Jak ważne jest linkowanie wewnętrzne?
W linkowaniu wewnętrznym ważna jest prosta i intuicyjna nawigacja po stronie oraz struktura katalogowa z zagłębieniem. Proste dojście do nowych...
4 minuty czytania
Każdy, kto ma bloga lub myśli o jego założeniu, z pewnością liczy na duży ruch prowadzący do niego. Dlaczego? Dla rozpoznawalności, ambicji, chęci dzielenia się wiedzą ze światem, bądź, by po prostu zarobić. Motywacji jest wiele. Co należy zrobić, aby zwrócić na siebie uwagę w blogosferze? Jak Twój blog ma zostać widoczną perełką wśród bezkresu oceanu wypełnionego podobnymi rzeczami? Zacznijmy od podstaw.
Aby zdobyć pokaźny ruch na bloga musisz wiedzieć, na jakie tematy pisać. Kluczowy jest w tym aspekcie dobór odpowiednich fraz kluczowych. Najbardziej wyszukiwane przez użytkowników wyrażenia znajdziesz dzięki narzędziu Google Search Console, a aktualnie najbardziej palące tematy w Google Trends. Pozycjonowanie bloga to głównie optymalizacja każdego wpisu, lecz na początku trzeba wykonać pracę ogólną na stronie.
Optymalizacja strony:
Optymalizacja wpisu:
Do SEO na blogu polecamy liczne wtyczki usprawniające pracę, np. Yoast SEO.
Twórz użyteczny content
To nie częstotliwość dodawania wpisów jest drogą do sukcesu, ale ich jakość. Lepiej raz a dobrze, niż kilka razy, a przeciętnie 😉 Nie można też zanudzić użytkownika. Warto, by troszkę wyczekiwał Twojego wpisu. Musisz wspiąć się na wyżyny i pisać znakomite, pomocne i interesujące artykuły dla odbiorców. Użyteczna, zaskakująca, oryginalna, zabawna – taka powinna być treść na Twoim blogu. Pamiętaj o punkcie 1 – SEO. Dodawaj frazy kluczowe do artykułu oraz spróbuj je udostępniać na często odwiedzanych portalach, takich jak: Joemonster i Wykop.
Prowadź profile w Social Media
Choć Social Media nie są znakomitym miejscem do pozyskiwania linków, to z pewnością są GENIALNYM miejscem do pozyskiwania ruchu dla własnego bloga/strony. Po pierwsze załóż Facebooka. To nadal najpopularniejszy portal. Dodatkowo poświęć czas na udostępnianie contentu na Instragramie, Twitterze, Pintereście, Google+ i, jeśli twoim targetem są młodzi – Snapchacie. Publikuj swoje artykuły, tematyczne ciekawostki, zaskakujące newsy, a czasem.. nawet koty – a co! Może potrafisz wpisać kota w kontekst tematyki swojego bloga? Pomyśl!
Działaj w blogosferze
Prowadząc bloga, jesteś członkiem blogosfery. Zapoznaj się z nią. Czytaj artykuły innych ludzi i komentuj. Zostawiaj wartościowe komentarze. Możesz dodawać link pod nazwą bloga lub samą nazwę. Dodając wartościowy kontent pod wpisami innych, budujesz swoją markę, a dodatkowo generujesz ruch do siebie, ponieważ czytelnicy zaintrygowani Twoim komentarzami chętnie zapoznają się z Twoimi treściami w poszukiwaniu wysokiej jakości i użytecznych porad. Oprócz ruchu przy okazji wypozycjonujesz swój serwis 🙂