Data publikacji: 17 lipca 2017
Link building to strategia uzyskiwania odnośników zewnętrznych do Twojej strony internetowej. To obok optymalizacji kodu oraz treści kluczowy element pozycjonowania witryny w Google. W dzisiejszym artykule dowiesz się, czym jest link building oraz gdzie warto zdobywać wartościowe odnośniki.
Link building polega na budowaniu profilu linkowego – czyli odnośników na stronach zewnętrznych względem Twojej. Dzięki niemu pozycjonowanie może być skuteczne. Wszelkie linki, które umieszczasz na swojej witrynie, np. aby użytkownik mógł łatwiej przejść na inną podstronę, to część tzw. linkowania wewnętrznego. Natomiast w linkowaniu zewnętrznym, o którym dziś mowa, chodzi o to, by uzyskać jak najwięcej naturalnych hiperłączy prowadzących do Twojej witryny.
Link building jest kluczowy, gdyż buduje reputację danej strony internetowej. Jak to działa? Google to wyszukiwarka, którą można przyrównać do pajęczyny. Wszędzie, gdzie są zasoby internetu, tam tzw. ,,roboty” – ,,macki” Google wędrują w poszukiwaniu nowych treści. Robią to, aby mieć jak najwięcej danych. Dzięki temu Google może przedstawić użytkownikowi, wpisującemu jakąkolwiek frazę, najtrafniejsze wyniki. Jeśli więc zdobędziesz linki z miejsc, które nie są zaspamowane i przyciągają odbiorców, otrzymasz pewną ilość mocy z tych stron, gdy dodasz na nich linki. Umożliwi to polepszenie pozycji wybranych przez Ciebie fraz do pozycjonowania.
Istnieje bardzo wiele miejsc, gdzie możesz zdobyć linki do swojej strony internetowej. Poniżej kilka źródeł, które wciąż dają miarodajne wyniki
Trzeba pamiętać o tym, iż są różne rodzaje linków zewnętrznych. W linkowaniu musisz pamiętać o trzech ważnych kwestiach:
1. Co za dużo, to nie zdrowo
2. Dywersyfikacja
3. Planowanie
Ad. 1
W pozycjonowaniu więcej nie oznacza lepiej. Wiadomo, iż istnieją tak konkurencyjne branże, jak np. turystyka, że ilość linków musi być większa, aczkolwiek w dzisiejszych czasach warto bardziej skupić się na treści. Dodając wpisy w katalogach bądź na portalach należy nastawić się rozbudowaną treść, by ona była kluczowa. Link jest tylko dodatkiem.
Ad. 2
Pamiętaj, że Google lubi urozmaicenia. Dlatego strategię link building zaplanuj tak, by zdobyć odnośniki z różnych źródeł oraz z różnymi słowami kluczowymi w treści.
Ad. 3
Linkowanie to dalekosiężne działania. Aby było skuteczne, musi być regularne. Zaplanuj więc czas, aby cyklicznie zdobywać wartościowe odnośniki do swojej strony internetowej.
Bardzo ciekawy wpis, myślę, że pomoże mi rozwinąć sklep sportowy w internecie.
Całkowicie zgadzam się z treścią, jednak trochę dziwi mnie, że nadal istnieją firmy pozycjonerskie wykorzystujące sztuczne pozycjonowania, a ich efekty działąją, nawet na tak konkurencyjnym rynku jak artykuły sportowe.
Staram sie linkować gdzie się da tak samo jak na tej stronie przy moim komentarzu tez będzie link,jednak mam wątpliwości spore czy moje działania mają sens bo od pewnego czasu moja strona nie rusza się z miejsca ……czas pokaże 🙂 Pozdrawiam
Ja też linkuję najczęściej w darmowych mocnych portalach i to przynosi efekty.
zastanawiam się czy wpisy w katalogach mają sens… farmy linków chyba są niezbyt dobrze postrzegane przez Google…
Czy masz może jakiś spis portali gdzie warto pozyskać link do swojej strony?
Pozdrawiam