Fraza kluczowa w nazwie domeny – skuteczna metoda pozycjonowania?
Nie ma jednej, sprawdzonej metody na dobre pozycjonowanie. To nie jest tak, że przyjdziesz jak do Pani Basi po przepis...
6 minut czytania
Ten tekst to zaproszenie za kulisy – trochę od kuchni, trochę od zaplecza. Być może dla kogoś, kto stoi na podobnym etapie rozwoju swojej firmy, nasza historia będzie przydatna i inspirująca.
Jak to zwykle bywa, wszystko zaczęło się od myśli. Później przyszedł czas na pierwsze rozmowy i decyzje.
Rok temu zrodziła się w naszej firmie potrzeba zmiany. Co ciekawe, sygnał o tym, że powinniśmy przyjrzeć się naszej działalności, przyszedł nie tylko od nas samych, ale i od klientów.
Klienci często trafiali do nas rozczarowani wcześniejszymi doświadczeniami z agencjami SEO. Wskazywali na brak długoterminowych efektów i podejścia, które bardziej koncentrowało się na tabelkach w Excelu niż na realnych wynikach w wyszukiwarce. To pozwoliło nam zrozumieć, ile jeszcze dobrego można zrobić w tej branży.
Staliśmy się świadomi, że mamy szansę wprowadzić nową jakość – jakość, która będzie nie tylko odpowiedzią na potrzeby rynku, ale również inspiracją dla zmian w całej branży SEO.
Choć wizja zmiany była dla nas jasna, równie mocno czuliśmy, że nie wystarczy po prostu „coś poprawić”. Potrzebowaliśmy spójnej strategii, która odpowie na pytania:
Zaczęliśmy od tego, by przyjrzeć się sobie: naszym wartościom, specjalizacji i temu, w jaki sposób współpracujemy z klientami. Od lat koncentrujemy się na SEO, jednak uznaliśmy, że musimy pójść jeszcze głębiej.
Chcieliśmy odnaleźć swoją niszę, tak aby w tłumie agencji SEO zyskać wyraźne, indywidualne miejsce na rynku.
Napędzani poszukiwaniem naszego DNA, trafiliśmy do Dawida z firmy Straterise. To jego wiedza i doświadczenie pozwoliły nam wydobyć filary, na których oparliśmy cały projekt przemiany.
Podczas licznych konsultacji i analiz skupiliśmy się na:
Efektem była strategia, która wyznaczyła kierunek:
Cel: Chcemy być wyborem numer 1 dla firm usługowych w Polsce. To ich wyzwania i bóle biznesowe na poziomie pozycjonowania mają być naszym paliwem do stawania się coraz lepszym partnerem.
Centralnym punktem naszej strategii była nowoczesna witryna www, która miała: stać się przewodnikiem zmiany, komunikować nasze nowe wartości wobec klientów, odzwierciedlać nową, ulepszoną wersję naszej firmy.
Rozpoczęliśmy od odświeżenia identyfikacji wizualnej:
Nad całością prac czuwał Paweł Hinz, który wykazał się ogromnym wyczuciem i talentem twórczym. Paweł, czapki z głów!
Z gotową bazą wizualną zwróciliśmy się do Tomka i Kamila – specjalistów od projektów graficznych. Efektem ich pracy był projekt w pełni oddający nasze potrzeby i wizję nowej marki.
Dzięki, chłopaki – raz jeszcze ogromne brawa za efekt!
Wizję graficzną oddaliśmy w ręce Bartosza, który swoją znajomością kodu osadził projekt na optymalnych „torach”:
Bartosz, wiesz, że szczerze się cieszę, że to Ty odcisnąłeś swoje piętno na tej historii! Dzięki!
Proces zamknęliśmy sesją fotograficzną z Igorem Wojtkowiakiem.
Dzięki tej sesji mogliśmy spojrzeć na siebie z innej perspektywy, stając się bardziej namacalnym i spójnym wizerunkowo „tworem”.
Igor, wielkie dzięki za profesjonalizm i świetną atmosferę na planie!
W ten sposób dotarliśmy do mety – nowego początku! Wraz z 2025 rokiem zaczynamy realizować kolejny rozdział w historii naszej firmy.
Specjalne podziękowania dla naszego zespołu – ich wsparcie, zaangażowanie i wyniki, które za nami stoją, były kluczowe w tej przemianie.
Szczególny ukłon dla Krzysztofa Szymańskiego, który swoim wnikliwym spojrzeniem pozwolił nam twardo stąpać po ziemi i unikać bujania w biznesowych obłokach. 😉
Nowy rozdział – czas start! 💪