrowanych jest ponad 500 milionów użytkowników (w Polsce – 2,5 mln). To przestrzeń oferująca szerokie możliwości biznesowe dla wszystkich specjalistów, dyrektorów i menedżerów chcących nawiązywać nowe relacje i wzbogacać swój zasób wiedzy. Jak postawić pierwsze kroki w LinkedIn?
Oczywiście LinkedIn oferuje wiele możliwości, m.in.:
- Pokazanie twojego biznesu potencjalnym zainteresowanym, zarówno klientom jak i przyszłym pracownikom.
- Tworzenie sieci kontaktów biznesowych.
- Analizę odbiorców twojego produktu czy usługi.
- Analizę konkurencji.
- Stanowi dostęp do najświeższych artykułów biznesowych i informacji branżowych.
- Umożliwia znalezienie pracy.
- Jest to doskonałe miejsce do budowania tzw. marki osobistej. Dzięki wartościowym publikacjom możesz kreować swój wizerunek specjalisty – eksperta w swojej dziedzinie.
- Jesteś rekruterem? Tutaj znajdziesz przejrzystą bazę CV potencjalnych kandydatów.
- Szukasz pracy? Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce do zaprezentowania swoich umiejętności.
Aby zaistnieć na LinkedIn, warto zaplanować działania na portalu
Zastanów się jaki cel chcesz uzyskać przez swoją obecność, a następnie:
- Przeanalizuj grupę docelową.Zastanów się do kogo chcesz trafić? Doprecyzuj jakie stanowisko, w jakiej branży piastuje twój target?
- Przemyśl jaką wartość dodaną oferujesz?Co masz do zaproponowania? I jak chcesz to dostarczyć?
- Pamiętaj o pierwszym wrażeniu.Bądź autentyczny. Ale jednocześnie zastanów się czy twój profil budzi zaufanie?
Jak postawić pierwsze kroki w LinkedIn? Kilka ważnych zasad
- Nie używaj nicków. Podpisz się pełnym imieniem i nazwiskiem.
- Profesjonalna fotografia z wyrazem twarzy który budzi zaufanie.
- Zadbaj by nagłówek był interesujący i chwytliwy.
- W podsumowaniu pisz w pierwszej osobie, ale pamiętaj by chwalić się z umiarem.
- Dobrze jest wykorzystać multimedia, które potwierdzą twoje doświadczenia.
- Profil warto uzupełnić w maksymalnym stopniu. Nigdy nie wiesz, które z twoich. doświadczeń zainspiruje do kontaktu.
- W opisie umiejętności nie przesadzaj z ilością.
- Zdobądź referencje od swoich klientów, współpracowników czy pracodawców, mając na uwadze tych, którzy mogą rzeczywiście potwierdzić twoje kompetencje.
Teraz kilka najważniejszych działań, które warto podjąć na początku:
- Odnajdź ważne i znane osoby w dziedzinie, którą chcesz zgłębiać.
- Obserwuj influencer’ów.
- Dodaj strony firmowe.
- Obserwuj grupy,
Dobór powyższych to komunikat do osób obserwujących Ciebie. Jasno pokażesz z jaką dziedziną się identyfikujesz
- Regularnie przeglądaj strumień wiadomości i śledź wydarzenia w grupach.
- Odpowiadaj na posty i aktywność twoich znajomych – polajkuj, skomentuj etc.
- Okazji jest cała masa : zmiana pracy, urodziny, publikacja treści.
- Portal sam pokaże do kogo jeszcze warto się odezwać – wykorzystaj to.
Podziel się wiedzą – co najmniej raz w tygodniu wykonaj poniższe:
- Napisz własną publikację.
- Zamieść link do artykułu.
- Umieść grafikę z cytatami.
- Dodaj zdjęcie.
- Podziel się linkiem do ciekawego filmu branżowego.
Podziel się swoimi doświadczeniami, dzięki temu będziesz autentyczny!