Data publikacji: 21 czerwca 2018
Przeprowadzeniem audytu SEO można nazwać wstępną analizę oraz ocenę strony internetowej pod kątem działań z zakresu pozycjonowania. Najczęściej przyjmuje on formę dokumentu, który przedstawia błędy optymalizacyjne.
Audyt SEO przygotowuje się przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac i stanowi on pewne wytyczne obrazujące, co i jak należy poprawić. Każda firma, która posiada stronę internetową i chce być widoczna w wyszukiwarkach powinna rozpocząć od przeprowadzenia audytu SEO. Wskażemy, na co należy zwrócić uwagę i jak w prosty sposób wykonać audyt SEO naszej strony internetowej.
Przedstawiona poniżej lista to tylko podstawowe narzędzia, którymi można się posłużyć do przeprowadzenia audytu SEO. Jeżeli zależy nam na dogłębnej analizie to można sięgnąć po nieco bardziej zaawansowane (często płatne) narzędzia. Aczkolwiek na nic się one nie zdadzą bez posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Dlatego podczas tworzenia tej listy uwzględnione zostaną jedynie te łatwe w zrozumieniu, ale wystarczające do przeprowadzenia prostego audytu SEO.
Dodatkowo w ramach zbadania widoczności w sieci można posłużyć się:
Są to oczywiście tylko podstawowe informacje o kondycji SEO strony internetowej. Dogłębny audyt SEO to coś znacznie więcej i może zostać przeprowadzony tylko przez specjalistę tej branży. Cena takiej usługi zaczyna się zazwyczaj od 300zł, ze względu na czas wymagany na zaawansowaną analizę strony.
Fajnie opisany Audyt z narzędziami, które pomocne mogą się okazać dla osób, które nie są zbytnio w tematyce SEO. Czasami agencje również potrzebują wykonać audyt przedsprzedażowy i wtedy taka krótka forma jest bardzo przydatna 🙂
Niedługo mam zacząć przeprowadzać audyty SEO, fajnie że tutaj trafiłem i jeszcze mogłem coś doczytać 🙂 Macie może jakieś dodatkowe rady przed pierwszym audytem? ^^
Audyt niby prosty ale żeby go dobrze wykonać trzeba się przyłożyć. Ja nie robię ich ale znam ludzi, którzy się tym zajmują i jestem pełen podziwu. Nawet mój szef miał niedawno przeprowadzany audyt naszej strony firmowej i wielu ciekawych rzeczy się dowiedzieliśmy. Mamy sporo rzeczy to zmiany na stronie. Czytałem też troche o audycie i po przeczytaniu tego namówiłem szefa do wdrożenia tych działań, by usprawnić funkcjonowanie naszej firmy, co przełoży się na zarobki szefa, a także nasze. Warto inwestować w SEO w dzisiejszych czasach.
Przeprowadziłem audyt wg. wskazanych wytycznych i mam po tygodniu poprawę oceny mojej strony przez Google Ads, więc zadziałało. Dzięki.