Jak pozycjonować gabinet fizjoterapii?
Pozycjonowanie gabinetu fizjoterapii – z czym to się wiąże? Pozycjonowanie w znaczeniu ogólnym to optymalizacja swojej strony internetowej tak, aby...
4 minuty czytania
Poprawa UX strony www pozytywnie wpływa zarówno na odbiór witryny przez odbiorców, jak i na pozycje fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. Dlatego też jest tak ważne w branży SEO. W dzisiejszym artykule przybliżymy pojęcie UX oraz wskażemy, na które elementy warto zwrócić uwagę.
UX to z angielskiego User Experience, czyli odczucia użytkowników. Ok, mamy tłumaczenie, ale nadal nic nie wiemy. Dlaczego? UX to niezwykle szerokie zagadnienie, które, w dużym skrócie, polega na usprawnieniu komunikacji między użytkownikiem a witryną internetową. Chodzi o wszelkie wrażenia, jakich doznaje przeglądający stronę internetową. Oczywiście wszystkim zależy, by odczucia te były jak najbardziej pozytywne. Im bardziej są optymistyczne, tym większa szansa na sprzedaż produktów lub usług.
UX z praktycznego punktu widzenia to tworzenie stron internetowych tak aby, jak najlepiej odpowiadały na zapatrywania użytkowników.
Ogólne wytyczne UX na stronie:
Zmiany, które zachodzą w ostatnich latach w Google, znacznie zmniejszyły wartość pozyskiwania dużej ilości linków zewnętrznych na rzecz prawidłowo wykonanej optymalizacji oraz content marketingu, czyli dbania o wysokiej jakości treści na stronie, jak i poza nią (artykuły eksperckie itp.) Nie oznacza to, że trzeba zrezygnować z linków, a raczej bardziej dywersyfikować działania: zdobywać odnośniki, pisać teksty, angażować ludzi w social media itd. A osią przewodnią tych działań ma być zaspakajanie oczekiwań użytkownika, czyli UX. Dlaczego warto? Ludzie kierują się emocjami. Jeśli wywołasz u nich te pozytywne, z pewnością, kierując się zasadą wzajemności, chętnie zapoznają się bliżej z Twoją ofertą.