fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

Na czym polega bezpieczne pozycjonowanie?

Opublikował użytkownik: Bartosz

Na czym polega bezpieczne pozycjonowanie

Czy istnieje bezpieczne pozycjonowanie? Zdecydowanie tak. Można promować witrynę w sieci, używając metod White Hat SEO, czyli takich, które są pozytywnie odbierane przez roboty Google oraz użytkowników internetu. Zatem, na czym tak naprawdę polega bezpieczne pozycjonowanie? Odpowiedź poniżej.

Sprawdzone metody na bezpieczne pozycjonowanie

1. Optymalizacja strony

SEO to techniczne dostosowanie witryny internetowej zgodnie z wytycznymi Google. W tym aspekcie musisz zadbać o poniższe elementy:
dobór słów kluczowych,
tytuł strony- meta title,
opis – meta descritpion,
nagłówki od h1 do h6,
atrybuty obrazków – title oraz alt,
teksty na stronie oraz nasycienie słowami kluczowymi.
Odpowiednio wykonana optymalizacja techniczna może już przełożyć się na dobre pozycje. Szczególnie jeżeli frazy są: lokalne oraz mniej konkurencyjne. W innym przypadku należy mocniej zadbać o link building. Niemniej dobre SEO zawsze musi być fundamentem bezpiecznego pozycjonowania.

2. Rozbudowane treści na stronie

Jednym z kluczowych elementów podczas całego procesu pozycjonowania jest tworzenie i publikowanie wartościowych oraz unikalnych tekstów. Teksty powinny być precyzyjnie dopasowane do potrzeb odbiorców danej branży. Do tego muszą być unikalne oraz intrygujące, aby zachęcały do odwiedzenia pozostałych podstron w ramach domeny. Oczywiście musisz je odpowiednio nasycić frazami kluczowymi. Jedno słowo kluczowe powinno występować raz na 1000 znaków. Należy pamiętać o odmianach oraz synonimach, ponieważ Google jest inteligentne!

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie np. storytellingu do tekstów na stronie. Poprzez intrygująco zaplanowaną i przedstawioną historię firmy, możesz odbiorców dłużej zatrzymać na stronie. A jak wiadomo, długość wizyty użytkowników jest jednym z czynników rankingowych Google.

3. Blog firmowy i poradnikowy

Oprócz napisania dobrych tekstów na stronie należy zadbać także o bloga, na którym możesz pisać o firmie, produktach, a również udzielać porad dotyczących praktycznego zastosowania elementów Twojej oferty. Dzięki regularnemu dodawaniu świeżych artykułów budujesz ruch na stronie. A im większy ruch, tym lepsze pozycje. Dodatkowo możesz wykonać linkowanie wewnętrzne do stron produktowych, co wzmacnia frazy wybrane do niej. Oczywiście także budujesz lojalność klientów, którzy jeśli otrzymają od Ciebie satysfakcjonujące rozwiązanie, z pewnością rozważą skorzystanie z Twoich usług, gdy nadarzy się ku temu okazja. Skąd brać tematy na bloga? Wykorzystaj narzędzie Google Search Console, czytaj fora tematyczne lub spytaj wprost fanów np. na Facebooku.

4. Artykuły sponsorowane i poradnikowe

Poza pracą wewnątrz witryny trzeba zadbać także o treści na portale zewnętrze. Do najczęściej używanych metod należy tworzenie artykułów sponsorowanych oraz poradnikowych w ramach strategii content marketingowej. Należy pisać poradnikowo, na temat branżowych ciekawostek bądź wyczerpująco na dane zagadnienie. Artykuł taki nie powinien być krótszy niż 2000 zzs. Dzięki tego typu treściom można w sposób dyskretny reklamować firmę, poprzez umieszczenie baneru lub informacji w stopce. Dodatkowo uzyskujemy mocny link, który pomaga w dywersyfikacji ogólnego profilu linkowego. Ruch z artykułów branżowych może także przełożyć się na sprzedaż i pozytywnie wpływa na pozycje fraz.

5. Link building

Pozyskiwanie linków zewnętrznych to główne zadanie podczas procesu bezpiecznego pozycjonowania. Aby wykonać je dobrze, należy analizować miejsca, z których chcemy linkować pod względem trust flow oraz citation flow. Na ogół można pozyskiwać linki z bardzo wielu miejsc. Najpopularniejszymi są: katalogi stron, fora internetowe, portale ogłoszeniowe oraz blogi. Ważne jest, by miejsca te były powiązane z branżą strony, którą pozycjonujesz. Co prawda odchodzi się od linkowania w katalogach stron, niemniej istnieje lista zadbanych i zaufanych miejsc, z których nadal warto korzystać. Pamiętaj, aby dywersyfikować miejsca, anchory oraz atrybuty linków.

6. Remarketing

Choć remarketing nie należy stricte do działań SEO (jest to raczej jedna z możliwości Google Adwords), to warto inwestować w ten rodzaj reklamy. Dlaczego? Poprzez dobrze skonfigurowaną reklamę zbudujesz spory, tematyczny ruch do swojej strony. Dużo wejść na stronę to przeważnie większa konwersja, a co za tym idzie premia od Google.

Jak widzisz, sposobów na bezpieczne pozycjonowanie jest naprawdę wiele. Domyślasz się pewnie, że tego typu zabiegi niosą za sobą duży wkład finansowy, jak i generują sporo czasu. Warto pomyśleć więc o agencji seo, która odciąży Cię z tychże zadań.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Zwiększ widoczność swojej firmy w sieci!

Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.