Data publikacji: 13 marca 2020
Obecnie internet jest jednym z najważniejszych źródeł, z których potencjalni klienci czerpią dane na temat firm. Kluczem do sukcesu jest prowadzenie strony internetowej, która zawiera najważniejsze informacje na jej temat oraz znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Swoją firmę w sieci można wypromować także poprzez prowadzenie kampanii Google Ads lub aktywność w mediach społecznościowych.
Promocja firmy jest kluczem do pozyskania nowych klientów i rynków zbytu. Obecnie w Polsce szczególnie dużą rolę odgrywa w tej kwestii wyszukiwarka Google. Coraz więcej osób szukając usług lub towarów, które je interesują, w pierwszej kolejności szuka informacji w tej wyszukiwarce. Może ona konkurować co najwyżej z „pocztą pantoflową” i poleceniem dobrego produktu czy sprawdzonego fachowca przez rodzinę i znajomych. Rozwiązania jak radio, telewizja czy prasa są już znacznie rzadziej wykorzystywane. Wynika to z faktu, że tradycyjne środki przekazu zazwyczaj wykorzystywane są przez duże, znaczące marki, które już są rozpoznawalne i mają gigantyczne budżety. Natomiast prasa sprzedaje się coraz słabiej.
Ludzie obracają się w internecie coraz częściej. Jest on miejscem ich pracy, ale także sposobem na rozrywkę oraz spędzenie wolnego czasu. Te okoliczności także mogą mieć wpływ na skorzystanie z usług danej firmy.
Jak wspomniano na wstępie, podstawą promowania firmy w internecie jest strona internetowa. Wynika to z kilku prostych powodów:
Zastanawiacie się, jak skutecznie reklamować firmę w internecie? Pierwszym i najważniejszym krokiem powinno być wypromowanie swojej strony internetowej. Najlepiej zadziała pozycjonowanie, które sprawi, że witryna będzie się znajdować maksymalnie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Zainteresowani klienci po wpisaniu konkretnych fraz trafią na stronę internetową. Warto wspomnieć, że efekty pozycjonowania często widoczne są po jakimś czasie — trzeba być cierpliwym i konsekwentnym, aby przyniosło ono oczekiwane rezultaty.
Płatna reklama może się wydawać szybszym sposobem, jednak nie można zapomnieć, że użytkownicy internetu chętniej wchodzą na strony wskazywane w naturalnych wynikach organicznych. Taką pozycję strona może osiągnąć tylko wtedy, kiedy będzie odpowiednio przygotowana i sformatowana, a treści na niej wartościowe. Jak zatem stworzyć taką stronę? Tylko poprzez właściwą optymalizację techniczną oraz contentu.
Chcąc wypromować swoją stronę internetową, należy wdrożyć odpowiednie działania z zakresu pozycjonowania. Różnią się one od siebie, ale wdrożenie ich razem może przynieść oszałamiające rezultaty. Co zatem robić, aby strona była dobrze wypromowana? Poniżej odpowiedzi.
Jednym z czynników, który ma ogromny wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, są treści znajdujące się na stronie internetowej. Po pierwsze muszą być one unikalne i wartościowe. Zazwyczaj takie treści to dłuższe artykuły, zgodne z tematyką branży. W roli miejsca z takimi materiałami dobrze sprawdza się blog firmowy działający przy stronie internetowej (najlepiej w katalogu). Koniecznie teksty muszą trafiać na niego regularnie. Im więcej treści dodawanych cyklicznie, tym bardziej są one atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych. Po drugie, dodawane teksty powinny zawierać odpowiednie frazy kluczowe. Wyrażenia muszą nawiązywać do działalności firmy. Ich dobór powinien być oparty na miesięcznej ilości wyszukiwań.
Wiele firm i freelancerów uważa, że od analizy budowy strony i jej kodu powinno się rozpocząć pozycjonowanie. Jeśli tak powiedzą, to… będą mieli rację. Zazwyczaj firma realizująca działania z zakresu pozycjonowania i SEO najpierw bada budowę strony, a następnie ją optymalizuje. Na takie działania mogą składać się:
Oczywiście niuanse dotyczące budowy stron internetowych i ich wpływ na pozycjonowanie można omawiać praktycznie bez końca. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule Czy design strony wpływa na pozycje Google?.
Kolejne dwa czynniki, które mają duży wpływ na miejsce w wynikach wyszukiwania, a tym samym promowanie strony, to szybkość ładowania strony oraz jej responsywność. Im domena szybciej się ładuje, tym lepiej. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że parametry Google doceniają to tak samo, jak użytkownicy. Podobnie jest z dostosowaniem strony do urządzeń o różnych rozdzielczościach, co nazywa się responsywnością (więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Dlaczego Twoja strona powinna mieć wersję mobilną?).
Promowanie swojej strony internetowej na innych stronach i witrynach ma dwa plusy. Po pierwsze treści trafiają do większej liczby osób, a po drugie znajduje się ona w wynikach wyszukiwania znaczenie wyżej. Elementem każdego pozycjonowania jest link building, czyli umieszczanie linków do stron na innych zewnętrznych stronach, np. serwisach tematycznych i mediach społecznościowych, ale także na innych podstronach swojej strony. To ostatnie działanie zwane jest linkowaniem wewnętrznym. Im więcej stron linkuje do naszej strony, tym lepiej.
Choć pozycjonowanie strony internetowej i działania SEO są najlepszym sposobem na promowanie firmy w internecie, to istnieją także inne sposoby. Najlepiej stosować je razem, aby dały kompleksowe oraz zadowalające rezultaty. Kolejną metodą na reklamę strony w internecie jest oczywiście prowadzenie kampanii Google Ads. Polega ona na promocji swoich produktów i usług za pomocą reklam tekstowych oraz wizualnych, pojawiających się na innych stronach, które współpracują z Google bądź w samej wyszukiwarce. Mogłoby się wydawać, że taka reklama to nic nadzwyczajnego. Jednak z Google Ads jest zupełnie inaczej.
Wyświetlane reklamy banerowe są dobierane odpowiednio do preferencji użytkownika i jego historii działań w sieci. Oznacza to, że prezentowane komunikaty będą nawiązywać do tego, co użytkownik już oglądał w sieci i czego szukał. Taki rodzaj reklamy może skusić niezdecydowanych oraz przypomnieć o zakupach tym, którzy jeszcze ich nie wykonali. Grupa docelowa jest ściśle określona, zatem można mieć pewność, że reklama trafiła, do kogo powinna.
W wersji tekstowej, analogicznie, jak w przypadku pozycjonowania organicznego, Twoja strona pojawi się wysoko po tym, jak odbiorca wpisze wybraną przez Ciebie frazę kluczową.
Google Ads jest bardzo elastycznym środowiskiem reklamowym, dlatego jest tak chętnie wybieraną formą reklamy. Pozwala ona na:
Omawiając najważniejsze i najskuteczniejsze sposoby na promowanie swojej firmy w internecie, nie można zapomnieć o mediach społecznościowych. Praktycznie każda firma prowadzi swój profil na Facebooku, Instagramie lub innej platformie social media. Dzięki temu gromadzi wokół siebie swoich klientów, kontrahentów i zainteresowane osoby, a prezentowane treści trafiają także do innych w wyniku udostępnień, polubień itp. W ramach promowania swojej firmy w mediach społecznościowych można:
Aktywność w mediach społecznościowych wpływa korzystnie na odbiór marki. Sprawia, że jest ona rozpoznawalna i postrzegana w pozytywny sposób. Ponadto social media są sposobem na dotarcie do osób postronnych, które nawet nie poszukują w internecie fraz związanych z danym rodzajem działalności. Umożliwiają one dotarcie do ciekawych treści, które znajdują się na stronie internetowej firmy. Kolejnym plusem działania w tych mediach jest także korzystny wpływ na pozycjonowanie. Na niektóre frazy w Google wyświetlają się wysoko profile firmowe lub posty np. z Facebooka czy Instagrama.
Nie pozwól, aby Twoja firma była niewidoczna w internecie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby odkryć, jak SEO może zmienić los Twojego biznesu. Z naszą pomocą zdobędziesz przewagę, której potrzebujesz.
Możliwość komentowania została wyłączona.