Data publikacji: 19 grudnia 2017
Strony typu one-page, bądź inaczej zwane single-page stają się coraz bardziej popularne w internecie. Co sprawia, że mniejsze i większe firmy decydują się na tego typu rozwiązanie? Zacznijmy od wyjaśnienia czym są takie strony i co odróżnia je od zwykłych stron internetowych.
Single-page website to strona internetowa, która wszystkie informacje dotyczące danej firmy prezentuje na jednej stronie głównej. Innymi słowy jest to strona firmowa, po której poruszać się można za pomocą menu nawigacji (które nie przenosi nas na inne podstrony, bo ich nie ma, a przesuwa automatycznie stronę do odpowiedniego segmentu), bądź paskiem u boku ekranu czy też scrollem.
W odróżnieniu od stron multi-page nie wymagają przechodzenia przez kolejne podstrony, aby odnaleźć interesujące nas informacje.
Oznacza to, że zakładki znajdujące się na stronach typu single-page służą do poruszania się między sekcjami, bez konieczności przełączania między podstronami. Takie rozwiązanie usprawnia poruszanie się po danej stronie, szczególnie dla użytkowników korzystających ze smartfonów o niewielkich ekranach, gdzie przełączanie między kolejnymi podstronami może być irytujące.
Jeżeli wiemy już czym są i jak działają strony one-page to zastanówmy się teraz czy warto skorzystać z takiego rozwiązania, czy też lepiej postawić na standardowe strony multi-page.
Tak więc, warto wziąć pod uwagę wszystkie wyżej wymienione pozytywy i negatywy przemawiające za tego typu witrynami oraz uwzględnienie ich podczas wybierania strony internetowej dla swojego biznesu. Zanim jednak przejdziemy do podsumowania, mamy dla Was kilka ciekawych porad dotyczących optymalizacji takich stron.
Strony typu one-page, bądź inaczej zwane single-page stają się coraz bardziej popularne w internecie. Co sprawia, że mniejsze i większe firmy decydują się na tego typu rozwiązanie? Zacznijmy od wyjaśnienia czym są takie strony i co odróżnia je od zwykłych stron internetowych.
Single-page website to strona internetowa, która wszystkie informacje dotyczące danej firmy prezentuje na jednej stronie głównej. Innymi słowy jest to strona firmowa, po której poruszać się można za pomocą menu nawigacji (które nie przenosi nas na inne podstrony, bo ich nie ma, a przesuwa automatycznie stronę do odpowiedniego segmentu), bądź paskiem u boku ekranu czy też scrollem.
W odróżnieniu od stron multi-page nie wymagają przechodzenia przez kolejne podstrony, aby odnaleźć interesujące nas informacje.
Oznacza to, że zakładki znajdujące się na stronach typu single-page służą do poruszania się między sekcjami, bez konieczności przełączania między podstronami. Takie rozwiązanie usprawnia poruszanie się po danej stronie, szczególnie dla użytkowników korzystających ze smartfonów o niewielkich ekranach, gdzie przełączanie między kolejnymi podstronami może być irytujące.
Jeżeli wiemy już czym są i jak działają strony one-page to zastanówmy się teraz czy warto skorzystać z takiego rozwiązania, czy też lepiej postawić na standardowe strony multi-page.
Tak więc, warto wziąć pod uwagę wszystkie wyżej wymienione pozytywy i negatywy przemawiające za tego typu witrynami oraz uwzględnienie ich podczas wybierania strony internetowej dla swojego biznesu. Zanim jednak przejdziemy do podsumowania, mamy dla Was kilka ciekawych porad dotyczących optymalizacji takich stron.
Skup się tylko na ważnych kwestiach przekazywanych odwiedzającemu. Zbyt długie teksty, bądź przesadna ilość grafik może szybko zniechęcić do dalszego przeglądania strony.
Brak wyraźnego układu strony, niepoprawnie wyróżnione informacje czy też rażąca kolorystyka mogą negatywnie wpłynąć na odbiór witryny przez odwiedzającego. Postaraj się zadbać o czytelność i zbuduj spójny układ na stronie, a przyciągniesz uwagę użytkowników.
Ciekawa, wciągająca treść na stronie to klucz do sukcesu. Od zawsze był to najważniejszy czynnik przykuwający uwagę użytkownika. Stwórz zwięzły tekst, przedstawiający Twój produkt bądź usługę w interesujący sposób, a na pewno zwiększysz szansę na zwiększenie sprzedaży
Analizując wszystkie za i przeciw oraz biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie w branży, w naszej opinii one-page websites nie są dobrym rozwiązaniem, jeżeli zależy nam głównie na pozyskaniu ruchu z wyszukiwarek. Tutaj zdecydowanym zwycięzcą są strony typu multi-page, na których mamy możliwość zawarcia większej ilość wartościowego contentu oraz zastosowania skomplikowanych strategii SEO. Na jednostronicowe witryny warto zdecydować się jedynie w przypadku, gdy nie zależy nam aż tak bardzo na pozycjach w wyszukiwarce, a raczej na zwięzłej, przekazującej tylko najważniejsze informacje stronie o ciekawym designie.
A wy, jakiego typu strony stosujecie w swoim przedsiębiorstwie? Jakie wyniki przynosi wam zastosowana struktura? Podzielcie się opinią w komentarzu na blogu bądź w social media!
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.