Data publikacji: 9 lutego 2018
Płynne działanie hostingu jest kluczowe dla funkcjonowania strony internetowej w sieci. Dlaczego? Dostępność witryny wpływa na renomę firmy, działa na świadomość ludzi, a także jest ważnym elementem w pozycjonowaniu. Jaki wpływ ma zatem awaria hostingu na SEO?
Awaria hostingu może przydarzyć się w każdej chwili. Tego typu utrudnienia nie podobają się użytkownikom. A wszystko, co jest nie po myśli internatów, nie pasuje Google. Według naszych obserwacji nawet kilkunastogodzinny niebyt strony w sieci z powodu hostingu kończy się znacznym spadkiem pozycji fraz kluczowych.
Utrzymujący się taki stan rzeczy przez 24 -48 h powoduje częściowe lub całkowite wyrzucenie poza 100 jednej bądź wszystkich podstron. Dlatego tak ważne jest monitorowanie i szybkie reagowanie. Tutaj naszym zdaniem zadanie leży po agencji SEO, która jest niejako opiekunem strony klienta.
Każda awaria hostingu może wpływać na wyniki w SERPach, ponieważ roboty Google mogą w każdej chwili wejść na daną domenę i przeindeksować jej treść. Jeżeli próbuje to wykonać w momencie niedostępności witryny, pojawia się zawsze mały spadek pozycji. Gdy problem utrzymuje się coraz dłużej, a roboty chcą kolejny raz wejść na stronę i widzą ,,zamknięte drzwi”, ten proces się pogłębia.
Pozycje dużych i małych graczy podczas znacznej awarii hostingu
Bardzo ciekawa sytuacja jest, gdy firma hostingowa ma problemy na dużą skalę i dotyczy wielu domen. Niewielkie strony oraz serwisy mogą nawet na tej sytuacji zyskać kosztem dużych domen, które posiadają tysiące podstron. Dlaczego? Ponieważ im większa ilość niedostępnych podstron, tym Google patrzy na to mniej przychylnie. Dodatkowo ogromny ruch, który generują te portale, musi w sposób naturalny zostać przeniesiony na inne strony, gdyż użytkownicy muszą osiągać cel swoich poszukiwań. A to stanie się na innych stronach.
Rola awarii hostingu na pozycje stron internetowych w Google jest niebagatelny. Witryna, która jest dla odbiorców niedostępna, staję się bezużyteczna w oczach Google, dlatego wyszukiwarka zaczyna traktować ją gorzej. Ma to znaczący wpływ na spadek pozycji fraz kluczowych. Za spadkiem pozycji idzie spadek ruchu, konwersji oraz zaufania klientów do marki. Trzeba pamiętać, że od niedawna algorytmy działają w trybie rzeczywistym, wiec w każdej chwili można natrafić na indeksację. A gdy serwis wtedy nie dział, skutki mogą być opłakane. Trzeba trzymać rękę na pulsie i momentalnie reagować.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.