Autor: Olga Matuszak

Olga Matuszak

Dlaczego prawnik, lekarz i księgowy potrzebują dobrej strony internetowej?

5 minut czytania

Pytanie banalne, ale bardzo wielu przedstawicieli zawodów zaufania publicznego nie dostrzega potencjału w nowoczesnych technologiach. Bagatelizując swój wizerunek pozbawiają się klientów, a przy okazji najważniejszego w biznesie czyli pieniędzy. Zakładając własną działalność (raczej!) nikt nie chce działać charytatywnie. Dlaczego strona WWW to dobry punkt wyjścia? Na to pytanie odpowiem w artykule.

Dobra strona www? Co to znaczy?

Idąc na spotkanie z handlowcem i specjalistą z działu Web Developer możemy natknąć się na wiele przekombinowanych dla zwykłego śmiertelnika słów. Finalnie projekt zamyka się w podstawowych funkcjach skierowanych na:

  • szybkość
  • responsywność
  • intuicyjność
  • przejrzystość

Niestety stwierdzenia „ładna” i „trendy” niewiele wnoszą do opisu projektu. W końcu „moda” dla każdego znaczy coś innego, a ponadto nie w każdej branży oczekiwanie spełni uwielbiany minimalizm oraz slider ze zdjęciami z efektem wow!

Strona powinna być dostosowana do aktualnie obowiązujących wymogów Google. To czy będzie czerwona, niebieska czy bordowa zależy od indywidualnych preferencji. Dla zachowania jakości powinna być szybka i dostosowana do użytkownika.

Strona www? Panie, po co mi to?

To najczęściej słyszane stwierdzenie u klientów, którym proponowana jest strona www. Klienci nie dostrzegają, że to na podstawie witryny konsument jest w stanie zweryfikować usługi i podjąć decyzje o ewentualnej współpracy. Jeśli po wpisaniu w wyszukiwarkę nie pojawia się strona www konkretnej firmy czujemy niepokój. Nie chcemy powierzać naszego zdrowia, życia, bezpieczeństwa i finansów w ręce niesprawdzonej osoby, która nie chce ujawnić się w sieci, w której są przecież wszyscy!

Strona jest od zapoznania potencjalnego klienta z usługami, cennikiem, informacjami kontaktowymi, realizacjami i referencjami. To miejsce, które stwarza więź z klientem zanim jeszcze dojdzie do konfrontacji face-to-face. Dodatkowo to tam lekarz, prawnik, czy księgowy może edukować odbiorców poprzez sumiennie prowadzonego bloga branżowego.

Konkurencyjne statystyki

Nie trzeba być Alfą i Omegą by wiedzieć, że konkurencja na rynku lokalnym i krajowym jest ogromna. Szczególnie w przypadku lekarzy, prawników i księgowych, którzy nie chcą pracować dla kogoś. Jak tylko uzyskują odpowiednie kompetencje i czują się na siłach zakładają własne działalności. Wystarczy przejść kilka poznańskich ulic, by zauważyć, że aż roi się od kancelarii prawnych i prywatnych gabinetów lekarskich.

Statystyki jasno dowodzą, że klient poszukując usługi opiera się na kluczowych czynnikach jakim są:

  • mapka Google dla klientów lokalnych poszukujących usługi „w pobliżu”
  • opinie na temat konkretnej jednostki świadczącej usługi
  • strona www, gdzie można znaleźć niezbędne informacje

Senior też szuka w internecie

Nierzadko spotykamy się z argumentem, że „mój biznes kieruje osób do starszych nie małolatów, a „oni nie działają w sieci”. Czy aby na pewno? Czy seniorka zostawi ważne kwestie zdrowotne lub prawne bez konsultacji z kimś z rodziny? Czy wnuk nie pomoże dziadkowi w znalezieniu najlepszego lekarza? Zresztą warto zastanowić się czy odbiorca jest tylko osoba starsza i co oznacza ten wiek? Na rynek wchodzą Millenialsi, którzy internet mają w małym paluszku.

Strona internetowa a pozycjonowanie

Wcześniej wspomniana „dobrze zrobiona strona internetowa” to fundament do działań w zakresie SEO. Jeśli witryna nie spełni oczekiwań wymogów Google to niestety spadnie w pozycjach, a to odbije się na biznesie. Jesteś gotowy na utratę klientów? Czy chcesz podbijać świat internetowych możliwości? To od Ciebie zależy jak potoczą się Twoje losy. Pamiętaj! Konkurencja nie śpij!

O autorze

Olga Matuszak

Starsza Specjalistka SEO