fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twój Biznes!

Opublikował użytkownik: Bartosz

Jeśli zastanawiasz się jak tworzyć teksty pod pozycjonowanie, poniższy artykuł jest właśnie dla Ciebie. Warto wiedzieć, że algorytmy Google działają w oparciu o psychologię odbioru. Dlatego musisz sprawić, by tekst był przyjemny w odbiorze, a poszybuje w górę w wynikach wyszukiwania. Jak zatem stworzyć angażujące treści?

Tworząc artykuł warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

1. Jak użytkownik czyta w internecie?

Czyta, to za dużo powiedziane. Użytkownicy skanują oczami tekst, a sam proces można bardziej porównać do oglądania niż czytania. Aby wyrobić sobie zdanie na temat internetowej publikacji, użytkownik potrzebuje nie więcej niż 50 milisekund!
Dlatego tak ważne w pracy webritera jest optymalizacja i dbanie o jakość tekstu. Co więcej, dobrze przygotowany artykuł znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

2. Jak dobierać słowa kluczowe?

Jednym z zadań jest odpowiednie wysycenie tekstu słowami kluczowymi. Nie musimy się tutaj zdawać na intuicję. Wystarczy skorzystać z narzędzi typu Keyword.io, lub Ubersuggest, które podpowiedzą nam jakich fraz użyć pisząc na dany temat.

3. Jak ułatwić czytelnikowi odbiór tekstu?

  • Długość tekstu– pamiętaj, że internauta preferuje treści mieszczące się na jednym ekranie.
  • Górna część – ważna część. Czytając wykonujemy ruchy, tak jakbyśmy rysowali literę F.
  • Szerokość tekstu – im szerzej tym gorzej (ponieważ męczymy szybciej oczy)
  • Czcionka – bez ozdób (tzw. szeryfów), 12-14 punktów
  • Kolor – ciemna czcionka, jasne tło (nigdy odwrotnie!)
  • Akapity – jeden akapit do jednej myśli
  • Śródtytuły – używaj ich by rozczłonkować tekst i ułatwić przeczesywanie artykułu
  • Wyliczenia – ułatwiają zapamiętywanie

4. Jaki nagłówek?

Tylko 2 osoby na 10 czytają całe teksty. Reszta użytkowników poprzestaje na zapoznaniu się z treścią nagłówka.
Jedną z częstszych praktyk, jest stosowanie niedopowiedzeń np. ‘Króliczki Playboya przerywają milczenie po śmierci Hefnera – opadnie wam szczęka.’ Taka zapowiedź intryguje i zachęca do lektury.
Ważne – pamiętaj by link, lud zdjęcie kierujące do artykułu nie spoilerowało zawartości artykułu.

5. Co w tytule?

Oczywiście słowa kluczowe. Warto wiedzieć, że od maja 2016 roku, Google zmieniło dopuszczalną długość tytułów, jest to obecnie 600 px (55-70 znaków). Dłuższe tytuły będą ucięte z użyciem wielokropka.

6. O czym pisać?

Najbardziej angażujące teksty bazują na podstawowej ciekawości siebie każdego czytelnika. Horoskopy, porady psychologiczne, pozwalają na zrozumienie naszych motywacji i metod działania. Historie porażek, sukcesów, ale również teksty które potwierdzają punkt widzenia odbiorcy, znajdą swoich fanów.
Lubimy również czytać o tym co jest nam znane, stąd odwołanie do popularnych motywów, czy memów może wpłynąć na większe zainteresowanie Twoim artykułem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zostaw wiadomość



    Tel: +48 736 769 550
    biuro@studiolokomotywa.pl