Najlepsze narzędzia do monitorowania mediów
Większa swoboda to więcej treści. Dawniej wzór informacji na temat marki miał określony rytm. Prasa i magazyny branżowe ukazywały się...
4 minuty czytania
Pozycjonowanie składa się z dwóch członów: działań on-site, zwanych optymalizacją oraz off-site, czyli link building. O podstawach optymalizacji witryny internetowej dowiesz się więcej w poprzednim wpisie na naszym blogu. W dzisiejszym artykule zajmiemy się za to działaniami poza stroną.
Link building to proces polegający przede wszystkim na budowaniu listy wartościowych odnośników (linków) do własnej strony: publikowaniu artykułów, promowaniu firmy na forach, blogach i ogłoszeniach internetowych, współpracy z blogerami czy też tworzeniu profili firmy w social media. Kiedyś liczyła się ilość linków – im więcej, tym lepiej. Dzisiaj kluczowa jest jakość: dobór dobrych miejsc, odpowiednia dywersyfikacja, unikalna treść. Istnieją różne typy linków: od adresu internetowego, przez brandowe (nazwa firmy) po określone słowa kluczowe. Ważna jest dobrze dobrana strategia, określająca podział i liczbę zdobywanych linków danego rodzaju.
Istnieje wiele sposobów zdobywania linków. Poniżej przedstawiamy 5 nadal skutecznych rozwiązań: