Data publikacji: 8 maja 2017
Jeśli prowadzisz biznes, to wiesz, że musisz mieć firmową stronę internetową. Ale w dzisiejszych czasach to nie wystarczy. Konkurencja stawia na reklamę internetową, więc i Ty musisz o nią zadbać, by nie być w tyle. Jednym ze sposobów zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów jest pozycjonowanie strony internetowej. Pierwszym etapem jest optymalizacja witryny. Jak zoptymalizować stronę firmową pod kątem SEO?
Optymalizacja strony internetowej to podstawa. Bez niej wszelkie działania związane z pozycjonowaniem spełzną na niczym. Podzielić ja można na 3 segmenty – 1. Optymalizację treści, 2. Optymalizację kodu oraz 3. Optymalizację wydajności i mobilności.
Pierwszym i kluczowym zabiegiem, który musisz wykonać, jest odpowiedni dobór fraz związanych z Twoją działalnością. Wypisz na kartce frazy, jakie kojarzą Ci się ze swoją branżą, pomyśl, jak sam byś wpisywał, gdybyś szukał podobnych produktów czy też usług. Popytaj również bliskich i znajomych. Następnie skorzystaj z wyszukiwarki. Wpisz frazę i zobacz, co podpowiada Google.
Możesz również skorzystać z narzędzia od Google – https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/.
Ok, masz już listę potrzebnych fraz. Teraz kolejna bardzo ważna sprawa. Tekst na stronę. To jeden z fundamentalnych czynników optymalizacyjnych. Jeżeli Twoja strona to tzw. ,,one-page”, czyli witryna bez podstron, stwórz jeden tekst, wplatając w niego naturalnie wcześniej wybrane frazy. Jeżeli strona ma podstrony, dobierz tematycznie frazy i napisz do każdej po ok. 2000-3000 znaków.
Następnie należy każdą z podstron zoptymalizować w kodzie. Jeśli Twoja strona stoi na WordPressie, możesz to zrobić za pomocą wtyczki Yoast SEO. Jakie są kluczowe zadania? Przede wszystkim uzupełnij tytuł strony – meta title oraz opis strony – meta description. Dodaj w nich frazy kluczowe oraz lokalizacje. Pamiętaj również o ustaleniu nagłówków w treści.
W dzisiejszych czasach, gdy ponad 50% użytkowników wchodzi na strony internetowe z urządzeń przenośnych, dostosowanie Twojej strony internetowej pod smartfony, czyli UX, itp. powinno być priorytetem.
Kolejnym ważnym kryterium jest szybkość strony internetowej i jej waga. Witryna powinna śmigać jak najszybciej i mieć jak najmniej niepotrzebnego kodu.
Wskazówki, co zmienić, otrzymasz dzięki wykorzystaniu poniższych narzędzi:
https://testmysite.thinkwithgoogle.com/
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Damian.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.