Data publikacji: 13 lutego 2018
Kilka słów wstępu o samym sklepie internetowym. Jeśli jest pierwsza myśl, jeśli chodzi o sprzedaż produktów w internecie na własne konto to sklep internetowy. Mam wrażenie, że aktualnie przeżywamy „boom” na tego rodzaju sprzedaż. Poza chęciami trzeba mieć odpowiednią zasobność portfela, aby taki sklep zbudować. Szczególne znaczenie ma ilość planowanych produktów, a co za tym idzie i czas potrzebny na jego stworzenie. Bo zupełnie inna cena będzie sklepu z 1500 produktów w porównaniu do 25 000. Jednak gdy przebrniemy przez ten czysto techniczny etap, czeka nas to, co jest najtrudniejsze. Wzbudzenie zainteresowania u klientów i skłonienia do zakupu właśnie w naszym sklepie.
Przeczytaj również 2 część poradnika pt. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym część 2.
Wyróżniam 8 sposobów. Niektóre będą Ci znane, a inne nie. Jednak sprawdź, czy nawet te znane są właściwie wykorzystywane, bo jeśli to czytasz, to znaczy, że jest nad czym popracować.
Mówiąc o większej sprzedaży można, a nawet trzeba poruszyć aż trzy obszary, czyli:
1. Poprawienie konwersji,
2. Zwiększenie ruchu na sklep,
3. Budowa listy mailingowej.
Każdy z powyższych punktów będzie omówiony w osobnym artykule. Zapraszam do lektury i wyciągania wniosków.
1. Zwróć uwagę na dostępność.
Zbyt duży wybór paraliżuje i odsuwa od zakupu. Nadmiar informacji powoduje paraliż decyzyjny. Dobrym rozwiązaniem są odpowiedzi, które produkty są kupowane najczęściej lub nawet ograniczenie do nich swojej oferty. Można także zestawiać swoje produkty z innymi, aby nasze zyskiwały na wartości. Tym sposobem zminimalizujesz zakłopotanie u klientów.
2. Klienci kupują oczami.
W tym zakresie jest duże pole do popisu. W końcu nasze produkty nie będą się np. kurzyć. Zawsze będą świetnie wyglądać tak, jak tego chcemy. Zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową jest zdecydowanie dobrym ruchem. Można też pójść krok dalej i wykorzystywać materiały wideo, które są z kolei jeszcze bardziej atrakcyjne. Zgrabna prezentacja najlepiej przemówi do podświadomości klientów. Oprócz tego filmy wpływają na większą liczbę naszych zmysłów. Wolimy przecież bardziej oglądać niż czytać. Co najważniejsze zatrzymują dłużej na stronie.
3. Nie zapominaj o do-sprzedaży.
Ustawienie wspomnianych już podpowiedzi jest świetnym rozwiązaniem. Podsuwamy produkty, które są często kupowane, podobne lub takie, które powinny uzupełnić nasz zakup. Oferty pakietowe aż proszą się wtedy o wykorzystanie.
4. Daj możliwość opinii oraz poznania produktów.
Opinia jedna z bardziej wiarygodnych informacji o produktach. Można szczerze wyrazić swoje zdanie na temat zakupionego produktu. Takie informacje bardzo ułatwiają podejmowanie decyzji. Ważne jest również dokonywanie płatności przy odbiorze produktu, a możliwość bezproblemowego zwrotu towaru jest w pierwszej trójce istotnych informacji dla konsumentów.
5. Zachęcaj do kończenia zakupów
Żadnych niespodziewanych kosztów dostawy lub nieakceptowalnych sposobów płatności, ponieważ jest to najczęstsza przyczyna porzucania pełnych koszyków. Niższy koszt lub darmowa dostawa to zdecydowanie dobry krok skłaniający do zakupu.
6. Właściwe działanie sklepu.
Dwie podstawowe rzeczy obok już wyżej wymienionych to:
7. Opisy produktów.
Niechlujne opisy to często zaniedbywany aspekt przez osoby prowadzące sklep internetowy. Warto zadbać o sposoby zastosowania produktów. Trzeba pokusić się o unikalne i wartościowy opisy produktów. Robimy to raz i zaangażowanie się zwróci, ponieważ niewielu je stosuje.
Należy nadmienić, że to właśnie opis produktu nakłania do sprzedaży. To również główne źródło informacji o produkcie oraz jego cechach.
a) tworzenie opisów produktów – duży sklep
Niekiedy produktów w sklepie jest bardzo dużo bądź ich rotacja jest tak duża, że stworzenie unikalnych opisów do każdego może okazać się zbyt kosztowne i czasochłonne. W takich przypadkach postaw na którąś z tych rad:
b) tworzenie opisów produktów – mały sklep
Jeśli ilość produktów w sklepie jest dostatecznie mała, warto jest stworzyć unikalne opisy, składające się nie tylko z kilku lakonicznych zdań. Z pomocą przychodzi content marketing. Możesz samodzielnie stworzyć wartościowe opisy lub zlecić je profesjonalnej agencji interaktywnej. Stosując content marketing, możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Dlaczego? Ponieważ, unikalne opisy mogą nakłaniać do zakupu towaru, przedstawiać korzyści czy powody, dla których warto kupić dany produkt. Stawiając na content marketing, stawiasz również na pozycjonowanie – co skutecznie zwiększa ruch klientów na stronie. Większy ruch to jeden z najlepszych przepisów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
8. Bonusy, promocje.
Ostatnim sposobem z tego artykułu na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest stosowanie wszelkiego rodzaju bonusów lub gratisów. Czyli tradycyjne triki sprzedażowe. Słowa takie jak promocja, gratis czy rabat działają na potencjalnego klienta jak magnes. Klienci po prostu kochają promocje i wszelkiego rodzaju gratisy. W przypadku sklepów internetowych najczęstszym bonusem jest darmowa dostawa. Jednak może to być również jakiś rabat na kolejny produkt czy też mały gadżet firmowy. Po prostu.
Z pewnością nie ą to wszystkie możliwe sposoby, ale z pewnością jest to świetny punkt wyjścia. Nie bój się próbować testować własnych rozwiązań i pomysłów. Często właśnie niuanse zaprowadzają nas na szczyt.
Zapraszam do części poświęconej zwiększaniu ruchu na sklep internetowy, a tymczasem życzę Ci w żargonie wędkarskim połamania koszyków!
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.