Data publikacji: 29 sierpnia 2017
Internet to nieustanie zmieniający się innowacyjny świat. Ewoluujące medium, które z różną prędkością dociera do pozornych granic stale poszerzającej się globalnej wioski. Jednego roku skupiamy się na efekcie wow, w kolejnym dominuje prostota przekazu.
Wracamy do czasów oralności, gdzie priorytetem jest obraz, a pismo to tylko dodatek. Ikony, grafika, krótkie slogany to najczęściej używane trendy, które dominują w projektach stron internetowych. Dlaczego? Potencjalni klienci potrzebują kilka sekund, by zaprzyjaźnić się z naszą stroną internetową lub ją odrzucić. Ci lojalni z pewnością zostaną, nawet jeśli strona nie wygląda najlepiej. Pozostali będą szukać dalej. Nikt nie lubi strony przesyconej treścią i formą, z dominującą kolorystyką, która aż razi w oczy.
Strona internetowa to ważna wizytówka firmy. Przykuwa uwagę potencjalnych klientów i zatrzymuje tych, którzy korzystają już z naszych usług. Kiedyś zwykłe, papierowe wizytówki miały zachęcić do zapoznania się z ofertą firmy, dziś to internet jest kluczem do pozyskania nowych kontrahentów. Zbyt częste zmiany mogą wprawić w zakłopotanie, szczególnie jeśli są to zmiany diametralne. Jednakże każdy przedsiębiorca ceniący swoich klientów obecnych i przyszłych powinien rozważyć zmianę strony, by była dopasowana do aktualnych trendów, potrzeb użytkownika oraz zgodna z przykazaniami Google.
Strony sprzed kilku, a nawet kilkunastu lat projektowane według starych trendów mają dużo treści, która sprawia, że następuje przeładowanie informacji. Witryna powinna zawierać najważniejsze wiadomości, które naprowadzają klienta do punktów kluczowych firmy. W zależności od rodzaju świadczonych usług nacisk powinien być kładziony na aspekty, które wyróżniana nas na tle konkurencji. Wyjątkowe zdjęcia, różnorodność usług, opis niszowych zabiegów kosmetycznych, korzystanie z innowacyjnej technologii i maszyn, które czynią z nas poważnych konkurentów. Strona internetowa to baza istotnych faktów, które mają zapaść w pamięć klienta. Obszernym referatom mówimy stanowcze nie!
Treść to nie wszystko. Interaktywne strony, Responsvie Web Design, flat design to tylko niewiele z możliwości, które stale są poszerzane i mają różne oblicza. Profesjonalna i nowoczesna strona internetowa to główny nacisk na wyrazistą typografię, animację i unikalność. Kreatywność to główny wyznacznik designu. Pozornie niektóre z branż mogą ją ograniczać, ale możemy również uznać trudną tematykę jak wyższy level do osiągnięcia niesamowitego efektu.
Duże zdjęcia, które przykuwają uwagę użytkownika, strona dopasowana treścią i charakterem do docelowego targetu to jedne z podstawowych zalet nowoczesnych stron www. Taki efekt sprawi, że klient poczuje się ważny. Witryna powinna być dopasowana do każdego urządzenia z dostępem do internetu, to absolutny must have. W końcu nie każdy korzysta z jednej marki komputera, telefonu i tej samej wyszukiwarki. Kolejną kwestią są mini-interakcje. Coraz więcej firm korzysta z dodatkowych bodźców, które umożliwiają kontakt na wielu płaszczyznach. Profil na Facebook, Instagram, Google, Linkedin, Twitter to możliwości, które daje nam internet, by poznać naszych klientów i zaprezentować się z zupełnie innej strony. Wykorzystajmy ikony z odnośnikami do poszczególnych portali i budujmy społeczność, która chce brać udział w codziennym życiu firmy.
W porównaniu z innymi mediami to internet pozostaje pionierem wszystkich informacji. Trendy zmieniają się z roku na rok, ale jedno jest pewne. W myśl powiedzenia „jak Cię widzą, tak Cię piszą” strona internetowa to wizytówka firmy, dlatego nie powinna pozostawać w tyle i odrzucać klientów, zanim poznają szczegóły naszej oferty.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.