Data publikacji: 20 grudnia 2022
Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) może być złożonym i zniechęcającym zadaniem, zwłaszcza jeśli próbujesz zrobić to sam. A nawet najbardziej doświadczeni eksperci SEO czasami potrzebują pomocy, w tym miejscu pojawia się profesjonalna agencja SEO. Oto 11 powodów, dla których warto wynająć agencję do optymalizacji strony internetowej.
W tym artykule omówimy 11 najważniejszych powodów, dla których warto skorzystać z profesjonalnej obsługi agencji SEO. Przyjrzymy się korzyścią z pozycjonowanie stron internetowych oraz zobaczymy, co do naszego biznesu może wnieść agencja SEO.
Optymalizacja SEO strony internetowej to skomplikowana i ciągle zmieniająca się dziedzina. To nie jest tak proste, jak po prostu wzięcie do ręki książki, przeczytanie jej, a następnie wdrożenie strategii w firmie. Musisz zatrudnić eksperta, który wie, co robi. Głównym powodem, dla którego powinieneś zatrudnić agencję SEO, jest to, że SEO nie jest rozwiązaniem uniwersalnym. Każda strona internetowa ma inne problemy i wymaga innej optymalizacji w zależności od branży, odbiorców i strategii contentowej. Oznacza to, że zatrudnienie agencji z doświadczeniem w wykonywaniu tej pracy pomoże Ci uzyskać lepsze wyniki niż próba zrobienia tego samemu (lub jeszcze gorzej – nie zatrudniając nikogo).
Pozycjonowanie strony internetowej również wymaga czasu; nie wydarzy się to z dnia na dzień, a czasami nawet tygodnie to za mało! Jeśli chcesz uzyskać dobre wyniki wyszukiwania Google dla słów kluczowych, zalecamy co najmniej 6 miesięcy konsekwentnych działań, zanim zobaczysz wyniki – a nawet dłużej, jeśli te słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne lub wymagają określonych kryteriów kierowania geograficznego (takich jak lokalizacja). Wiemy o tym, ponieważ Internet nieustannie się zmienia, dlatego potrzebujemy stałego monitorowania przez wysoko wykwalifikowanych ekspertów, którzy wiedzą, jak działają wyszukiwarki!
Kiedy zatrudnisz agencję SEO, będzie ona w stanie pomóc Ci w aktualizowaniu Twojej strategii SEO. Ponieważ ta dziedzina stale się zmienia i ewoluuje, ważne jest, aby mieć kogoś, kto może być na bieżąco z tymi zmianami i upewnić się, że zawsze używasz najskuteczniejszych technik. Jednym z przykładów może być aktualizacja algorytmu Google o nazwie Fred, która miała na celu zmniejszenie rankingu witryn spamerskich w wynikach wyszukiwania Google. Ta aktualizacja oznacza, że niektóre praktyki black hat SEO nie są już tak skuteczne, jak kiedyś – co oznacza, że każda firma polegająca wyłącznie na tych metodach może w rezultacie stracić znaczny ruch. Agencja będzie wiedziała, czym są te aktualizacje i jak wpływają one na strategie SEO, aby firmy mogły z nich skorzystać, unikając ich negatywnych skutków, jeśli to możliwe!
Dla niewtajemniczonych pozycjonowanie strony internetowej to długoterminowa strategia, której wykonanie zajmuje miesiące. Wymaga wielu badań i testów, a także tworzenia treści, budowania linków, badania słów kluczowych itp. A wszystko to trzeba robić regularnie, aby rankingi Twojej witryny nadal pięły się w górę w wynikach wyszukiwania (SERP). Jeśli masz do dyspozycji ograniczony czas i zasoby, ale chcesz poprawić widoczność swojej witryny w Internecie i czerpać z niej wszystkie korzyści, warto zatrudnić agencję SEO, zamiast samodzielnie próbować strategii marketingowych typu „zrób to sam”.
SEO tak jak wspomnieliśmy wcześniej to strategia długoterminowa, a korzyści z SEO nie są od razu oczywiste. Wykazano jednak, że SEO może pomóc Twojej marce zdobyć wiarygodność i zaufanie wśród klientów, pracowników i inwestorów. Są to wszystkie rzeczy, które są ważne dla każdej firmy, aby odnosić sukcesy w czasie.
Kolejnym ważnym punktem, dla którego powinieneś optymalizować stronę internetową, jest to, że Twoja konkurencja również wykorzystuje SEO, a jeśli tego nie zrobisz, zostaniesz w tyle. Nie ma sensu mieć strony internetowej, jeśli nie pojawia się ona nigdzie w wyszukiwarce Google, więc upewnij się, że Twoja firma jest widoczna.
Kara nakładana ręcznie, przez pracownika Google mogą zostać nałożone w każdej chwili. Możesz nawet o niej nie wiedzieć, dopóki nie będzie za późno, a wtedy będziesz musiał dołożyć bardzo dużo starań, aby się jej pozbyć. Kary nakładane ręczne mają miejsce, gdy Google karze Twoją witrynę za coś, co jest postrzegane jako negatywne lub spamerskie. Najczęstsze powody to:
Jeśli chcesz uzyskać najlepsze wyniki dla swojej strony internetowej, warto zatrudnić profesjonalistę. Agencja SEO ma dostęp do najlepszych narzędzi i danych, które pomagają jej stworzyć witrynę zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek Google czy Bing. Są również w stanie zapewnić bardziej specjalistyczną wiedzę niż zespół wewnętrzny i mają dostęp do najnowszych trendów w strategii SEO.
Doświadczony zespół może zrobić więcej niż tylko dowiedzieć się, jak zwiększyć ruch w Twojej witrynie, może również pomóc w innych aspektach Twojej działalności, takich jak analiza słów kluczowych i poprawa współczynników konwersji na stronach docelowych. A ponieważ istnieje tak wiele różnych czynników, które wpływają na rankingi wyszukiwarek (w tym linki zwrotne), agencje często oferują pakiety zawierające inne usługi, takie jak budowanie linków lub zarządzanie mediami społecznościowymi, bez dodatkowych kosztów!
Agencje SEO mają duże doświadczenie. Wiedzą, co działa, a co nie. Od lat analizują algorytmy Google i ciągle dowiadują się o nich nowych rzeczy. Co najważniejsze, mają dostęp do najnowszych narzędzi i technologii, które pomogą Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania — narzędzi, z których sam byś nie korzystał, ponieważ brakuje Ci wiedzy do ich obsługi.
SEO to inwestycja długoterminowa. Nie możesz oczekiwać, że zobaczysz wyniki z dnia na dzień, pierwsze efekty swoich działań SEO zobaczysz dopiero kilka miesięcy po zoptymalizowaniu strony internetowej. Innymi słowy, Google potrzebuje czasu, aby rozpoznać wprowadzone zmiany i odpowiednio dostosować swój algorytm.
Biorąc to pod uwagę, istnieją inne sposoby mierzenia sukcesu w SEO, zanim Google zacznie wyżej pozycjonować Twoją stronę internetową:
Firmy oferujące pełen zakres usług mogą pomóc nie tylko w pozycjonowaniu strony internetowej, co jest świetną wiadomością dla małych firm. Na przykład niektóre agencje SEO oferują również usługi zarządzania mediami społecznościowymi. Inne typowe usługi oferowane przez agencje SEO to:
Jesteś mądrym właścicielem, więc nie będę marnować Twojego czasu na opowiadanie Ci wszystkiego, co już wiesz. Wiesz, że każda wydana złotówka jest cenna i należy je mądrze rozdysponować. Wiesz również, że istnieje wiele firm oferujących usługi SEO, które nie są przygotowane do dostarczania realnych wyników.
Najlepszym sposobem, aby uchronić się przed marnowaniem pieniędzy na usługi o niskiej jakości, jest zatrudnienie doświadczonej agencji SEO, która od wielu lat odnosi sukcesy. Agencje te mają doświadczenie, aby zrozumieć biznes swoich klientów od środka, jak i na zewnątrz, a także wie, jakie taktyki będą najlepsze dla każdego klienta i są w stanie jasno przekazać te informacje w raportach i spotkaniach z klientami, dzięki czemu wszyscy mają te same dane i informacje.
Znalezienie odpowiedniej agencji SEO dla Twojej firmy może być trudnym zadaniem. Ale jeśli odrobisz dobrze pracę domową i dowiesz się, które firmy najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, to zatrudnienie firmy SEO się opłaci.
I pamiętaj: świat zmienia się w tak szybkim tempie, że nie jest już możliwe (a nawet pożądane) prowadzenie biznesu bez skutecznej strategii SEO. Więc nie daj się pominąć!
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.