fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

Dlaczego cennik na Twojej stronie jest koniecznością?

Opublikował użytkownik: LukaszK

Dlaczego cennik na Twojej stronie jest koniecznością

Cennik na stronie internetowej to temat, który często wzbudza emocje i wątpliwości. Wyobraź sobie jednak sklep spożywczy bez cen – mogłoby to wywołać pewne wahanie przed włożeniem czegokolwiek do koszyka, prawda? Cennik na stronie internetowej to nie tylko liczby – to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy pragną przejrzystości i chcą podejmować w pełni świadome decyzje zakupowe. Dowiedz się, dlaczego go potrzebujesz!

Klient zawsze pyta o cenę?

Divider

Wyobraź sobie, że szukasz nowego dentysty. Wchodzisz na kilka stron internetowych, „przelatujesz” wzrokiem informacje o usługach, a potem… szukasz cennika. To typowa kolej rzeczy. Badania pokazują, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności sprawdzają ceny usług lokalnych firm. Oczekują w tym zakresie przejrzystości i rzetelnych informacji. Cennik, nawet jeśli nie obejmuje wszystkich szczegółów, pozwala na szybkie zapoznanie się z ofertą i podejmowanie decyzji. Szczególnie, że rozpiętość cen w niektórych gałęziach sektora usługowego bywa ogromna!

Boisz się, że wyraźny cennik odstraszy klientów? Należy go raczej uznać za skuteczne narzędzie do „odsiewania” osób, które i tak nie skorzystają z Twojej usługi. Bez cennika na stronie będziesz tylko tracić czas na odpowiadanie na wiadomości czy telefony z pytaniami o ceny. Co istotne, większość pytających pewnie i tak nie skorzysta z Twojej oferty. Umieszczając cennik na stronie, oszczędzasz czas i zasoby, a często także swoje nerwy.

Klient zawsze pyta o cenę?

Przejrzystość buduje zaufanie

Przejrzystość buduje zaufanie

Divider

Brak cennika na stronie może budzić wątpliwości. Klienci mogą zastanawiać się, dlaczego firma nie chce ujawnić cen. Wielu z nich założy, że są wysokie i boisz się odstraszać potencjalnych klientów. W związku z tym nawet nie pomyślą o skorzystaniu z Twoich usług.

Niepewność budzi stres – klient woli być przygotowany. Nawet jeśli nie dostarczysz mu dokładnych kosztów skorzystania z usługi, lubi znać przynajmniej „widełki” lub przykłady, które pozwolą mu się odnaleźć. Pamiętaj, że wiele osób nie ma zielonego pojęcia, ile mogą kosztować usługi w danej branży – szczególnie że realia się zmieniają, a z niektórych usług korzysta się jedynie raz na jakiś czas.

Wzmacnianie konkurencyjności

Divider

W branży usługowej klienci najczęściej porównują oferty różnych firm na podstawie opinii oraz cen. Jeśli Twoja strona zawiera przejrzysty cennik, masz większe szanse na przyciągnięcie ich uwagi. Twoje ceny są wyższe niż te konkurencji? Nie zapomnij podkreślić z czego to wynika. Klient coraz częściej zwraca uwagę nie tylko na same liczby, ale także na wartość, jaką oferujesz. Może być skłonny zapłacić nieco więcej, jeśli będzie mieć pewność, że jakość usług jest wyższa.

Wzmacnianie konkurencyjności

Jak skonstruować cennik na stronie firmy

Jak skonstruować cennik na stronie firmy?

Divider

Cennik to wartościowe narzędzie, które może Ci pomóc zdobywać klientów. Nawet jeśli nie masz „sztywnego” cennika, nie należy pomijać tej informacji na stronie. Kompletny brak danych o cenach wygląda nie profesjonalnie i nie wzbudza zaufania. Możesz stworzyć podstronę „Cennik” i zawrzeć na niej informacje o indywidualnym wycenianiu Twoich usług. Dodaj do tego formularz lub dane kontaktowe i zachęć do zgłaszania się po niezobowiązującą wycenę, a zdecydowanie łatwiej zdobędziesz klienta. Jeśli to możliwe, niezwykle przydatne będzie też podanie orientacyjnych stawek lub „widełek”.

Elementy bardziej tradycyjnego cennika

Divider

Przy konstrukcji bardziej tradycyjnego cennika zwracaj natomiast uwagę na elementy takie jak:

  • wyraźne kategorie – podziel usługi na grupy, aby klient mógł łatwiej znaleźć to, czego szuka;
  • dodatkowe informacje – opisz, co dokładnie wchodzi w skład danej usługi; im więcej detali, tym lepiej;
  • prostota – cennik powinien być przejrzysty i zrozumiały; unikaj skomplikowanych sformułowań i technicznego żargonu.
  • aktualność – regularnie aktualizuj cennik, aby uniknąć nieporozumień i rozczarowań.

Pamiętaj, że możesz opisać, co wchodzi w skład usługi i jakie są korzyści, a także uwzględnić ewentualne promocje. Dzięki temu klienci nie tylko dowiedzą się, ile muszą zapłacić, ale także, co dostaną w zamian. To natomiast może ich skutecznie zachęcić do skorzystania z Twojej oferty.

Elementy tradycyjnego cennika

Cennik na stronie: zdobywaj klientów transparentnością

Divider

Cennik na stronie to konieczność, która przynosi wiele korzyści. To nie tylko narzędzie informacyjne, ale także sposób na budowanie zaufania czy wzmacnianie konkurencyjności Twojej firmy. Nawet jeśli Twoja oferta jest elastyczna i wyceny są dokonywane indywidualnie, warto założyć osobną podstronę z cennikiem. Przejrzystość i dostępność informacji to bowiem cechy, które zdecydowanie ułatwiają zdobywanie klienta.

” />

Zwiększ widoczność swojej firmy w sieci!

Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.