fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twój Biznes!

Opublikował użytkownik: Olga

Nic tak nie motywuje do działania, jak rozwijająca się tuż obok konkurencja. Często to właśnie jej wyniki stają się siłą napędową do działania i stwarzają chęć do intensywniejszej pracy. Pozycjonowanie stron, na które składa się szereg działań SEO – w tym audyt konkurencji – nie może odbywać się w odizolowanym środowisku. Śledzenie postępów, ale także i niedociągnięć innych firm jest niezbędne do dalszego rozwoju Twojego biznesu.

O krok przed konkurencją

Divider

Posiadanie konkurencji w tej samej branży nie powinno Cię martwić. To w końcu część Twojej siły napędowej każdego dnia. Sukcesy innej firmy z tej samej branży powinieneś traktować jako szansę na wzmocnienie swojej pozycji na rynku.

Świadomość, że konkurencja w ogóle istnieje, nie jest wystarczająca. Jeśli chcesz ją wyprzedzić, musisz najpierw dobrze poznać swojego przeciwnika. Audyt konkurencji pozwoli Ci posiąść odpowiednią wiedzę o rynku, która wyczuli Cię na każdą zmianę, jaką możesz wykorzystać na swojej drodze do sukcesu.

Wiedza, co ma do zaoferowania klientom Twoja konkurencja, jest ważna, ale dzięki skutecznie przeprowadzonemu audytowi SEO poznasz także działania związane z pozycjonowaniem ich strony, które będziesz mógł później zastosować także w swoim biznesie.

Każda marka na rynku będzie miała swoje mocne i słabe strony. Wielką sztuką jest czerpać z jej zalet i uczyć się na błędach.

konkurencja

analiza fraz

Co możesz zyskać, badając konkurencję?

Divider

Otwarcie się na działania innych firma może dać Ci szereg korzyści:

  • dowiesz się, jakie zagrożenia czyhają na przedsiębiorców działających w Twojej branży;
  • będziesz mógł uczyć się na błędach Twoich konkurentów, co pozwoli zaoszczędzić Ci czas i pieniądze w przyszłości;
  • znajdując lukę w działaniach innych firm, możesz łatwo wybić się właśnie w tym obszarze, który inni zaniedbali;
  • zdobędziesz doskonały punkt odniesienia, realnie oceniając swoje miejsce w branży. Dowiesz się nie tylko, kto jest Twoim konkurentem, ale zobaczysz też, ile pracy będziesz musiał włożyć, aby dorównać innym firmom;
  • poznasz mocne strony konkurencji, które będziesz mógł jeszcze bardziej podbudować u siebie;
  • zdasz sobie sprawę ze swoich słabych stron, nad którymi warto popracować;
  • zidentyfikujesz frazy, na które pozycjonuje się konkurencja – być może u Ciebie czegoś zabrakło, dlatego zostałeś w tyle?

Co możesz zrobić z wiedzą pozyskaną po audycie konkurencji?

Divider

Przede wszystkim nie kopiuj swoich rywali. Czerp z nich to, co mają najlepsze i przekładaj na swój plan działania. Druga taka sama firma na rynku nie jest naprawdę nikomu potrzebna.

Jeśli chcesz fachowo przeprowadzić audyt SEO swojej witryny, którego składową jest także analiza konkurencji, warto powierzyć to zadanie specjalistom, którzy posiadają do tego odpowiednie narzędzia. Wówczas otrzymasz nie tylko jasne wyniki, ale także plan działania, który będziesz musiał wdrożyć, aby Twoja firma była bardziej zauważalna i generowała więcej zysków.

Warto cyklicznie co jakiś czas badać działania innych firm, aby wyciągać cenne wnioski na temat skuteczności działań konkurentów, a swoją wiedzę przekształcić na zysk.

Jakie parametry warto poddać analizie?

Divider

Specjalistyczna analiza konkurencji powinna zwrócić swoją uwagę na m.in. takie obszary, jak:

  • media społecznościowe – jakie posty cieszą się największym uznaniem i jak wygląda interakcja z użytkownikami mediów;
  • frazy kluczowe – które z nich przyczyniają się do wzmożonego ruchu na stronie. Jeśli coś działa u konkurencji, najprawdopodobniej zadziała także u Ciebie;
  • widoczność w sieci – na ile fraz widoczna jest konkurencja w wynikach wyszukiwania Google;
  • sezonowość witryny – takie informacje przygotują Cię na spadki zainteresowania klientów i wzmożony ruch w ciągu roku;
  • prowadzone płatne kampanie – na co konkurencja wydaje pieniądze i czy przynosi to zyski?
analiza

Niezależnie od tego, z jakich narzędzi korzystasz i które obszary działania innych firm zostaną poddane monitoringowi, postaraj się, aby z audytu konkurencji wyciągnąć jak najwięcej wniosków, które będą stanowiły dla Ciebie źródło inspiracji i pomogą Ci osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie zapominaj o cyklicznej analizie konkurencji, ponieważ to dzięki niej i innym działaniom SEO zdobędziesz nowych klientów.

Olga Matuszak

W świece SEO i pozycjonowania od 2017r. Można powiedzieć, że content marketing mam we krwi. Gdy nie pozycjonuję w Lokomotywie zaczytuję się w komiksach i oglądam za dużo seriali animowanych :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zostaw wiadomość



    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl