fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twój Biznes!

Opublikował użytkownik: Olga

Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) to złożona i stale ewoluująca dziedzina, a błędy na pewno się zdarzają. Ale jeśli poważnie podchodzisz do organicznego ruchu w wyszukiwarce Google czy Bing, opłaca się być proaktywnym w unikaniu tych błędów. Oto kilka typowych błędów SEO, które ludzie popełniają cały czas.

Niewystarczające badanie i analiza słów kluczowych

Divider

Za mało czasu poświęcamy na badanie i analiza słów kluczowych. Jeśli nie wiesz, na które słowa kluczowe kierować ruch, marnujesz swój czas. Nie ma sensu robić SEO, jeśli nie wiesz, czego szukają ludzie. Nie da się pozycjonować strony internetowej według fraz kluczowych, których nikt nie szuka! Przekłada się to na niedokładne użycie słów kluczowych na stronie głównej, stronach docelowych i w treściach na blogu.

Brak wiedzy o czynnikach wpływających na ranking w wyszukiwarkach, które NAPRAWDĘ mają znaczenie

Divider

Google stale aktualizuje swoje algorytmy. Oznacza to, że musisz być na bieżąco z najnowszymi zmianami lub ryzykujesz, że zostaniesz ukarany przez algorytm Google. Google ma ponad 200 czynników rankingowych, więc może być trudno określić, które naprawdę mają znaczenie, jeśli chodzi o Twoją firmę i stronę internetową. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy rodzaje czynników rankingowych: czynniki w witrynie (części witryny, które przegląda Google), czynniki poza witryną (wzmianki o Twojej marce lub produkcie w innych witrynach) oraz sygnały użytkowników (sposób interakcji użytkowników w Twojej stronie internetowej).

Analiza słów kluczowych

Śledzenie wyników wyszukiwania

Ograniczony pomiar i śledzenie bezpłatnych wyników wyszukiwania

Divider

Jednym z najczęstszych błędów SEO jest brak mierzenia oraz śledzenie wyników wyszukiwania organicznego. Śledzenie skuteczności w czasie pomoże Ci zrozumieć, co działa, a co nie, umożliwiając kierowanie ruchu do odpowiednich słów kluczowych i wdrażanie odpowiednich strategii SEO, aby wyprzedzić konkurencję. Możesz użyć narzędzi takich jak Google Analytics, Webmaster Tools i SEMrush do monitorowania ruchu organicznego, ale jeśli chcesz uzyskać dokładniejsze dane o tym, jak dobrze Twoja witryna radzi sobie ze słowami kluczowymi związanymi z określonymi tematami, spróbuj użyć narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak jako Ahrefs lub eksploratora słów kluczowych Moz.

Niewykorzystanie stale ewoluujących funkcji SERP

Divider

Musisz mieć oko na SERP oraz na to, jak będą wyglądać jego funkcje w przyszłości. Jednym z takich narzędzi do tego celu jest Mozcast, który pokazuje, co dzieje się teraz z Google, a także przewiduje, gdzie pójdziemy dalej. Innym dobrym narzędziem jest SERP Metrics, które pozwala zobaczyć, jak Google będzie rozwijać się w przyszłości oraz jak będą zmieniać się wyniki wyszukiwania na podstawie ich bieżących zmian i eksperymentów. A jeśli potrzebujesz naprawdę konkretnych informacji na temat tego rodzaju rzeczy, sprawdź Ubersuggest lub po prostu spróbuj samodzielnie wyszukać kilka terminów.

Brak optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych

Divider

Korzystanie z internetu mobilnego rośnie w imponującym tempie, a to oznacza, że nadszedł czas, aby rozpocząć optymalizację strony internetowej pod kątem użytkowników mobilnych. Urządzenia mobilne są często droższe niż ich odpowiedniki na komputerach stacjonarnych, więc jeśli nie optymalizujesz witryny pod te urządzenia, tracisz potencjalne zyski, a klientów zostawiasz na źle zaprojektowanej lub wolno ładującej się stronie internetowej. Urządzenia mobilne są nie tylko droższe niż komputery stacjonarne, ale również częściej przekładają się na sprzedaż. Nie chodzi tylko o doskonałe wrażenia użytkownika, chodzi o to, z jakiego urządzenia ludzie będą kupować produkty lub usługi, odwiedzając Twoją stronę internetową.

Umieszczanie zbyt wielu treści reklamowych na stronie internetowej

Divider

Czy wiesz, że Google ma zasady reklamowe? To prawda i ważne jest, aby wiedzieć, jakie reklamy są dozwolone. W skrócie, nie umieszczaj zbyt wielu reklam w części strony widocznej na ekranie. Może to zaszkodzić SEO i doświadczeniom użytkownika (a nawet wpłynąć na współczynnik odrzuceń). Oto jak uniknąć łamania zasad reklamowych Google:

  • Nie używaj Flasha do żadnych tekstów ani linków,
  • Upewnij się, że wszystkie filmy mają napisy i transkrypcje,
  • Nie twórz wyskakujących reklam z dźwiękiem lub automatycznie odtwarzanym filmem bez możliwości ich pominięcia.

Za dużo tekstu na stronie

Divider

Należy pamiętać, że celem SEO nie jest pisanie jak największej ilości treści; chodzi o pisanie dobrych treści, które ludzie uznają za przydatne (a wyszukiwarki Google czy Bing będą je pozycjonować). Jeśli piszesz za dużo tekstu na swoich stronach, spróbuj podzielić go na krótsze sekcje, używając list lub wypunktowań. Pamiętaj:

  • Używaj krótkich zdań i akapitów.
  • Podziel tekst listami, punktorami i podtytułami.
Treści reklamowe

Złej jakości linki

Divider

Budowanie linków to gra długoterminowa. Zbudowanie dużej liczby odpowiednich linków do strony internetowej, których potrzebujesz, aby uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarkach Google, zajmuje trochę czasu. Ważne jest, żeby nie były to linki spamerskie, linki pochodzące ze stron internetowych, które nie pasują do Twojej marki lub branży, będą wyglądać źle, gdy przyjdzie czas na ich ocenę przez Google. Możesz znaleźć się z dużą ilością spamerskich linków zwrotnych i bardzo niewielką liczbą linków z witryn, które mogą faktycznie zwiększyć autorytet Twojej strony internetowej. Unikaj tego błędu, skupiając się na jakości, a nie na ilości, budując swój profil linków.

Za mało słów kluczowych w contencie

Divider

Potrzebujesz więcej słów kluczowych na stronie internetowej! Nie zrozum mnie źle, nie mówię, że wszędzie w treści powinno się umieszczać słowa kluczowe. Powinieneś ich używać, ale tylko wtedy, gdy są istotne i naturalne. Problem polega na tym, że wiele osób próbuje zastosować zasadę 10%, która po prostu mówi, że gęstość słowa kluczowego powinna wynosić od 2-5%. To nie jest nauka ścisła, ale może pomóc Ci dowiedzieć się, czy coś jest nadużywane, czy nie. Jeśli słowo kluczowe ma gęstość mniejszą niż 2%, mogą być niedostatecznie wykorzystywane i może to prowadzić do słabych pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Z drugiej strony, jeśli słowo ma zbyt wysoki współczynnik gęstości (9%), Google uzna, że jest spamerskie i oceni je niżej dla zapytań.

Narzędzia SEO

Ograniczona wiedza techniczna i narzędzia SEO

Divider

Pozycjonowanie strony technicznie to złożona dziedzina i nie chodzi tylko o kod w Twojej witrynie. Jeśli nie masz wiedzy technicznej na temat SEO, rozważ zatrudnienie agencji z doświadczeniem w tej dziedzinie. Możesz również użyć narzędzi, które pomogą Ci w kwestiach technicznych SEO.

Brak kontroli nad SEO

Divider

Utrzymuj SEO w ryzach, aby utrzymać wysoką pozycję w rankingu. Nie popełniaj żadnego z wyżej wymienionych błędów, o których pisaliśmy w tym artykule Pomoże ci to zbudować silniejsze fundamenty działań SEO. Unikając tych typowych pułapek, będziesz w stanie przenieść swój biznes na wyższy poziom!

Divider

Mam nadzieję, że ten post dał ci trochę wglądu w świat SEO i uświadomił ci niektóre z jego pułapek. Jeśli szukasz pomocy w zakresie strategii SEO, skontaktuj się z nami, z przyjemnością udzielimy Ci porad, jak możemy poprawić rankingi Twojej witryny!

Olga Matuszak

W świece SEO i pozycjonowania od 2017r. Można powiedzieć, że content marketing mam we krwi. Gdy nie pozycjonuję w Lokomotywie zaczytuję się w komiksach i oglądam za dużo seriali animowanych :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zostaw wiadomość



    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl