Data publikacji: 21 grudnia 2017
Jeśli zastanawiasz się jak tworzyć teksty pod pozycjonowanie, poniższy artykuł jest właśnie dla Ciebie. Warto wiedzieć, że algorytmy Google działają w oparciu o psychologię odbioru. Dlatego musisz sprawić, by tekst był przyjemny w odbiorze, a poszybuje w górę w wynikach wyszukiwania. Jak zatem stworzyć angażujące treści?
Czyta, to za dużo powiedziane. Użytkownicy skanują oczami tekst, a sam proces można bardziej porównać do oglądania niż czytania. Aby wyrobić sobie zdanie na temat internetowej publikacji, użytkownik potrzebuje nie więcej niż 50 milisekund!
Dlatego tak ważne w pracy webritera jest optymalizacja i dbanie o jakość tekstu. Co więcej, dobrze przygotowany artykuł znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Jednym z zadań jest odpowiednie wysycenie tekstu słowami kluczowymi. Nie musimy się tutaj zdawać na intuicję. Wystarczy skorzystać z narzędzi typu Keyword.io, lub Ubersuggest, które podpowiedzą nam jakich fraz użyć pisząc na dany temat.
Tylko 2 osoby na 10 czytają całe teksty. Reszta użytkowników poprzestaje na zapoznaniu się z treścią nagłówka.
Jedną z częstszych praktyk, jest stosowanie niedopowiedzeń np. ‘Króliczki Playboya przerywają milczenie po śmierci Hefnera – opadnie wam szczęka.’ Taka zapowiedź intryguje i zachęca do lektury.
Ważne – pamiętaj by link, lud zdjęcie kierujące do artykułu nie spoilerowało zawartości artykułu.
Oczywiście słowa kluczowe. Warto wiedzieć, że od maja 2016 roku, Google zmieniło dopuszczalną długość tytułów, jest to obecnie 600 px (55-70 znaków). Dłuższe tytuły będą ucięte z użyciem wielokropka.
Najbardziej angażujące teksty bazują na podstawowej ciekawości siebie każdego czytelnika. Horoskopy, porady psychologiczne, pozwalają na zrozumienie naszych motywacji i metod działania. Historie porażek, sukcesów, ale również teksty które potwierdzają punkt widzenia odbiorcy, znajdą swoich fanów.
Lubimy również czytać o tym co jest nam znane, stąd odwołanie do popularnych motywów, czy memów może wpłynąć na większe zainteresowanie Twoim artykułem.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.