Data publikacji: 12 kwietnia 2022
SEO i marketing – słowa leżące stosunkowo blisko siebie, a jednak przy bliższym ich rozpracowaniu, może okazać się, iż wcale nie są one tożsame. Czyli jak to właściwie jest? Czy SEO i marketing oznacza to samo? Czy możemy te dwa słowa traktować identycznie? Nie! Z pewnością nie. Samo SEO jest częścią marketingu, a więc jednym z jego działań, ale swoim zasięgiem obejmuje bardzo szeroki obszar, począwszy od optymalizacji strony, po jej odpowiednie wypozycjonowanie, tak, aby zwiększyć ruch na stronie i osiągnąć cel, jaki dana witryna ma przynieść. Marketing sam w sobie skupia się na działaniach pobieżnie w wielu zakresach, wykonując na przykład kampanie wizerunkowe, tworząc odpowiednie formy reklamy. SEO z kolei skupia się w pełni na danej dziedzinie i ma do osiągnięcia jeden cel – dać klientowi to, czego ten pragnie w zakresie jak najlepszego działania jego strony www.
SEO – pozycjonowanie stron, skrót pochodzący od Search Engine Optimization, jest formą działań w zakresie poprawnego działania strony. Opiera się na jej optymalizacji, tak, aby znalazła się ona jak najwyżej w wyszukiwaniach Google. Na pozycjonowanie składa się wiele elementów. Do tych najważniejszych zalicza się takie elementy jak:
Wybierając usługi firmy, która oferuje działania SEO, ta powinna działać jednocześnie na wielu płaszczyznach, tak, aby uzyskać pożądany efekt. Należy mieć tylko świadomość tego, iż takich działań nie można wykonać jednorazowo. Oznacza to, że klient decydując się na pozycjonowanie stron, na efekt końcowy musi po prostu poczekać. Specjaliści w zakresu działań SEO muszą skupić się na takich elementach, jak jakość strony, szybkość jej ładowania, a także i responsywność. Każdy element ma znaczenie, aby przyniósł on pożądane rezultaty.
Opłacalność pozycjonowania strony jest ogromna, bowiem niesie ona wiele korzyści, jednak trzeba tutaj dużej dozy cierpliwości, gdyż efekt działań wykonywanych teraz, widoczny będzie dopiero po kilku miesiącach. Kluczowe znaczenie mają na pewno odpowiednio dobrane słowa kluczowe, na które to dana witryna będzie pozycjonowania. Ważne jest to, aby były one stosunkowo mało konkurencyjne, ale przy tym jednocześnie często wyszukiwane. Muszą wiązać się z rodzajem prowadzonej działalności czy konkretnej tematyki strony. Takie słowa kluczowe, czyli frazy powinny znajdować się w tytułach, w podtytułach, w samej treści czy w istotnych, dobrze widocznych miejscach na stronie. Zajmując się działaniami SEO, należy tak przygotować daną stronę www, by była ona przyjazna i algorytmom i osobom, które z niej korzystają. A co oprócz słów kluczowych? Na pewno istotne znaczenie ma wspomniana już optymalizacja pod kątem technicznym, czytelność i przejrzystość strony, a także linki zewnętrzne pochodzące z wartościowych stron. Im lepiej takie prace zostaną przeprowadzone, tym z pewnością efekt będzie bardziej zadowalający.
Tak, jak wspomnieliśmy powyżej, marketing jest ogromnym działem, dlatego też agencje marketingowe świadcząc czy to kampanie wizerunkowe czy odpowiednie formy reklamy, skupiają się jednocześnie na szeregu różnorodnych działań, z kolei samo SEO ma stosunkowo wąski zakres prac, jednak jakże przy tym skuteczny. Chcąc zaistnieć w sieci, mieć najlepszą stronę internetową i jak największą na nią liczbę wejść, która przyniesie zyski, na pewno SEO stanowi w tej kwestii element nadrzędny.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.