fbpx
StudioLokomotywa.pl • Napędzamy Twoje SEO!

Nowy algorytm Google – Pingwin 4.0 w akcji!

Opublikował użytkownik: Bartosz

Od dwóch miesięcy obserwujemy znaczne przetasowania pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. Oficjalne stanowisko pracowników amerykańskiej firmy poznaliśmy dopiero 23 września 2016 roku. Za znaczne skoki pozycji odpowiedzialna jest najnowsza aktualizacja algorytmu. – Pingwin 4.0, która będzie na bieżąco, w czasie rzeczywistym, ustalać będzie pozycje danych fraz kluczowych. Pingwin 4.0 na bieżąco analizuje linki idące do strony internetowej, a jego wyniki są jedną ze składowych rankingu.

Pingwin – aktualizacja algorytmu Google

Pingwin jest już z nami od 4 lat. Został wprowadzony po raz pierwszy w kwietniu 2012 roku. Na początku funkcjonowania pokąsał swoim dziobkiem strony internetowe, do których prowadziły miernej jakości odnośniki. Od tego momentu linki zewnętrzne, powstające w sposób zautomatyzowany, są przez Google niżej oceniane – wpływa to negatywnie na pozycje w wynikach wyszukiwarki. Najgorszy w tym wszystkim jest fakt, iż właściciel strony nie zostaje poinformowany przez pracowników Google o karze. Możliwość poprawienia widoczności następowała dopiero przy kolejnych aktualizacjach algorytmu, gdy profil linkowy i ich jakość została ulepszona. Co nam przynosi?

Zmiany w praktyce

Nowa aktualizacja Pingwina działa real time i po dogłebnym przeanalizowaniu linków, decydować będzie o przyszłości witryny. Update dotknął wszystkie wyszukiwarki w każdym kraju.

Do rzeczy:

  • nieodpowiednie, nienaturalne linkowanie będzie w czasie rzeczywistym karane przez Pingwina

  • właściwe wyczyszczenie profilu linków umożliwi szybkie zdjęcie kary

  • karana nie będzie cała strona, tylko konkretne podstrony, do których przychodzą niskiej jakości odnośniki

  • to ostatnia aktualizacja Pingwina

Google przestaje banować?!

Firma Google jest niezwykle dumna z Pingwina 4.0. Ba, uznaje go nawet za najlepszą aktualizację algorytmu w ich wykonaniu. Z głośnej konwersacji na Facebook pomiędzy Barrym Schwartzem a Garym Illyesem wynika, że Google będzie klasyfikować linki na te wartościowe i spamowe, i (UWAGA!) będzie pomijać złe bez przydzielania kar dla witryny. Innymi słowy: Pingwin 4.0 sklasyfikuje linki według uznania. Nie jest to oficjalne stanowisko Google, aczkolwiek warto mieć to na uwadze. Czy Google wprowadziło nowy indeks ocen stron? Tego jeszcze nie wiemy.

Wnioski

Najnowsze zmiany zaatakowały jak grom z jasnego nieba. Na te chwilę ciężko wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Wiemy jednak na pewno, że witryny o nienaturalnym profilu linków prawie natychmiast zostaną ukarane niższymi pozycjami. Ale medal ma zawsze 2 strony i pozytywna część tego zjawiska również występuje, mianowicie łatwiej będzie można poprawić widoczność strony poprzez analizę linków przychodzących i poprawę ich jakości. Nadal należy oczywiście zdobywać wartościowe odnośniki z tematycznych miejsc i dbać o użyteczny dla odbiorców content. Wygląda na to, że nowe zmiany, czyli nowe wymuszenia, spowodują, iż SEO stanie się coraz trudniejsze, a co za tym idzie – droższe. Aktualizacje algorytmu są zjawiskiem częstym i normalnym. Należy być na nie przygotowanym!

Zwiększ widoczność swojej firmy w sieci!

Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.