Data publikacji: 22 maja 2018
Po 4 minionych miesiącach roku 2018, jak co roku, zauważamy dynamicznie zmieniające się trendy w web design’ie. Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć atrakcyjność i funkcjonalność swojej strony, koniecznie zapoznaj się z przygotowaną przez nas infografiką. Poznanie najnowszych trendów i podążanie za zmianami jest bardzo ważne, ponieważ świeżość oraz innowacyjne rozwiązania przyciągną i zainteresują użytkowników na dłużej.
Dopasowanie strony do urządzeń mobilnych jest trendem, a raczej wymogiem, pozostającym bez zmian. Użytkownicy mobilni to ogromny rynek, który nie może być pominięty. Badania pokazują, że już w 2016 roku liczba wyświetleń stron WWW na smartfonach i tabletach przekroczyła liczbę wyświetleń na laptopach i komputerach stacjonarnych łącznie.
Strony w 2018 wnoszą ze sobą więcej przestrzeni, a dominującym trendem jest minimalizm. Witryny przeładowane kolorami i zdjęciami odchodzą powoli w niepamięć. Minimalizm powoduje, że strona jest przestrzenna, czytelna i nastawiona na wygodę użytkownika. Owa przestrzeń ma również swoje korzyści, skracając czas ładowania strony. Styl flat design rezygnuje z mocnych akcentów i ozdobników, tworząc lekkie i płaskie elementy na stronie.
Przede wszystkim ożywiające całość i odważne. Kolory, które grają z minimalistycznym stylem i przełamują go, to bardzo popularny trend tego roku. Na tle jasnych barw, doskonale sprawdzą się mocno nasycone akcenty, które dodadzą stronie ciepła i dynamizmu.
Jest to technika tworzenia fotografii, która zaczyna powoli wypierać filmy. Kinografika jest połączeniem statycznej ilustracji z zapętlonym filmem. Może być to np. wodospad w górach, który jest jedynym poruszającym się elementem fotografii.
Ale w sposób nietypowy. 🙂 Storytelling to nowoczesny nurt pozwalający na przedstawienie firmy w sposób ciekawy i oryginalny. Porzuca on suche fakty, w zakładce „O nas”, na rzecz graficznych opowieści, ikonografik, czy nawet filmów.
Chodzi tutaj przede wszystkim o wyeksponowanie najważniejszych elementów, w dyskretny sposób. Mogą być to np. delikatnie poruszające się elementy podczas scrollowania. Jeśli zostaną użyte do odpowiednich elementów, z pewnością przyciągną uwagę użytkownika. Pamiętajmy o zachowaniu umiaru, aby nie przytłoczyć użytkownika.
Ten trend jest ukierunkowany na nawiązanie relacji z użytkownikiem i zachęceniu go, do pozostania na stronie. Mikro interakcje to możliwości działania na stronie, bez przewijania całej strony. Do takich czynności mogą należeć: pozostawienie opinii lub komentarza, zmiana ustawień witryny, usunięcie user errors.
To również nowy trend polegający na podzieleniu strony na dwa odmienne obszary. Różnią się one pomiędzy sobą stylem, kontrastując ze sobą. Dzięki takiemu zestawieniu, użytkownikowi łatwiej jest manewrować po stronie.
W 2018 co raz więcej stron, posiada tzw. „pływające menu”. Ukryte menu zwane inaczej „hamburgerem” nie sprawdziło się w praktyce z kilku powodów. Jednym z nich jest nieznajomość przez internautów znaczenia tej ikony, co skutkowało jej dalszym niezainteresowaniem.
Nawet 43% internautów opuszcza stronę, po wyświetleniu komunikatu z ostrzeżeniem o zagrożeniu. Zapewnienie użytkownikowi bezpieczeństwa, to większa szansa na interakcję. Dlatego na swojej stronie, warto zadbać o certyfikat SSL.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.