Korzyści z zatrudnienia agencji SEO
Jedenaście najważniejszych korzyści z zatrudniania agencji SEO W tym artykule omówimy 11 najważniejszych powodów, dla których warto skorzystać z profesjonalnej...
5 minut czytania

Od dwóch miesięcy obserwujemy znaczne przetasowania pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. Oficjalne stanowisko pracowników amerykańskiej firmy poznaliśmy dopiero 23 września 2016 roku. Za znaczne skoki pozycji odpowiedzialna jest najnowsza aktualizacja algorytmu. - Pingwin 4.0, która będzie na bieżąco, w czasie rzeczywistym, ustalać będzie pozycje danych fraz kluczowych. Pingwin 4.0 na bieżąco analizuje linki idące do strony internetowej, a jego wyniki są jedną ze składowych rankingu.
Pingwin jest już z nami od 4 lat. Został wprowadzony po raz pierwszy w kwietniu 2012 roku. Na początku funkcjonowania pokąsał swoim dziobkiem strony internetowe, do których prowadziły miernej jakości odnośniki. Od tego momentu linki zewnętrzne, powstające w sposób zautomatyzowany, są przez Google niżej oceniane – wpływa to negatywnie na pozycje w wynikach wyszukiwarki. Najgorszy w tym wszystkim jest fakt, iż właściciel strony nie zostaje poinformowany przez pracowników Google o karze. Możliwość poprawienia widoczności następowała dopiero przy kolejnych aktualizacjach algorytmu, gdy profil linkowy i ich jakość została ulepszona. Co nam przynosi?
Nowa aktualizacja Pingwina działa real time i po dogłebnym przeanalizowaniu linków, decydować będzie o przyszłości witryny. Update dotknął wszystkie wyszukiwarki w każdym kraju. Do rzeczy:
Firma Google jest niezwykle dumna z Pingwina 4.0. Ba, uznaje go nawet za najlepszą aktualizację algorytmu w ich wykonaniu. Z głośnej konwersacji na Facebook pomiędzy Barrym Schwartzem a Garym Illyesem wynika, że Google będzie klasyfikować linki na te wartościowe i spamowe, i (UWAGA!) będzie pomijać złe bez przydzielania kar dla witryny. Innymi słowy: Pingwin 4.0 sklasyfikuje linki według uznania. Nie jest to oficjalne stanowisko Google, aczkolwiek warto mieć to na uwadze. Czy Google wprowadziło nowy indeks ocen stron? Tego jeszcze nie wiemy.
Najnowsze zmiany zaatakowały jak grom z jasnego nieba. Na te chwilę ciężko wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Wiemy jednak na pewno, że witryny o nienaturalnym profilu linków prawie natychmiast zostaną ukarane niższymi pozycjami. Ale medal ma zawsze 2 strony i pozytywna część tego zjawiska również występuje, mianowicie łatwiej będzie można poprawić widoczność strony poprzez analizę linków przychodzących i poprawę ich jakości. Nadal należy oczywiście zdobywać wartościowe odnośniki z tematycznych miejsc i dbać o użyteczny dla odbiorców content. Wygląda na to, że nowe zmiany, czyli nowe wymuszenia, spowodują, iż SEO stanie się coraz trudniejsze, a co za tym idzie – droższe. Aktualizacje algorytmu są zjawiskiem częstym i normalnym. Należy być na nie przygotowanym!