Autor: Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski

Pisanie treści do pozycjonowania w sieci – Podstawowe zasady

3 minuty czytania

Jak pisać pełnowartościowe teksty do pozycjonowania w sieci? Teksty tworzone do SEO muszą spełniać odpowiednie kryteria, dzięki którym uzyskają one wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale również spełnią oczekiwania oraz wymagania czytelników.

Podstawowe zasady pisania tekstów pod SEO

  • Przede wszystkim oryginalność, czyli tworzenie własnych tekstów od podstaw, a poprzez to nadanie im indywidualnego, odrębnego stylu. Takie działanie ma swoje dodatkowe zalety, ponieważ nikt w takiej sytuacji nie będzie mógł nam zarzucić, że teksty są kradzione.
  • Kolejna zasada mówi o tym, że zawarte treści powinny być interesujące i atrakcyjne merytorycznie oraz przyciągać uwagę czytelników, a więc również ich struktura musi spełniać odpowiednie normy. Tekst musi być poprawny gramatycznie. Nie może być też zbyt długi lub nudny, ponieważ odbiorca szybko zrezygnuje z jego przeczytania.
  • Teksty do SEO powinny być użyteczne, dlatego najlepiej, by treści charakteryzowały się prostym, przejrzystym i zrozumiałym dla każdego czytelnika językiem. Proste wcale nie oznacza gorsze.
  • Aby uzyskać wysokie pozycje w sieci, nie można zapominać o tym, aby poprawnie dobierać słowa i frazy kluczowe – czyli takie, których odbiorca będzie używał w wyszukiwarce, żeby znaleźć interesujące dla niego informacje. Słowa klucze nie mogą być zbyt trudne, ponieważ im bardziej skomplikowane, tym trudniej będzie wypozycjonować stronę w wyszukiwarce.
  • Nie można też ich nadużywać, ponieważ wyszukiwarka szybko zorientuje się, że coś jest nie tak i uzna stronę za spam, a co za tym idzie – strona w ogóle nie zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Zatem w treściach do SEO najbezpieczniej będzie zawrzeć trzy do czterech fraz kluczowych i każdą z nich powtórzyć maksymalnie trzy razy w całym artykule.
  • Częstym działaniem, jakie stosują firmy obecne na rynku, może być ujęcie w słowie kluczowym nazwy miejscowości, w której znajduje się dane firma. Zabieg ten jest często stosowany przez przedsiębiorstwa, gdyż ludzie szukając określonych informacji czy też usług w Google, wpisują zazwyczaj miasto, którego ta informacja dotyczy.
  • Jedną z najważniejszych reguł pisania treści do pozycjonowania w sieci, która została już wyżej wymieniona jest posługiwanie się odpowiednimi „kluczami”, lecz niemniej ważną zasadą jest nieużywanie fraz i słów kluczowych, które nie dotyczą tematyki i zakresu określonej strony.
  • Tworząc tekst do SEO należy także pamiętać o jego stronie technicznej. Dobry tekst musi zawierać tytuł, który jest najważniejszym składnikiem strony, a także nagłówki oraz wstęp do artykułu. Warto dodać też adekwatne do tematu obrazki, które uatrakcyjnią całokształt strony.
  • Najlepiej, aby w tytule ujęte zostało słowo kluczowe, choć nie jest to warunek konieczny. Natomiast wstęp powinien być krótki i powinien informować o ogólnej tematyce tekstu. Ten z kolei musi być odpowiednio sformatowany i podzielony na akapity. Frazy i słowa kluczowe należy umiejscowić w różnych obszarach tekstu – najrozsądniej będzie na początku, w środku i na końcu.

O autorze

Łukasz Kowalski

Specjalista SEO