Jak wykorzystać storytelling w content marketingu?
Storytelling to opowiadanie historii, ale niezwykła narracja o charakterze baśni. To opowieść dotycząca firmy, marki, produktu wzbogacona o charakter narracyjny,...
3 minuty czytania
Pytanie banalne, ale bardzo wielu przedstawicieli zawodów zaufania publicznego nie dostrzega potencjału w nowoczesnych technologiach. Bagatelizując swój wizerunek pozbawiają się klientów, a przy okazji najważniejszego w biznesie czyli pieniędzy. Zakładając własną działalność (raczej!) nikt nie chce działać charytatywnie. Dlaczego strona WWW to dobry punkt wyjścia? Na to pytanie odpowiem w artykule.
Idąc na spotkanie z handlowcem i specjalistą z działu Web Developer możemy natknąć się na wiele przekombinowanych dla zwykłego śmiertelnika słów. Finalnie projekt zamyka się w podstawowych funkcjach skierowanych na:
Niestety stwierdzenia „ładna” i „trendy” niewiele wnoszą do opisu projektu. W końcu „moda” dla każdego znaczy coś innego, a ponadto nie w każdej branży oczekiwanie spełni uwielbiany minimalizm oraz slider ze zdjęciami z efektem wow!
Strona powinna być dostosowana do aktualnie obowiązujących wymogów Google. To czy będzie czerwona, niebieska czy bordowa zależy od indywidualnych preferencji. Dla zachowania jakości powinna być szybka i dostosowana do użytkownika.
To najczęściej słyszane stwierdzenie u klientów, którym proponowana jest strona www. Klienci nie dostrzegają, że to na podstawie witryny konsument jest w stanie zweryfikować usługi i podjąć decyzje o ewentualnej współpracy. Jeśli po wpisaniu w wyszukiwarkę nie pojawia się strona www konkretnej firmy czujemy niepokój. Nie chcemy powierzać naszego zdrowia, życia, bezpieczeństwa i finansów w ręce niesprawdzonej osoby, która nie chce ujawnić się w sieci, w której są przecież wszyscy!
Strona jest od zapoznania potencjalnego klienta z usługami, cennikiem, informacjami kontaktowymi, realizacjami i referencjami. To miejsce, które stwarza więź z klientem zanim jeszcze dojdzie do konfrontacji face-to-face. Dodatkowo to tam lekarz, prawnik, czy księgowy może edukować odbiorców poprzez sumiennie prowadzonego bloga branżowego.
Nie trzeba być Alfą i Omegą by wiedzieć, że konkurencja na rynku lokalnym i krajowym jest ogromna. Szczególnie w przypadku lekarzy, prawników i księgowych, którzy nie chcą pracować dla kogoś. Jak tylko uzyskują odpowiednie kompetencje i czują się na siłach zakładają własne działalności. Wystarczy przejść kilka poznańskich ulic, by zauważyć, że aż roi się od kancelarii prawnych i prywatnych gabinetów lekarskich.
Statystyki jasno dowodzą, że klient poszukując usługi opiera się na kluczowych czynnikach jakim są:
Nierzadko spotykamy się z argumentem, że „mój biznes kieruje osób do starszych nie małolatów, a „oni nie działają w sieci”. Czy aby na pewno? Czy seniorka zostawi ważne kwestie zdrowotne lub prawne bez konsultacji z kimś z rodziny? Czy wnuk nie pomoże dziadkowi w znalezieniu najlepszego lekarza? Zresztą warto zastanowić się czy odbiorca jest tylko osoba starsza i co oznacza ten wiek? Na rynek wchodzą Millenialsi, którzy internet mają w małym paluszku.
Wcześniej wspomniana „dobrze zrobiona strona internetowa” to fundament do działań w zakresie SEO. Jeśli witryna nie spełni oczekiwań wymogów Google to niestety spadnie w pozycjach, a to odbije się na biznesie. Jesteś gotowy na utratę klientów? Czy chcesz podbijać świat internetowych możliwości? To od Ciebie zależy jak potoczą się Twoje losy. Pamiętaj! Konkurencja nie śpij!