Najlepsze źródła ruchu organicznego, z których powinieneś skorzystać
Wprowadzenie do ruchu organicznego Zanim przejdziemy do omawiania najlepszych źródeł ruchu organicznego, warto najpierw przyjrzeć się temu, czym w ogóle...
5 minut czytania
Prowadzisz stronę lub sklep internetowy? Zapewne słyszałeś o pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google. Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w tego typu działania? Odpowiedzmy – oczywiście! Pozycjonowanie bywa często dźwignią marketingową, która umożliwia niebywały rozwój. Większa sprzedaż, rozpoznawalność brandu czy większe możliwości dotarcia do szerszego grona klientów - to tylko kilka zalet, dla których warto pozycjonować witrynę internetową. Poznaj 7 najbardziej wartościowych!
Na początku naszego wywodu należy rozróżnić pojęcia: SEO oraz pozycjonowanie, które bywają mylnie stosowane zamiennie. SEO to wyłącznie działania na stronie internetowej, polegające na optymalizacji witryny pod potrzeby użytkownika oraz roboty wyszukiwarek.
Czynności te dotyczą regularnego usprawniania kodu strony oraz dopasowywania warstwy tekstowej do najważniejszych zapytań dla biznesu.
Pozycjonowanie natomiast to wszelkie działania, które są czynione na rzecz strony internatowej, by windować ją jak najwyżej w Google na jak największą ilość fraz kluczowych.
W ramach tego procesu wykonuje się także prace związane z link buildingiem (zdobywaniem odnośników z innych domen), content marketingiem zewnętrznym (dystrybucją artykułów sponsorowanych) oraz analityką internetową (analizą dotychczasowych działań w celu usprawnień na przyszłość).
Pozycjonowanie jest naturalnym zjawiskiem dla prowadzenia własnego biznesu. Tylko firmy, które działają na poleceniach i mają grafiki zajęte na rok lub dwa do przodu, mogą pozwolić sobie na ignorowanie tego typu działań. Należy jednak zadać sobie pytanie, co się stanie, gdy zmieni się koniunktura?
Dlatego też na czynności związane z pozycjonowaniem warto stawiać zawsze, nawet w czasach hossy. Pozycjonowanie to praca na rzecz własnego biznesu. W XXI wieku prowadzenie firmy nie może obyć się bez strony internetowej.
A witryna www jest jak dziecko. Należy ją regularnie karmić, by zdrowo rosła. W ramach pozycjonowania dostarczamy siłę stronie poprzez linki oraz nowe, rozbudowane treści. Aktualizowanie strony internetowej oraz troska o jej bezpieczeństwo to ustrzeżenie jej zadbanie przed chorobami, jakie mogą dostać się do organizmu strony, jak zawirusowanie, czy nawet utrata strony poprzez atak hakerski.
Pozwoliliśmy sobie na ten zabieg antropomorficzny, aby uwypuklić fundamentalność roli strony internetowej oraz promocji Twojego biznesu.
Poprzez czynności związane z pozycjonowaniem, wraz z kolejnymi miesiącami działań, stopniowo zwiększa się ruch do strony.
Zwielokrotniona ilość wejść na Twoją stronę internetową spowodowana jest pracami link buildingowymi oraz content marketingowymi.
Dlatego też ruch do strony pochodzi z kilku źródeł. Wejścia nie pochodzą wyłącznie z wyszukiwarki.
Klienci przychodzą do Ciebie także z branżowych portali, forów czy też z blogów. Im więcej wysokiej jakości linków z zewnątrz oraz treści wewnętrznych i zewnętrznych, tym większy ruch do Twojej witryny.
Zwiększając ruch do strony, logicznie nasila się ilość użytkowników na stronie.
To powoduje, że wzmacnia się szansa na sprzedaż usług bądź produktów.
Wysokie pozycje w Google na jak największą ilość fraz kluczowych znacząco podnosi prawdopodobieństwo na zdobycie klienta, któremu rzadko chce się szukać głębiej w Google (nie dotyczy to produktów oraz usług niezwykle drogich, gdzie analiza zwykle jest bardziej pogłębiona).
Wysokie pozycje to także sposobność ustalania cen.
Będąc w topach, możesz sprzedawać więcej i drożej niż konkurencja (to już kwestia skuteczności działu obsługi klienta). Takie prawo najlepszych 🙂
Działania związane z pozycjonowaniem ulegają płatnym reklamom w Google Ads na jednym polu. Nie dają efektu od razu. Pozycjonowanie to długofalowa inwestycja, jak zakup złota bądź akcji start-upu. Musisz poczekać. Ale warto.
Pozycjonowanie daje efekt w ciągu mniej więcej 3 do 12 miesięcy. Głównym atutem tej inwestycji jest to, że plony można zbierać znacznie dłużej, nawet gdy zaprzestaniesz na jakiś czas działań. W przypadku Google Ads jesteś na wysokich pozycjach… dopóki płacisz.
Jak wspomnieliśmy, aby być wysoko w ramach płatnych wyników wyszukiwania, musisz wciąż łożyć środki. Podamy przykład. Po roku pozycjonowania strony wciąż świetnie rozwijasz się z budżetem 1000 zł miesięcznie.
Powtarzalność tych samych działań oraz wzrost zaufania Google względem witryny powodują, ze ruch oraz sprzedaż regularnie i zdecydowanie rosną. W przypadku inwestycji w Google Ads w kwocie 1000 złotych ruch ten będzie podobny, jak rok wcześniej.
Podsumowując skuteczne działania pozycjonerskie dają znacznie większe szanse wygenerowania potężniejszego ruchu w tej samej kwocie. Pozwalają nawet zaoszczędzić np. nie inwestując jeden – dwa miesiące (biznes sezonowy) bez dużego ryzyka spadku pozycji kluczowych.
W przypadku Google Ads, wyłączenie kampanii na 2 miesiące, oznacza 0 ruchu z tego kanał
Inwestowanie w pozycjonowanie rozwija markę pod kątem jej rozpoznawalności oraz public relations.
Im częściej Twoja strona internatowa pojawia się na branżowe słowa kluczowe, tym częściej użytkownicy Cię zapamiętują.
I nawet gdy na ten moment nie skorzystają z Twojej oferty, to mogą polecić Twoją firmę innym.
Dlaczego?
Potencjalni klienci chętnie skorzystają z Twojej propozycji, jeśli konkurent nie ma terminów i jest obłożony pracą.
Jak widzisz, pozycjonowanie wpływa także na polecenia, a więc masz szansę na dwie pieczenie na jednym ogniu!
Poprzez częste wyświetlanie się w Google na słowa kluczowe, związane z Twoim biznesem, rzecz jasna zauważa Cię też konkurencja.
A w wielu branżach nawiązują się relacje partnerskie. Na przykład w naszej branży – marketingu internetowego znanym zjawiskiem są kooperacje między agencjami interaktywnymi.
Polecają one partnerów, gdy brakuje im czasu na nowe projekty. Za polecenie dostają odpowiedni procent jednorazowy bądź ryczałt.
Tak też może być w przypadku Twojego biznesu. Warto też wspomnieć, że gdy jesteś wysoko w Google, z reguły otrzymywać będziesz korzystniejsze oferty od firm, z usług których Ty chciałbyś skorzystać w ramach B2B.
Ostatnia zaleta, którą dziś omówimy, związana jest bardziej z psychologicznym podejściem.
Poprzez tworzenie wartościowych artykułów poradnikowych, rozwiązujesz problemy innych.
Po prostu pomagasz.
W psychologii występuje zjawisko ,,zasady wzajemności”.
Jeśli komuś pomożesz w wyborze odpowiedniego produktu bądź dasz wskazówkę, jak ułatwić czynność, która jest dla odbiorców skomplikowana, na pewno dobrze Ciebie zapamiętają.
Daje to dużą szansę, że przy pierwszej lepszej okazji, poleci Twoją firmę jako rzetelnego fachowca.
Wyżej wymienione zalety pozycjonowania nie są jedynymi, które można by było przeanalizować. Z pewnością są jednakże one kluczowe dla funkcjonowania Twojego biznesu.
Przede wszystkim potwierdzają, że pozycjonowanie to działania nakierowane na długofalowy efekt. Nie tylko przyciągają odbiorców stricte z Google, ale przyczyniają się do sprowadzenia klienta tzw. ,,pocztą pantoflową”.
Pozycjonowanie to naturalny proces dbania o własny biznes w sieci, bez którego w XXI wieku bardzo trudno jest osiągnąć pozycję lidera w swojej branży.
Potrzebujesz skutecznych działań marketingowych?