Autor: Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski

Jak znaleźć odpowiednią agencję SEO?

4 minuty czytania

Dobra strona internetowa jest ważna nie tylko w kwestiach wizerunkowych, ale również pomocna w efektywnych działaniach reklamowych. Każdy przedsiębiorca powinien zdać sobie sprawę, że witryna nie jest wystarczająca dla pozyskania nowych klientów. Biznes powinien mieć większy zasięg, a internet to klucz do osiągnięcia satysfakcjonujących korzyści. Zatem, jak znaleźć odpowiednią agencję SEO?

Wybór agencji do pozycjonowania

W dobie potężnego rozwoju technologicznego i cyfryzacji rozwój branży marketingowej jest ogromny, a wybór agencji SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem, musi być dopasowana do możliwości naszej marki i zasięgu, który chcemy uzyskać. Ruch z wyszukiwarek to ogromny potencjał dla firmy, dlatego warto wykorzystać go jak najbardziej efektywnie. Pierwszym pytaniem, które warto zadać sobie na początku wyboru właściwej agencji, jest to – czy nasza branża jest niszowa i czy chcemy działać lokalnie, czy na terenie krajowym. Dlaczego to ważne? Ponieważ musimy mieć konkretne oczekiwania. Lokalne wyszukiwania dla małych firm zajmujących się niszową branżą nie będzie wymagało wysokich nakładów, w przeciwieństwie do firm o większej konkurencji z zasięgiem na dużym terytorium. Agencja SEO, zajmująca się marketingiem zintegrowanym, daje większe możliwości, ponieważ zajmuje się zarówno marketingiem treści, jak i marketingiem w mediach społecznościowych.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

Negocjując warunki, warto nawiązać współpracę tylko z agencją, której oferta jest jasna i przejrzysta oraz przedstawia klarowny model rozliczania. Zaufanie to podstawa, dlatego wymijające odpowiedzi nie są dobrym fundamentem. Specjaliści powinni przedstawić jasny plan i przybliżony czas realizacji. Warto wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie to działanie, które z reguły jest długofalowe. By było zrobione dobrze, musi trwać wiele miesięcy. Tylko agencje, które szanują swoich klientów, działają tak, jakby sami chcieliby być obsłużeni. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem są otwarci na dyskusje dotyczące wyboru metod. Nie wszystkie firmy chcą udostępniać dane dotyczące, w jaki sposób pozycjonują stronę. Może to mieć związek z używaniem kontrowersyjnych technik. Tylko rzetelna agencja SEO pozwoli poznać działanie i przyjrzeć się metodom od kuchni.
Czego się wystrzegać, by nie doprowadzić do nagłego spadku pozycji lub do narażenia firmy na filtr? Jest kilka kontrowersyjnych sposobów, które są bardzo często wykorzystywane, ponieważ klienci oczekują szybkości, nie wiedząc, że tracą na jakości. Niestety wartościowy sukces może być osiągany tylko rzetelnie i cyklicznie. Korzystanie z opcji katalogowania w zbyt wielu miejscach, używania farm linków oraz nagminne kupowanie linków może spowodować więcej szkody niż pożytku. Podobnie z treściami, które powinny zachęcić klienta i obrobić się w sieci, a nie być bezsensownym zlepkiem kluczowych fraz.

Podsumowanie

Najlepsze agencje SEO to te, których opinie są nieposzlakowane. Warto przeanalizować każdą opinię, a nie kierować się tylko negatywami. W końcu jedna ocena na minus nie powinna zaważyć na kilku lub kilkunastu pozytywnych opiniach. Na liście powinny znaleźć się tylko firmy, których działanie widać w sieci. Stały kontakt, regularne raporty zgodne z ustaleniami oraz skrupulatny opis procesu działania, to niewątpliwie zalety dobrej agencji SEO.

O autorze

Łukasz Kowalski

Specjalista SEO