Data publikacji: 11 sierpnia 2016
Aktualizacje wprowadzone przez Google wymuszają inne podejście w działaniach SEO. Aby uzyskać efekt dalekowzroczny, niezbędne jest korzystanie z nowych sposobów, które minimalizują ryzyko kar od wyszukiwarki. Jedną z takich metod jest content marketing, czyli taktyka polegająca na zdobywaniu klientów za pomocą wartościowych, wysokiej jakości treści, zarówno na pozycjonowanej stronie, jak i w witrynach zewnętrznych.
Content marketing jest fundamentem budowania pozycji w wyszukiwarce Google. Dlaczego? Amerykańska firma premiuje strony, z którymi związane są dobre, unikalne teksty. Internauci bardzo często linkują atrakcyjne artykuły, co w sposób naturalny wpływa na lokaty fraz kluczowych. CM w SEO to nie tylko opatulenie linka dwoma zdaniami. To szeroka strategia, której celami są: zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, zbudowanie świadomości marki oraz zmaksymalizowanie ruchu z wykorzystaniem wysokiej jakości, rozbudowanej treści. Odpowiednio wykonany content marketing kreuje pozycję eksperta, dzięki czemu użytkownicy częściej ,,przychodzą” po dobrą wiedzę lub rozwiązania problemów na Twoją stronę internetową.
a) na stronie:
b) poza stroną
Jednym z zagadnień, które należy rozpatrzeć w nowoczesnych strategiach SEO, jest kwestia przyciągnięcia użytkownika do strony. Z pomocą przychodzi content marketing. Przede wszystkim wszelkie tworzone treści powinny odpowiadać na potrzeby użytkownika. Coraz częściej internauci wpisują dłuższe frazy w wyszukiwarkę, np. jaki kupić pierścionek? Zadaniem CM jest odpowiadanie na tego typu pytania za pomocą artykułów: blogowych bądź poradnikowych. Odbiorca, otrzymując wyczerpującą odpowiedź, z pewnością ją doceni i może stać się potencjalnym klientem. Narzędziami, które pomagają przy doborze tematów i fraz kluczowych są Google Trends i Google AdWords.
Drugą, równie ważną kwestią jest to, by teksty były przyjazne dla internauty. Co to oznacza? Przyjazna treść to taka, która odpowiada internaucie na jego pytanie w odpowiednim stylu. Inaczej pisze się o pierścionkach zaręczynowych, inaczej o oponach na zimę. Czasem treść musi się różnić znacząco, w zależności od odbiorcy i charakteru usług. Natomiast jeśli chodzi o architekturę artykułu, kluczowe jest, by był logicznie podzielony, tzn. miał:
celny tytuł
nagłówki
odpowiednie paragrafy
sformatowany tekst
dopasowaną grafikę
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.