Przede wszystkim postaw na pozycjonowanie!
Jeżeli zadbałeś już o nowoczesny wygląd Twojej strony internetowej, czas popracować nad wysokimi pozycjami w wyszukiwarce Google. Tak, aby Twoja strona wyświetlała się jak najwyżej, na zapytania Twoich klientów. Zatem, jak wypromować stronę w Google?
Czynniki wpływające na pozycje strony:
1. Świeża treść
– wyszukiwarka „karmi się” nową treścią, zastanów się jak możesz pomóc internautom, jak możesz ich edukować dostarczając regularnie wartościowy content?
- Słowa kluczowe – podpierając się narzędziami typu Google Search Console, ustal słowa kluczowe i zadbaj, by pojawiały się w tytułach i w tekście strony, a także adresie URL witryny.
Zadbaj o unikatowe treści – to niezwykle ważne, by nie duplikować informacji. - Optymalizacja kodu HTML – odpowiednia architektura kodu strony ma oczywiście również niebagatelny wpływ na pozycje witryny. Jednym z kluczowych elementów jest nasycenie treści do kodu strony.
- Mobilność – jeśli nie wiesz czy Twoja strona jest mobilna możesz to zweryfikować w prosty sposób za pomocą darmowego narzędzia: https://search.google.com/test/mobile-friendly. Znajdziesz tam również podpowiedzi dotyczące potrzebnych zmian.
- Linkowanie wewnętrzne –odpowiednie linkowanie pozwala rozdzielić przepływ page ranku pomiędzy wybranymi podstronami naszej strony. Właściwa struktura linkowania wewnętrznego ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie.
- Szybkość ładowania strony – kolejny czynnik rankingowy. Im szybciej wczytuje się strona tym bardziej przyspiesza proces indeksacji strony przez roboty, a użytkownicy chętniej zostają na stronach sprawnie i szybko działających
Jak jeszcze zadbać o ruch na stronę?
- Linki prowadzące do strony – aby witryna zyskała punkty w rankingu Google, muszą do niej prowadzić inne mocne/atrakcyjne strony. Możesz zakupić linki, pisać publikacje, zamieszczać informacje o swojej działalności na forach. Wszystko po to by zwiększyć popularność swojej witryny i wygenerować większy ruch na stronę.
- Social media – warto również zagospodarować ten obszar. Reklama lub profil Twojej firmy na Facebooku czy Linkedin’ie pozwoli na trafienie do kolejnych potencjalnych klientów.
- Remarketing – na pewno nie raz widziałeś efekt 'reklamy śledzącej’, jest ona często uznawana za jeden z efektywniejszych kanałów dotarcia do klienta. Dzięki niej pokazujesz się ponownie klientowi, który już był na Twojej witrynie – zna już Twoją markę.
Z upływem czasu zmieniła się świadomość użytkowników i sposób obsługi wyszukiwarki. Wpisywane są coraz bardziej precyzyjne frazy. Coraz chętniej korzystamy również z wyszukiwań głosowych. A z urządzeń mobilnych generowane jest ponad 50% ruchu w internecie.
O tym, na której pozycji wyświetli się strona decyduje algorytm Google i choć jego mechanizm nie jest dokładnie znany, to wiemy, że istnieje około 200 czynników, które wpływają na pozycje strony w rankingu. Dlatego też warto zdać się na specjalistów, którzy od lat obserwują na bieżąco wymagania wyszukiwarki!