Data publikacji: 25 lipca 2016
Od maja 2016 roku mamy aktualizacje algorytmu Google. W wynikach wyszukiwarki wyżej notowane są strony przyjazne urządzeniom mobilnym.
Aktualizacje związane z mobilnymi wynikami wyszukiwania zostały potwierdzone przez pracowników Google 12 maja. Informacje te wywołały wielki niepokój wśród pozycjonerów, dlatego ochrzczono je mianem Mobilegedon 2. Czy słusznie?
Wydaje się, że jest to znaczne nadużycie. Zmiany algorytmu rankingu stron w kierunku urządzeń mobilnych jest naturalną ewolucją, dostosowaną do rzeczywistości XXI wieku. Dlaczego?
Obecne trendy świadczą o tym, że ruch mobilny w USA w zależności od badania stanowi 55-65% w stosunku do komputerów stacjonarnych (35-45%). W Polsce podział ten zmierza do 50/50%. Założenie firmy Google jest takie, że wyszukiwarka ma być dla odbiorcy, a ten coraz częściej korzysta z internetu w świecie mobilnym. Amerykańska firma stara się sprostać wymaganiom użytkownika, gdyż rynek m-commerce dynamicznie się rozwija.
Google stawia na responsywne strony pod kątem wyszukiwań mobilnych. Witryny niedostosowane do nowych wymagań zaliczają znaczny spadki lub nawet mogą zostać niewyświetlone na smartfonach. Amerykański gigant podkreśla jednak, że bez wersji friendly mobile przetrwają serwisy, które mają wysokiej jakości, unikalne treści.
Kolejnym, ważnym czynnikiem jest także szybkość ładowania strony. Wdrożenie technologii Accelerated Mobile Pages umożliwia oznaczenie witryny etykietą AMP – sygnalizuje ona użytkownikowi, że serwis pozbawiony jest skryptów i elementów przedłużających ładowanie strony.
Aby sprawdzić, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, wykorzystaj narzędzie Google: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Jeśli Twoja strona nadal nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym, radzimy jak najszybciej to zmienić.
W dzisiejszych czasach prowadzenie firmy wiążę się przede wszystkim w zainwestowanie w dobrej jakości reklamę, która pozwoli zdobywać klientów, ale również i prezentować swoje produkty czy usługi. Niezbędną w tym zakresie jest niewątpliwie własna strona internetowa. To właśnie na niej znajdują się informacje o firmie, podany jest wachlarz usług, aktualny cennik czy też dane kontaktowe. To, jak wygląda strona internetowa wiele mówi o tym, z jaką firmą mamy do czynienia.
Oprócz jednak efektownej grafiki, doskonałej treści dostosowanej pod czytelnika, ale i z uwzględnieniem zasad SEO, bardzo istotne znaczenie odgrywa wersja mobilna strony internetowej. Tylko bowiem dzięki niej możliwe jest wyświetlanie witryny nie tylko na komputerze, ale również i na smartfonach czy tabletach. Dziś coraz większa grupa ludzi wykorzystuje w swojej pracy, ale i nie tylko właśnie takie urządzenia mobilne. Strony internetowe częściej przeglądane są właśnie z nich, a nie z komputerów stacjonarnych czy z laptopów. Aby było to jednak możliwe, nie wystarczy zwykłe założenie strony WWW. Musi ona zyskać miano responsywnej, a więc takiej, która w pełni dostosowuje się do urządzenia, na którym jest ona wyświetlana. Jeśli strona nie jest responsywną, otwarcie jej na przykład na smartfonie sprawi, że treści nie będą czytelne, teksty będą się rozjeżdżać, a grafika na małym ekranie nie będzie widoczna tak, jak powinna. Dbając więc o mobilność strony internetowej, ta zawsze dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest otwierana, co ma ogromny wpływ na wygodniejsze jej użytkowanie.
Mobilna strona internetowa stanowi w dzisiejszych czasach absolutnie najlepszy wybór, jednak aby mogła ona spełniać swoje zadania i role, kluczowe znaczenie ma bez wątpienia zadbanie o jej aspekt techniczny. Czym więc powinna się ona charakteryzować? Jakie cechy są na tyle ważne, by spełniała ona swoje zadania tak, jak powinna? Najważniejszym elementem jest to, aby jej wielkość automatycznie mogła dopasować się do skali ekranu. Użytkownik nie powinien zwiększać jej czy zmniejszać, aby zapoznać się z tekstem, ale działanie to powinno w pełni mieć charakter zautomatyzowany. Ważne jest to, aby menu wyświetlało się na stronie w formie oznaczenia, ale widoczne było dopiero po kliknięciu w nie. Jeśli chodzi o reklamy, ale jak najbardziej mogą być widoczne, jednak powinny być odpowiednio wbudowane w całość, tak, aby znacząco nie przytłoczyć wyglądu konkretnej witryny. Same treści powinny być od siebie oddzielone akapitami, tak, aby swobodnie i płynnie można było się z nimi zapoznać. Co jeszcze? Na pewno należy zwrócić uwagę na szybkość ładowania się strony, a więc odpowiednią jej optymalizację. Ważną rolę odgrywa także skalowanie czcionki, dzięki której dopasowuje się ona do wielkości i rozdzielczości urządzenia. Powinno także zadbać się o wyeliminowanie treści flash i o usunięcie możliwości wyskakiwania okienek, które są bardzo uciążliwe, jeśli w grę wchodzi przeglądanie witryny.
Nie ma wątpliwości, iż dzisiejszy świat znacząco różni się od tego, w jakim żyliśmy jeszcze kilkanaście lat temu. Zasadnicza kwestia dotyczy świata internetu, bez którego dziś nie bylibyśmy w stanie wyobrazić sobie życia. Chcąc jednak, aby te możliwości internetowe pomagały nam w rozwijaniu biznesu, kluczowe znaczenie ma dostosowywanie się do wymagań, które są w stanie sprostać potrzebom odbiorców. Własna strona internetowa w wersji mobilnej, to jak najbardziej priorytetowy element, o jaki każdy właściciel witryny powinien jak najlepiej zadbać.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.