Data publikacji: 10 lipca 2016
Optymalizacja strony pod kątem SEO to fundamentalny etap, konieczny do skutecznego pozycjonowania. Aby strona wyświetlała się na wysokich pozycjach, trzeba wykonać wiele działań on-page. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?
Tytuł strony – meta title
Tytuł danej podstrony widoczny jest w wynikach wyszukiwania jako główny tekst. To kluczowy tag wpływający na pozycję witryny. Wybór trafnego tytułu umożliwi uzyskanie wysokich pozycji mało konkurencyjnych fraz. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej zmieścić jego treść w 50-60 znakach.
Opis strony – meta description
To tekst pojawiający się w wynikach wyszukiwania pod tytułem. Choć tag ten nie ma wpływu na miejsce witryny w rankingu, dobrze skonstruowany może poprawić klikalność wyświetlanych wyników. Warto umieścić w nim słowa kluczowe. Ważne jest, by treść odpowiadała charakterowi adresu internetowego, do którego prowadzi. Opis powinien mieć nie więcej niż 160 znaków.
Frazy kluczowe – meta keywords
Ten tag nie jest brany pod uwagę przez wyszukiwarkę Google, natomiast mniej popularne np. onet, nadal je indeksują. W opisie słów kluczowych największą moc mają 3 pierwsze frazy. Należy używać tylko tych fraz kluczowych, które występują na stronie internetowej.
Nagłówek h1
Bez dwóch zdań najważniejszy. Reprezentuje to, co znajduje się na stronie. Nagłówki od h1 do h6 ustalają hierarchię na stronie i porządkują treści, dzięki temu jest bardziej czytelna dla użytkownika i wartościowa w kontekście pozycjonowania.
Parametr alt
Często pomijanym rozwiązaniem jest alternatywne opisywanie zdjęć tagiem HTML alt. Dla robotów to opis zdjęcia. Jest potrzebny, w przypadku, gdy zdjęcie się nie ładuje. Wtedy to wyszukiwarka może rozpoznać rzeczywistą zawartość grafiki po opisie. Warto dodać w nim słowa kluczowe, jednak nie należy przesadzać z ich ilością.
Responsywność strony internetowej – RWD
Wzrost popularności urządzeń mobilnych i aktualizacja algorytmów Google wymusiły projektowanie responsywnych stron, czyli dostosowujących się do m.in.telefonów, smartfonów i tabletów. To już konieczność.
Nasycenie słowami kluczowymi
Trafne słowa kluczowe są podstawą dobrego pozycjonowania. Ich nasycenie określa procentowy stosunek danej frazy względem całej treści strony. Polecamy, by wynosił on kilka procent – najważniejsze to znaleźć odpowiedni balans. Odchyły w jedną bądź drugą stronę mogą uniemożliwić efektywne działanie. Radzimy, by ilość słów kluczowych w tekście oscylował w granicy 3-10 na jedną podstronę.
Synonimy
Podczas optymalizacji treści należy pamiętać o tym, by nie upychać na siłę słów kluczowych w wersji pierwotnej. Warto stosować synonimy fraz oraz wyrazy bliskoznaczne. To dużo lepsze rozwiązanie. Z jednej strony wyszukiwarka interpretuje je po naszej myśli, z drugiej użytkownik zapoznaje się z naturalnie napisanym tekstem.
Formatowanie
Niezwykle istotne dla finalnego odbioru strony jest uporządkowanie treści. Google docenia czytelność witryny, dlatego wskazane jest stosowanie: akapitów i wypunktowań, które gwarantują przejrzystość tekstu. Skupia to uwagę użytkownika – pozostaje on dłużej na stronie, co wyszukiwarka dodatkowo premiuje.
Jak widać, skuteczna optymalizacja to połączenie działań dotyczących treści na stronie, jak i związanych z kodem. Warto poświęcić jej więcej czasu.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.